Als ik het op de CT wijze doe, kan dat bijv met een target. Maar als mijn paard mag kiezen gaat hij maar al te graag dravend terug naar de kudde

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Peetstap schreef:Mhh, hoe gaat ie met jullie in deze bizarre omstandigheden ?
Hebben jullie ook last van de maatregelen op stal, kwa mogelijkheden en onderling contact?
Ben ondanks alles wel dankbaar dat we nog tot rust mogen komen bij onze paarden, zij weten immers van niks en leven lekker door in hun ritme van ontharenvoorjaarskriebels en blijheid en natuurlijk het happen in jong gras.
Das heerlijk om je zorgelijke gedachten en sorus van je af te laten glijden, paarden zijn toch een prima therapeut.![]()
Door het thuis arrest, is er wel meer tijd om wat video materiaal regelmatig te bekijken en daar weer van te leren.
Ga de laatste aangehaalde video van warwick toch es wat beter bekijken , ik mis ,gezien jullie reactie erop ,toch ergens een clou nog.
Maar dat groeit wel, je bent nooit uitgeleerd.
Heb zelf veel baat bij het steeds beter kunnen herkennen van de stemming waarin paarden zich bevinden, hoe hun pet staat op dat moment.
En niet alleen bij die van onszelf , maar ook bij anderen paarden/pony's van stalgenoten waar ik mee ompiel.
Soms heb ik een duidelijk doel voor ogen , zoals bv een workout sleep sessie , maar dan merk ik een onderbuik onrust bij paard waarop ik niet doorga met tuig aanbrengen e.d. maar paard effe vrijaf geef.
Ga maar effe lekker dollen eerst, dan zien we wel verder.
En meestal gaan ze dan los![]()
... en komen ze vanzelf weer bij me met een houding van: zo dat was effe lekker, en wat gaan we nu doen ?
Dan kan het best zijn dat tuig mooi blijft hangen, en we ohz wat gaan doen of wat grondwerk of spel.
Bitje overbodige vraag hier, maar herkenbaar ?, doen jullie het ook zo vrijblijvend ?
Peetstap schreef:Beste eigen keus wat ik dit voorjaar heb gedaan is lid worden van de Facebook groep en van daaruit de video’s van Peter mogen volgen en ook hun Zoo trainers achtergrond informatie.
Heel fijn dat we mee mogen kijken daar
Leer waanzinnig veel bij in korte tijd, mede omdat zij wel de diepte ingaan kwa informatie
En in paarden trainer land wordt daar meestal best geheimzinnig over gedaan helaas
Al was en is het soort van magie, wat onzin is natuurlijk
Dus daar steek ik nu veel tijd in