marije1109 schreef:Lees al het hele topic mee maar begin nu af te haken.....pfff wat een Lappen tekst produceren jullie![]()
Ik kan de links vd foto's niet openen en was wel benieuwd naar de wond
Op pagina 4 staan ze in een spoiler.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
safina schreef:Ik volg het niet helemaal meer, met al die vergezochte vergelijkingen en theorieën.
Maar uiteindelijk is de oorzaak van het gedrag maar in één opzicht relevant: Om de vraag te beantwoorden of dit probleem op te lossen is. En met oplossen bedoel ik: voldoende zekerheid krijgen dat Ravottie geen nieuwe slachtoffers meer maakt.
Het is ontzettend triest dat hij zo'n rotachtergrond heeft, maar dat betekent niet dat zijn eigenaar daarom dus kost wat het kost moet doormodderen met hem, terwijl de veiligheid in het geding is. Als hij gaat, dan zal dat zonder meer zijn omdat hij slachtoffer van zijn trieste verleden is. Maar dus niet omdat iemand hem zijn verleden kwalijk neemt en hem daarop wil afrekenen. Hij kan er niets aan doen en volgens mij beseft TS dat als geen ander.
De vraag of het komt door zijn verleden is daarom enkel relevant als het je dichter bij een oplossing brengt. Maar als die oplossing er niet blijkt te zijn, dan weegt de eigen veiligheid van TS en die van de mensen om haar heen zwaarder dan haar morele plicht een paard in leven te houden omdat hij ooit een flesveulen was en in zijn zware leven de nodige mentale deuken heeft opgelopen en dat eigenlijk heel zielig is.
En ik benijd haar niet, het lijkt me een duivelsdilemma.
En voor wie denkt dat je paarden kunt vergelijken met mensen en dat alle problemen op te lossen zijn: er zijn ook mensen die door hun verleden zo verknipt zijn geraakt dat ze niet meer veilig de maatschappij in kunnen. En die niet meer te behandelen zijn en nooit meer beter worden. Die zitten op een longstay-afdeling in de TBS-kliniek. Of verblijven de rest van hun leven op gesloten afdelingen in de psychiatrie. Niet al het probleemgedrag is te behandelen helaas. Soms is de schade te erg.
gohya schreef:marije1109 schreef:Lees al het hele topic mee maar begin nu af te haken.....pfff wat een Lappen tekst produceren jullie![]()
Ik kan de links vd foto's niet openen en was wel benieuwd naar de wond
Op pagina 4 staan ze in een spoiler.
bruintje123 schreef:Eigenlijk is het wel apart dat als je zegt tegen een DA mijn hond is vals dat er gemakkelijk ingeslapen wordt maar als je zegt mijn paard is vals dat het blijkbaar ineens moeilijk is een Da te vinden die dat doet.
Joolien schreef:Foto's van de beet. Pas op, kan schokkend zijn!Spoiler:
[ [url=m/xVwYEB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Nc7RDc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iboG0N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oGEuwI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb je fotos even in spoiler gezet, want ze deden het niet meer.
bruintje123 schreef:Joolien schreef:Foto's van de beet. Pas op, kan schokkend zijn!Spoiler:
[ [url=m/xVwYEB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Nc7RDc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iboG0N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oGEuwI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik heb je fotos even in spoiler gezet, want ze deden het niet meer.
Ze doen het hier nog gewoon
F_Orumster schreef:TS veel sterkte. Ik sta ook achter inslapen, er gaan wel paarden voor minder weg.bruintje123 schreef:Eigenlijk is het wel apart dat als je zegt tegen een DA mijn hond is vals dat er gemakkelijk ingeslapen wordt maar als je zegt mijn paard is vals dat het blijkbaar ineens moeilijk is een Da te vinden die dat doet.
Ik heb ervaren dat een dierenarts daar ook niet zo makkelijk in meegaat. Hier een herplaatser niet mee kunnen corrigeren, na enkele bijtincidenten met volwassenen volgden ook kinderen. Na 2 kinder-bijtincidenten met tussenperiode van enkele maanden heb ik beide keren huilend aan de lijn gehangen, maar ik kreeg alsnog het verwijt dat 'iedereen huilend een verhaal op kan hangen'.
bruintje123 schreef:Hoeveel bewijs moet jij hebben dan de foto's van ts haar arm? Hoeft niet aan paard te liggen
Dat zou ook hier voor een dierenarts voldoende moeten zijn. dus ook dit klopt niet
Zover ik weet was ook in mijn voorbeeld de eigenaar van de hond die vond dat inslapen de goede keuze was, zonder dat de paardeneigenaar daarop hoefde aan te dringen. Dus stond de politie en aangifte daarbuiten. Dus zou dat hetzelfde zijn als hier. ben jij erbij geweest? Heb jij gezien dat die man naar binnen ging en de hond direct werd ingeslapen?
Alleen wordt er totaal anders geredeneerd bij hond of paard. Dus ook dit klopt niet
Licor schreef:Om eerlijk te zijn zou het mij niet uitmaken waar het gedrag vandaan komt. Wat de oorzaak ook is, het is altijd onacceptabel gedrag.. Ik zou hem dan ook nooit meer vertrouwen..
Voor mij zou het betekenen dat het paard een enkeltje slachthuis of dierenarts zou krijgen.. verkopen zou ik niet op mn geweten willen hebben (terug doen naar vorige eigenaar overigens ook niet, bang dat zij hem toch weer doorverkoopt)..
maikeltje schreef:TS wil haar paard niet laten schieten. Dus misschien is het dan handig als iedereen dat respecteert en er over op houdt?
Licor schreef:Om eerlijk te zijn zou het mij niet uitmaken waar het gedrag vandaan komt. Wat de oorzaak ook is, het is altijd onacceptabel gedrag.. Ik zou hem dan ook nooit meer vertrouwen..
Voor mij zou het betekenen dat het paard een enkeltje slachthuis of dierenarts zou krijgen.. verkopen zou ik niet op mn geweten willen hebben (terug doen naar vorige eigenaar overigens ook niet, bang dat zij hem toch weer doorverkoopt)..