Een raadseltje voor jullie :
"stel nu : Een mens is om één of andere reden een beetje van het padje af. Hij gaat een wei op, waar pony's lopen, en hij verwondt één van de pony's express zo erg, dat de wonde eruit ziet als de arm van TS.
De eigenaar van de pony's maakt hierover een topic op bokt. Hoe zou volgens jullie de reactie van de meeste bokkers zijn ?"

Ik denk niet dat jullie zo vriendelijk en vergevingsgezind zouden zijn, als nu over Ravottie.
Toch iets om over na te denken, niet ? Er is iets mis met dit paard. Volgens mij mag je hem volledig door de medische mallemolen halen, binnenstebuiten en ondersteboven keren, ostheopaten, dierenartsen en handopleggers hun mening laten over geven, maar ik denk niet dat je concreet iets zult vinden. Dit dier is psychisch ziek. Hij wil liever afgezonderd staan (en dit voor een kuddedier !!), heeft al meerdere malen mensen en dieren (ernstig) verwond, zijn oude eigenaresse wil hem ook niet terug (!!), hoeveel duidelijker kan het zijn ?
Ravottie is een gevaar voor zichzelf en de anderen, en alleen in totale afzondering te houden. Vinden jullie dat dan beter dan dood zijn? Een dier denkt niet na over de dood, zoals een mens doet. Voor dieren is dood iets dat bij het leven hoort, en nu denk ik niet dat Ravottie zo heel erg gelukkig is in zijn leven. Bij dit dier is het enkel nog wachten op een dodelijk ongeval, en dit wil niemand op zijn geweten hebben.
TS, ik vind je erg dapper dat je deze moeite nog wilt doen voor Ravottie, maar waarom in godsnaam nog al deze moeite steken in een 18-jarige die duidelijk gestoord is ? Niemand zal het je kwalijk nemen als je afscheid van hem neemt, na wat hij geflikt heeft, maar als hij iemand anders zal te grazen nemen, zullen ze het jou wél kwalijk nemen. Ook iets om over na te denken...