Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SecretLIN

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:08

ook ik heb alles stilletjes meegelezen (heb zelf ook een fjordje) en ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:13

Ik persoonlijk zou echt nooit filmpjes op bokt zetten. Al dat gezeik van sommigen. Haha!
Filmpjes hou ik lekker prive, hoor. Knipoog
Jessica mag van mij een filmpje maken, maar wat als het uren duurt? Haha!
Of als het niet meteen lukt, maar we het eerst 10x (of langer) moeten proberen?

RedPassion, wil je best uitleggen wat ik ga proberen, maar dan doe ik dat wel via PB, ok?
Of het lukt is een tweede, al voel ik de druk nu wel toenemen. Bloos
En dat mag niet, want ik wil helemaal 'neutraal' dat land in Knipoog . Lukt me wel, hoor, want ik doe het niet om me voor de bokkers te bewijzen, maar omdat ik dat paard en TS en haar zus graag wil helpen.........

Ik weet zeker dat het op te lossen is. De vraag is alleen, hoe gaan we het aanpakken? Maar nogmaals, ik moet eerst zien wat het paard aangeeft. Hem even 'lezen', zeg maar.......
Daarnaast heb ik veel vragen voor Jessica en haar zus, omdat ik probeer om het algehele plaatje te bekijken (holistische insteek). Wordt vervolgd...... Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:16

Nadya schreef:
Ik persoonlijk zou echt nooit filmpjes op bokt zetten. Al dat gezeik van sommigen. Haha!

Kan ik me goed voorstellen hoor Knipoog

Nadya schreef:
RedPassion, wil je best uitleggen wat ik ga proberen, maar dan doe ik dat wel via PB, ok?

Het hoeft niet hoor Lachen Alleen als je zin/tijd hebt.

Doe maar rustig aan, en niet om de druk op te voeren, maar ik denk dat je wel de capaciteit hebt om hem te 'lezen' en op termijn met een oplossing te komen Ja Veel succes in elk geval, en laat je niet gek maken door een forum Knipoog

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:19

ik ben ook wel benieuwd Schijnheilig
dacht dat het plan was om het betreffende probleem-geval te benaderen als random paard in de kudde? of heb ik dat helemaal uit mezelf ergens uit afgeleid Verward vind ik ook wel iets voor mij Bloos Haha!
edit: maar ik kan ook wel tot vr/zaterdag wachten op een update hoor Knipoog
nog een edit: iig wel leuk dat we nog voorgangsverslagen krijgen OK dan! en succes vrijdag/za Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:22

Hihihi, RedPassion, maak je maar geen zorgen, hoor. Zal me echt niet gek laten maken door bepaalde mensen van bokt. Knipoog
Ze zeuren maar een eind weg met z'n allen. Tong uitsteken

Arough heeft de hoofdrol vrijdag en misschien ook zaterdag. Haha!
Hij geeft aan en wij spelen er op in met ons slimme, paardgerichte verstand. Haha!
Ahum. Knipoog

Dank je, Jade!!!!! Lachen
Die Arough is een echte uitdaging, geloof ik. Maar volgens mij is het ook een heel lief paardje, die heel erg onzeker is om de een of andere reden..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:23

Ik zou zeker graag een verslagje lezen.

Het lijkt me overigens voor de pro-harde-aanpak-kers ook goed om te lezen dat het zonder harde aanpak kan. Pling

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:25

We gaan ons best doen, Joviban. Knipoog

_Chendo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 13:26

ik zou ook graag willen weten hoe het gaat aflopen.
En ik vind het leuk om te horen dat nadya ermee gaat werken, aangezien ik het met alles wat ze typt, ook echt eens ben.

Succes nadya!

Ik lees dus gewoon mee, maar plaats weinig reactie, heeft toch weinig zin nog Knipoog

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:07

overigens vind ik het ook wel knap van TS(ers?) dat ze aan hun eigen gevoel hebben vastgehouden en aan de hand daarvan iemand hebben benaderd die bij hun overtuigingen past. Je gaat toch twijfelen aan jezelf als zoveel mensen/bokkers 'erop slaan!' roepen... dus: petje af OK dan!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:50

JoviBan schreef:
Ik zou zeker graag een verslagje lezen.

Het lijkt me overigens voor de pro-harde-aanpak-kers ook goed om te lezen dat het zonder harde aanpak kan. Pling

hoe bedoel je dit Joviban?

Want het probleem zit hem niet in het uit het land halen Haha! het probleem zit hem in het losrukken

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:53

Maar om dat probleem op te lossen moet er wel eerst een halster aangedaan worden.
Er zijn hier 2 problemen...

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:54

nee hoor Haha! halster heb je zo om Haha! Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:57

Misschien heb jij dat halster zo om en waarschijnlijk heb jij dat losrukprobleem ook in een mum van tijd opgelost maar wat ik uit heel dit topic begrijp is: dat de meiden het paard moeilijk kunnen bereiken met halster, dat ze het nog moeilijker kunnen omdoen en idd jah dat het beestje zich dan losrukt.
Misschien heb ik het verkeerd begrepen, kan ook altijd Lachen.

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:59

Nee hoor Lindake,je hebt helemaal gelijk.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:02

dat is ook het probleem Haha! Haha! om het halster om te krijgen heb ik een handigheidje ontwikkeld ........ Ik kan namelijk razendsnel van een halstertouw een halster maken en het enige wat ik daarvoor nodig heb is zijn neus Haha!

het is gewoon een techniek die je leert als je heel veel jonkies regelmatig uit de groep moet halen........ je wordt daar gewoon handig in Lachen

en het losruk probleem tja, dat los ik inderdaad anders op....... maargoed dat is ook maar een eenmalige actie, dan weten we allemaal binnen een seconde waar we aan toe zijn........ en die ene seconde in een paardenleven verziekt hem echt niet voor altijd Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:06

Die truk wil ik ook kennen Haha!.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:10

Het is eigenlijk heel simpel Haha! het is gewoon een slag Lachen je zorgt dat je naast het paard ter hoogte van de hals komt te staan...... slaat onder de kaak je arm om de neus van het paard heen, "trekt" ze de neus in jouw buik, terwijl je jouw hand op de neusbrug hebt, en dan lus om de neus heen, doorsteken achter de oren....... et voila Lachen Lachen

je moet alleen wel heel snel zijn en heel zeker van je zaak Lachen

Ik schrijf het hier natuurlijk erg theoretisch, maar zo kan je het ongeveer zien Knipoog

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:17

Hmmm om dat te kunnen moet je idd heel handig zijn want als er iets misloopt ben je verder van huis (zeker bij deze fjord).

Met koord een halster maken heb ik ook wel eens gedaan maar dan niet met een paard dat op het punt stond weg te springen Lachen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:21

daarom moet je ook je hand op de neusbrug houden en de snoet in je buik planten Lachen Lachen dan belemmer je zijn mogelijkheden Lachen

ach het is gewoon een aangeleerde handigheid Lachen wat je vanzelf krijgt op het moment dat je jarenlang hebt staan klootviolen om jouw dieren uit de kudde naar huis te halen Lachen

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:27

Alleh heb weer iets bijgeleerd voor de toekomst Lachen. Thanks!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:33

KiWiKo schreef:
Het is eigenlijk heel simpel Haha! het is gewoon een slag Lachen je zorgt dat je naast het paard ter hoogte van de hals komt te staan...... slaat onder de kaak je arm om de neus van het paard heen, "trekt" ze de neus in jouw buik, terwijl je jouw hand op de neusbrug hebt, en dan lus om de neus heen, doorsteken achter de oren....... et voila Lachen Lachen

je moet alleen wel heel snel zijn en heel zeker van je zaak Lachen

Ik schrijf het hier natuurlijk erg theoretisch, maar zo kan je het ongeveer zien Knipoog

Grappig, ben jij in een vorig leven boer geweest???? Tong uitsteken
Zelfs mijn opa deed het zo!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:36

ik heb wel vorige maand een neef van mij die uit de achterhoek komt, en daar tussen de boeren in het dorpje Losser is opgegroeid (en ik ben geboren en getogen in Den Haag) het verschil tussen een vlees en een melkkoe uit moeten leggen Haha! Haha!

het is ook een heel oud "truukje" wat ik inderdaad heb geleerd van een boer waar onze paarden in de opfok stonden Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:40

KiWiKo schreef:
daarom moet je ook je hand op de neusbrug houden en de snoet in je buik planten Lachen Lachen dan belemmer je zijn mogelijkheden Lachen

ach het is gewoon een aangeleerde handigheid Lachen wat je vanzelf krijgt op het moment dat je jarenlang hebt staan klootviolen om jouw dieren uit de kudde naar huis te halen Lachen

Ik heb dat ook zo geleerd, en ook nog eens van een boer... menigeen was voldoende overbluft om ook daadwerkelijk mee te komen.
Ik heb mensen echter ook wel eens in het gras zien landen na zo'n poging; uitgelachen door het weg galopperende paard Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:42

hahahhaha dat is mij ook regelmatig gebeurd voordat ik de "slag" te pakken had Haha! Haha! Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 19:56

KiWiKo schreef:
hahahhaha dat is mij ook regelmatig gebeurd voordat ik de "slag" te pakken had Haha! Haha! Haha!

Ach, een paard mag ook wel eens wat te lachen hebben toch? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat paarden wel degelijk humor bezitten!!! Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!