op de fokkerij leren wij de veulens ook de basis!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
calippe schreef:Regel die ik hanteer bij mijn paarden: ik doe jou geen pijn en jij mij niet.
Ik heb één keer meegemaakt dat een ponyveulen mij trapte toen ik in haar stal kwam. Ik schopte haar terug onder haar broek. Paar dagen gebeurde nog een keer weer hetzelfde, weer een flinke veeg onder haar kont.
Later haalde ze met 'twee benen uit na mij en ik viel op de grond. Toen heb ik haar echt met een latje flink te grazen genomen.
De boodschap kwam over.
Paarden trappen elkaar onderling nog veel harder dan dat een mens ooit zou kunnen doen.
Dit veulen kon incasseren en vroeg om harde aanpak. Mijn andere paarden zouden me niet trappen, maar ik zou hen ook niet trappen. Als ik dat zou doen, dan ben ik ze kwijt.
Dat was met dat veulen niet het geval. Die bleef onbevangen. Dat is het karakter.
Dusja1 schreef:Als ze hier enkel vervelend aan het doen zijn, hangen aan het touw of iets dan is een stemverheffing genoeg. Heb laatst wel een schop uitgedeeld aan een pony die dacht wel uit te kunnen halen terwijl ik net een bilkoord aan het vast maken was. Daar ben ik niet zo van gediend
veerle1807 schreef:Maar ik had een keer ik krijg op de ponyclub les en geef eerlijk toe mijn pony is niet de makkelijkste maar ze stond steeds toen ik stilstond haar bit omhoog te gooien en ben ik een persoon die dat gewoon negeerd en luister wat mijn lesgever wil zeggen maar die was dat zat en verkocht dr een trap maar moet ik dat dan niet zelf regelen het is een eigen pony en het was geen zachte trap dus moet ik dan zeggen ik wil liever niet dat je dat doet of verdiende loon?
Captain schreef:Ehm, paarden straffen elkaar ook hoor door een mep te verkopen.
Als een paard mij bijt, omver loop of trapt krijgt hij ook een lel.. Ben je nou helemaal..
veerle1807 schreef:Maar ik had een keer ik krijg op de ponyclub les en geef eerlijk toe mijn pony is niet de makkelijkste maar ze stond steeds toen ik stilstond haar bit omhoog te gooien en ben ik een persoon die dat gewoon negeerd en luister wat mijn lesgever wil zeggen maar die was dat zat en verkocht dr een trap maar moet ik dat dan niet zelf regelen het is een eigen pony en het was geen zachte trap dus moet ik dan zeggen ik wil liever niet dat je dat doet of verdiende loon?
mzara schreef:het is bij mij trouwens wel ooit gebeurd dat ik mn eerste springles had met mn pony met amper ervaring in het springen en een pony die al die mooie nieuwe gekleurde hindernissen eng vond. die weigerde dus. voor een lage sprong.. ik eraf. ikke huilen van de schrikverder helemaal niks aan de hand ik viel normaal gewoon nooit. stom valletje. maar die instructrice pakt die pony en geeft hem een trap onder zn buik. nou. vond het zo zielig. ik ken deze pony door en door, heb hem nog steeds. en het is echt angst. en daarvoor moet je niet straffen. die vrouw was al een taaie. ben dr snel weg gegaan.
calippe schreef:Weer zoiets net als bovenstaand verhaal. En dan wordt er geklaagd dat mensen niet correct kunnen rijden. Ik snap dat wel met zulke instructeurs!
calippe schreef:Maar als je geen kennis hebt van rijden, kun je toch ook niet schiften tussen wie goed les geeft en wie niet? Maar die instructeurs zouden beter moeten weten en anders horen ze geen les te geven.
calippe schreef:Later haalde ze met 'twee benen uit na mij en ik viel op de grond. Toen heb ik haar echt met een latje flink te grazen genomen.
De boodschap kwam over.
Mika2001 schreef:Goed zo je moet nooit een paard trappen of schoppen en sws paarden en geweld is NOOIT een optie je bereikt er toch niks mee ik dek ook niet dat een paard het zal snappen als je gaat schoopen!