Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Nadya schreef:Ik snap niet wat er mis is met Jennyzz's visie. Zij schopt haar paard niet, wat is daar mis mee?
De vraag van dit topic is toch of je je paard schopt? Zij geeft daar haar antwoord op en meteen vallen jullie over haar heen.
goed voor dr en ben blij voor dr dat het nooit nodig is geweest 
Nadya schreef:Ik snap niet wat er mis is met Jennyzz's visie. Zij schopt haar paard niet, wat is daar mis mee?
De vraag van dit topic is toch of je je paard schopt? Zij geeft daar haar antwoord op en meteen vallen jullie over haar heen.
( bah ) en een héle hoop gegil en veel hengstige merries dus ik doe het ook voor andere mensen .. dat hun paard niet helemaal hengstig op stal staat 
Meyke schreef:Nadya schreef:Ik snap niet wat er mis is met Jennyzz's visie. Zij schopt haar paard niet, wat is daar mis mee?
net als jij je aangevallen voelde dooor mijn berichtje
voelde ik dat zij het over mijn reactie had (ik zei dat paarden onderling ook zo communiceren )
Dat ze dr paard niet schopt, vind ik helemaal primagoed voor dr en ben blij voor dr dat het nooit nodig is geweest
ik vind de vergelijking die ze maakt nergens op slaan, en DAT zeg ik ook.. dus misschien wat beter lezen..
zeg nml NERGENS dat het belachelijk is dat ze dr paard niet schopt
Norway_girl schreef:Nadya schreef:Ik snap niet wat er mis is met Jennyzz's visie. Zij schopt haar paard niet, wat is daar mis mee?
Na je ze geeft aan dat ze onze argumenten slap vind, en daar ben ik het niet mee eens...je mag toch je mening geven of niet?

Nadya schreef:Norway_girl schreef:Na je ze geeft aan dat ze onze argumenten slap vind, en daar ben ik het niet mee eens...je mag toch je mening geven of niet?
Natuurlijk mag je je mening geven. Dat mag iedereen. Maar als ik dan weer zo'n zinnetje zie staan als 'daar heb je weer zo'n ideale paardenvriend'. Tja...... Klinkt een beetje denigrerend, al hoewel ik liever zo wordt afgeschilderd dan iemand die zijn handjes en voetjes steeds gebruikt bij haar paard.

Nadya schreef:Tja, ik neem aan dat je met grondwerk juist het respect en vertrouwen opbouwt met het paard dat je niet meer hoeft te 'schoppen'.
Bij freestyle is het ook helemaal niet de bedoeling om te schoppen trouwens. Juist het tegenovergestelde. En daarom spreekt dat me ook zo aan. Ik heb hele dominante paarden zien veranderen in zeer samenwerkende paarden. Zonder een schop.
karoliena schreef:Ja en zo heeft elk paard zijn eigen gebruiksaanwijzing denk ik ook. Moet ik ook zeggen dat er totaal geens tijd is hoor, als meneer te brutaal word en over de schreef gaat zet ik hem terug op zn plek haalt hij uit kan hij een trap terug krijgen maar denk dat het wel al bijna een jaar geleden is dat hij uitgehaald heeft. Veder sta ik er ook emt een gerust hart achter om zn staart te doen of zo, tegenwoordig als hij in een brutale bui is haalt hij zo uit dat hij wel expres mist al accepteer ik dat net zo min als hij dat hij voor raak zou richten. Ook al is hij wat moeilijker zou hem voro geen goud willen inruilen
Nadya schreef:Het lijkt me niets als je altijd op moet letten of je paard je niet trapt.