Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. follow the leader.
sanne83 schreef:Ha, heerlijk is dat he![]()
![]()
![]()
Paard staat nu op een enorm stuk land, is ook wel fijn dat ze gewoon komt aanlopen als ik roep![]()
Leuke tip om te kijken: Karen Rohlf had de afgelopen week meerdere interviews met trainers over de vraag: "how do you know your horse is happy?". oa. met Jennifer Zeligs en David Lichman.
Dat touwtje heeft hij op zich wel nodig, weet nog niet waarom, want het hangt gewoon los, maar als het er niet aanhangt heeft hij meer spanning. Denk omdat hij het dan "alleen" moet doen ofzo.
Ruiter helemaal gelukkig, stalhouder gelukkig, ik ook gelukkig, en paard denk ik ook wel, hahaha. Nu is de kunst alleen de bewandelde weg vast te houden en hopelijk anderen ook te overtuigen dat het niet zo'n slecht paard is. Beestje zou een keer of 3/4 per week toch moeten kunnen lopen (naast op de weide natuurlijk) om goed te zijn en ik ga het niet kunnen blijven doen aangezien ik wel weer eens terug zou moeten gaan werken en er nog 2 graag aandacht hebben. Dus ja, geen idee wat de toekomst brengt, maar de eerste test was wel zeer succesvol! 
[***] schreef:Omdat het fysiek voor mij niet altijd kan. Ik ga ook liever met mijn pony wandelen want dat is meer motiverend dan rondjes in een piste, maar ik kan en mag het niet altijd en in die tijden zou het fijn zijn als ik hem wel gewoon zijn nodige beweging zou kunnen geven, terwijl we nu maar niks doen. Had daar nooit zo bij stilgestaan, maar nu ik gisteren met pijnlijke rug dat paard wel gewoon even haar beweging kon geven omdat die wel uit zichzelf loopt terwijl ik niks moet doen viel mij het verschil pas op, dat zou ik met Cobe nooit klaar krijgen denk ik .. hoewel je het de "Parelli-mensen" het allemaal ziet doen, dus vandaar mijn overdenkingen.
, er rammelt daar zoveel aan dat je beter je eigen ideeen kunt toepassen in richting toch wat meer pressure en onder de treshold.
, meer als ikzelf soms aankan.
En zelfs als een cirkel wel kan is het maar beetje stap, draf en paar passen galop, wil graag wat meer duur en tempo/richtingwisselingen ed. Maar dan liefst vanuit hemzelf, dat hij dat zelf bedenkt en ik niet meer erin moet steken dan hij 
[***] schreef:Weer even een bumpje .. waar zitten jullie?
Echt super interessant voor de connectie, maar geen clicker training, dus ik weet niet of jullie er op zitten te wachten
) eigenlijk alleen staat en wacht tot het paard ok genoeg is
Zowel bij Warwick als bij parelli heb ik honderden uren videomateriaal gezien van wachten, wachten, wachten, continu kijken naar stress-signalen, treshholds, triggerstacking, connectie, eigenlijk alles waar we ons hier ook mee bezig houden.