Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

minkie

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:18

Vasthi schreef:
Hij heeft zover ik weet een maal een halster om gehad. Ik kon hem tot mijn grote verbazing benaderen terwijl hij op de grond lag! Ik heb hem toen het halster omgedaan met het idee het ook gelijk weer af te doen. De klip hing dus los.

Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen(wel in grote lijnen) maar waarom heb je in vredesnaam het halster niet vast gedaan!!

wat jullie volgens mij gewoon nodig hebben is een sterk iemand met wat verstand van paarden. tis jammer dat hij geen halster meer om heeft maar je moet hem gewoon een keer goedpakken en VASTHOUDEN. ik kan er niet bij dat dit niet mogelijk is.
Als je naast hem staat en zijn hoofd richting jou buik draaid kan hij onmogelijk wegrennen. hem vast houden tot hij wat ontspant dan goed belonen en weer los laten.
nou zal hij misschien drie keer moelijk doen als je hem vast hebt maar de 4e wordt dat echt wel minder.
Het paard wat ik in het filmpje zag was een nieuwschierig paard. geen ontzettend angstig paard.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:22

Dus iemand heeft op een dag zomaar dit dier een halster kunnen omdoen terwijl hij o zo bang is?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:38

Ja maar de klip losgelaten en toen ging het paard er later vandaar met een los halster. erg handig.....

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:42

Zo eindelijk een avondje gevuld met alleen het lezen van dit topic, en dus nu ook nog eens te lezen dat deze nog steeds niet weer in handen is.

Hoe langer dit duurt hoe slimmer hij word zo te lezen. Dromen
Waarom word er niet eens een begin gemaakt met een degelijke tijdelijke roundpen, om zo daar dagelijks met hem te kunnen werken zonder dat de leiders hem storen, want te lezen is hij dus onderdanig aan de rest.(en ik bedoel met de roundpen een hekwerk, wat je bv ziet op bouwterreinen, dus geen stroomdraadjes waar hij over en doorheen kan)

Wij hebben zelf ook met een dergelijk probleem gezeten, een erg leuk pennyverhaal, maar hebben dit opgelost met allerlei tips wat hier ook al geschreven staat.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:44

Bren79, sorry, maar je vertelt weinig nieuws, hoor. Knipoog

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:51

Dat maakt me ook niet veel uit aangezien er veel meer te lezen herhalingen zijn Knipoog
maar een dergelijke tijdelijke roundpen is wel degelijk mogelijk, en snap niet dat daar niet eens verder over nagedacht hoe dat voorelkaar te krijgen, vooral omdat er ook genoeg hulp voorhanden is zoiets voor elkaar te kunnen krijgen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 22:58

Ik ben met je eens dat er een round pen of een grondwerkbak of iets dergelijks zou moeten komen. Ruimte zat daar. Maar je hebt ook te maken met het feit dat het de grond van iemand anders is. Knipoog
Ik zou ook graag mee willen helpen met los werken, omdat dat ook mijn manier is van het leren richten van je paard op jou. Een hele fijne methode. Nogmaals, ik zie deze Fjord aankomend weekend en maak dan kennis met de meiden en verder zien we het wel.

Jammer dat iedereen maar blijft gissen....... Laten we nou gewoon even afwachten hoe en wat. Maar eerlijk gezegd krijg ik steeds minder zin om nog iets te laten horen in dit topic, als het op zo'n manier moet. Clown

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:17

Met overleg van de landeigenaar moet veel dingen mogelijk zijn lijkt me, vooral als het ook maar een tijdelijk iets is.

Maar dit bovenstaande is ook niet iets voor jou Nadya, maar voor de eigenaren, en weidegenoten dit voor elkaar zien te krijgen. Knipoog
Verder zijn er meer dan genoeg nuttige tips te geven die ik niet hoef aan te vullen, maar het is nu alleen nog de praktijk, en dat dit dier het baasje weer volgt zoals hoort, en dat aan halster + touw, alsook los Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:20

Aan de praktijk gaat gewerkt worden. Knipoog

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:30

Nadya schreef:
Aan de praktijk gaat gewerkt worden. Knipoog

En vandaar dat ik toch ook maar gereageerd heb, om straks te kunnen lezen hoe dit gaat verlopen Knipoog

Wij hebben er toen 6 weken over gedaan, alleen kende dit dier toen niks en was na 3 jaar vrijheid(en meerdere grandioos mislukte pogingen tot vangen) half verwildert(lees had mens niet nodig voor water en voedsel), en dit is ook gelukt, en nu nog steeds hebben veel mensen plezier van hem Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:38

Natuurlijk gaat het lukken, maar ik kan alleen maar handvaten geven aan de eigenaren. Heb helaas niet de tijd om zelf dagelijks met Arough aan de slag te gaan. Tenzij ze hem een tijdje in de kudde van mijn eigen Sam komen zetten, wat zeker een mogelijkheid zou kunnen zijn van mijn kant........ Lachen
Ben overtuigd dat het dan inderdaad binnen zo'n tijd wat jij aangeeft, gelukt is om van alles met hem te kunnen doen. Knipoog

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 23:50

Dat zou idd het handigste zijn , maarja als het niet kan zoals het het handigste is, dan moet het maar zoals het kan Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 00:52

minkie schreef:
Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen(wel in grote lijnen) maar waarom heb je in vredesnaam het halster niet vast gedaan!!

wat jullie volgens mij gewoon nodig hebben is een sterk iemand met wat verstand van paarden. tis jammer dat hij geen halster meer om heeft maar je moet hem gewoon een keer goedpakken en VASTHOUDEN. ik kan er niet bij dat dit niet mogelijk is.
Als ik jou was zou ik eerst toch maar het hele topic doorlezen,want ook de sterke man moest het opgeven...

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:06

Minkie, was een full halster dus hij had hem zowieso wel kunnen afwerken. Ik was alleen (en had niet het doel hem een halster om te doen, kreeg gewoon de mogelijkheid), had geen handschoenen en heb dus ook geen poging gedaan hem tegen te houden toen hij ging rennen.

Poes, ik verbaas me er ook nog steeds over dat het toen gelukt is.

Zojuist Arough weer kunnen aaien, maar hij is o zo op zijn hoede.
Methode van Kiwiko klinkt mooi, maar is bij Arough gewoon niet mogelijk. Die arm krijg je niet over zijn hoofd, dan is hij al lang weg want hij wordt bang als je naast hem staat.

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 11:35

Tinkerloos schreef:
minkie schreef:

Als ik jou was zou ik eerst toch maar het hele topic doorlezen,want ook de sterke man moest het opgeven...

ja, ik heb dat wel gelezen maar er stond dat deze man even triomfantelijk om zich heen keek, dus even niet goed oplette, en daar profiteerde de pony natuurlijk van.
Maar goed ik ben benieuwd hoe het van het weekend afloopt.....

lis1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 13:02

lastig...
wat wij bij de veulens en jaarlingen doen is een longeerlijn en dan elke keer als je maar denkt dat ie gaat om de houten paal van de omheining slaan. zo ben je iets sterker. misschien kan je dat proberen....
verder zou ik proberen zijn vertrouwen te winnen en met hem te oefenen in bv de bak voor de helft afgezet. dan heeft hij minder ruimte en scheelt het jou lopen Ja
probeer hem niet zich te laten lostrekken, hoe moeilijk dat soms ook is, dan blijft hij winnen.
wens je veel succes!!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 14:55

Kan misschiein wel vast even melden dat mijn doel dit weekend dus niet is om hem uberhaupt te vangen. Knipoog
Heb ik al eerder gezegd, geloof ik, maar het lijkt wel alsof niemand dat leest. Clown

Ik ga enkel en alleen voor een langdurige, blijvende oplossing. Dus als men hoopt dat we dit weekend kunnen melden dat het wel gelukt is, dan bespaar ik jullie die teleurstelling nu meteen maar. Knipoog

Een paard met alle geweld vangen, ach, dat is wel te regelen als het per se moet. Ik kijk liever wat verder vooruit..... Lachen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 17:52

Nadya, zou het niet beter zijn om hem eerst eens te vangen en een halster om te doen met een kort grijplijntje eraan (van ong. 10 cm) en daarna je te richten op de toekomst? (ik ben het wel met je eens dat er een lange termijn oplossing moet komen)
Het is maar een idee hoor Lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:03

Prachtig idee, maar ik denk dat ik eerst eens ga kijken wat ik aantref van het weekend. Knipoog
Ik heb het idee dat iedereen hier wonderen verwacht en ik ben meer iemand die zich aanpast aan het paard en dan wel zie......
Ik weiger te gaan jagen in elk geval, dat was meer mijn boodschap Haha! . Ik geloof niet in zo'n 'oplossing', maar nogmaals, ik zie eerst wel even hoe en wat tegen die tijd. Vanachter mijn laptop heb ik geen idee wat er daadwerkelijk gaat gebeuren..... Ik word gewoon een beetje moe van al dat gegis hier, denk ik..... Gaaaap

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:07

Je hebt helemaal gelijk, het is ok heel moeilijk om vanaf berichten en filmpjes te zien hoe het paard in werkelijkheid is en doet.
Veel succes in ieder geval!!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 18:28

Ja, heel veel succes morgen Nadya. Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
(Ik hoop dat je niet te veel last hebt van mijn zeer nieuwsgierige schat Cesair Haha!)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 19:06

Dank je Storm en Vasthi Lachen . En Vasthi, hihi, ik laat me niet van de wijs brengen door jouw schatje, hoor. Komt vast goed, geef hem wel een knuffel als 'ie komt, ok? Knipoog

Kreeg net trouwens een telefoontje van TS en haar zus dat ze Arough gewoon konden pakken vanavond. Haha!
Er zit al schot in de zaak, vermoed ik........ Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:09

zou best kunnen dat hij zijn vertrouwen weer terug krijgt dat ze geen kwaads met hem in het zin hebben...
er is iets gebeurd,daar blijf ik bij en dat is nu natuurlijk alweer en tijdje geleden..
fijn dat het al beter gaat nu,komt vast wel weer goed

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 20:55

jaja Nadya heeft het al gemeld maar vanavond kon ik Arough zonder ook maar 1 probleem het halster omdoen!

Ben eerst naast hem gaan staan en heb zijn neus naar me toe gehaald en toen hij bleef staan na een paar keer heb ik hem een snoepje gegeven en beloond.

Daarna heb ik het halster dat me zusje meehad gepakt en dat kon ik zowaar zonder probleem omdoen.
Heb hem uitbundig beloond en heb toen een stukje in de wei met hem gelopen zonder halstertouw dat wel, maar ik hield gewoon het halster vast.
We waren behoorlijk verrast!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 20:58

Super, Jessica!!! OK dan!
Dus het is ook positief beeindigd voor Arough vandaag???
Geweldig!!! Zie je vrijdagavond nog wel en wie weet, gaat het vanaf nu gewoon wat beter....

Wat ik me wel afvraag. Kan het zijn dat je met een ander gevoel het land in bent gegaan?