wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:51

marije1109 schreef:
Lees al het hele topic mee maar begin nu af te haken.....pfff wat een Lappen tekst produceren jullie :D

Ik kan de links vd foto's niet openen en was wel benieuwd naar de wond :o

Op pagina 4 staan ze in een spoiler. ;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:55

Ts, je hoeft je absoluut niet te verantwoorden. Ook zullen er altijd mensen zijn die het niet eens zijn met je keuze.

Als jij alles uit de kast wil halen om er achter te komen wat er aan de hand is dan is jouw dat goed recht. Jij moet immers verder, wat je keuze ook zal zijn.
Wees alstublieft wel heel voorzichtig.. Wat je ook met hem gaat doen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:55

had ook echt 3 keer het topic door moeten zoeken eer dat ik fotos had gevonden hoor. tot ik tip kreeg op pagina 4..

maar ik snap eigenlijk niet zo goed waarom er nog zo mee gezuild word. wat wil je met DA bereiken? je hebt zelf geen vertrouwen meer dus ermee aan de slag gaan raad ik af. verkopen of weggeven zou ik niet doen gezien de risico's (dit wil je niet op je geweten hebben)
dierenartsen willen niet zomaar 'afmaken'' begrijpelijk.

blijft er echt maar 1 optie over, al zit je dan weer mee qua zaak tegen vorige eigenares (maar is dat alle moeite waard?).

Als je hem niet weg kan brengen, slachters komen ze ook gewoon ophalen. geef hem thuis nog een flinke bak met eten en laat hem ophalen met bevestiging dat hij is geslacht ( vraag naar de complete staart met wortel om deze terug te hebben) (misschien cru maar dat is enige bewijs dat paard ook werkelijk dood is, (worden anders vaak gewoon doorverkocht)).

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 12:59

safina schreef:
Ik volg het niet helemaal meer, met al die vergezochte vergelijkingen en theorieën.

Maar uiteindelijk is de oorzaak van het gedrag maar in één opzicht relevant: Om de vraag te beantwoorden of dit probleem op te lossen is. En met oplossen bedoel ik: voldoende zekerheid krijgen dat Ravottie geen nieuwe slachtoffers meer maakt.

Het is ontzettend triest dat hij zo'n rotachtergrond heeft, maar dat betekent niet dat zijn eigenaar daarom dus kost wat het kost moet doormodderen met hem, terwijl de veiligheid in het geding is. Als hij gaat, dan zal dat zonder meer zijn omdat hij slachtoffer van zijn trieste verleden is. Maar dus niet omdat iemand hem zijn verleden kwalijk neemt en hem daarop wil afrekenen. Hij kan er niets aan doen en volgens mij beseft TS dat als geen ander.

De vraag of het komt door zijn verleden is daarom enkel relevant als het je dichter bij een oplossing brengt. Maar als die oplossing er niet blijkt te zijn, dan weegt de eigen veiligheid van TS en die van de mensen om haar heen zwaarder dan haar morele plicht een paard in leven te houden omdat hij ooit een flesveulen was en in zijn zware leven de nodige mentale deuken heeft opgelopen en dat eigenlijk heel zielig is.

En ik benijd haar niet, het lijkt me een duivelsdilemma.

En voor wie denkt dat je paarden kunt vergelijken met mensen en dat alle problemen op te lossen zijn: er zijn ook mensen die door hun verleden zo verknipt zijn geraakt dat ze niet meer veilig de maatschappij in kunnen. En die niet meer te behandelen zijn en nooit meer beter worden. Die zitten op een longstay-afdeling in de TBS-kliniek. Of verblijven de rest van hun leven op gesloten afdelingen in de psychiatrie. Niet al het probleemgedrag is te behandelen helaas. Soms is de schade te erg.

Ik ken dus iemand die in een TBS-kliniek/gevangenis gewerkt heeft... hij heeft een posttraumatische stress-stoornis er aan overgehouden... en waarom: de mensen op zijn afdeling waren net als het paard van TS, waarbij je ècht 100% niet kon zien aankomen wat ze zouden doen. Dit waren moordenaars trouwens... het voortdurend op je hoede moeten zijn, het levensgevaar, plus de gruwelijke situaties waarmee hij geconfronteerd werd, nekten hem.

Hij wordt iedere dag wakker met de beelden van deze mensen en de zelfmoorden (dat gebeurde daar ook nogal eens) op zijn netvlies.
Waarmee ik maar zeggen wil dat volledige verkniptheid en levensgevaarlijke onberekenbaarheid bestaat bij mens en dier. En dat los je niet zomaar even op.
Een paard heeft dan ook nog het nadeel dat het vele malen sterker is dan een mens.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:00

gohya schreef:
marije1109 schreef:
Lees al het hele topic mee maar begin nu af te haken.....pfff wat een Lappen tekst produceren jullie :D

Ik kan de links vd foto's niet openen en was wel benieuwd naar de wond :o

Op pagina 4 staan ze in een spoiler. ;)

de krijg ik ook niet meer open op mijn pc dus kan zomaar dat dat voor marije ook geld. :)
Ik zie de spoiler wel maar als ik erop klik krijg ik lege kleine vierkantjes. :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:02

TS veel sterkte. Ik sta ook achter inslapen, er gaan wel paarden voor minder weg.

bruintje123 schreef:
Eigenlijk is het wel apart dat als je zegt tegen een DA mijn hond is vals dat er gemakkelijk ingeslapen wordt maar als je zegt mijn paard is vals dat het blijkbaar ineens moeilijk is een Da te vinden die dat doet.

Ik heb ervaren dat een dierenarts daar ook niet zo makkelijk in meegaat. Hier een herplaatser niet mee kunnen corrigeren, na enkele bijtincidenten met volwassenen volgden ook kinderen. Na 2 kinder-bijtincidenten met tussenperiode van enkele maanden heb ik beide keren huilend aan de lijn gehangen, maar ik kreeg alsnog het verwijt dat 'iedereen huilend een verhaal op kan hangen'.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:04

Joolien schreef:
Foto's van de beet. Pas op, kan schokkend zijn!

Spoiler:
[ [url=m/xVwYEB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Nc7RDc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iboG0N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oGEuwI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb je fotos even in spoiler gezet, want ze deden het niet meer.

Ze doen het hier nog gewoon

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:07

bruintje123 schreef:
Joolien schreef:

Spoiler:
[ [url=m/xVwYEB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Nc7RDc.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/iboG0N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/oGEuwI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb je fotos even in spoiler gezet, want ze deden het niet meer.

Ze doen het hier nog gewoon

Dit zie ik:
Afbeelding
Kopieren in de url balk hadk ook al geprobeert maar dat wil ook niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:07

Oh wat apart, hier openen gewoon de foto's.

edit, nu in de quote heb ik ook wat jij ziet.
In het origineel niet.
Dus het ligt misschien aan dat het nu een quote is?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:09

F_Orumster schreef:
TS veel sterkte. Ik sta ook achter inslapen, er gaan wel paarden voor minder weg.

bruintje123 schreef:
Eigenlijk is het wel apart dat als je zegt tegen een DA mijn hond is vals dat er gemakkelijk ingeslapen wordt maar als je zegt mijn paard is vals dat het blijkbaar ineens moeilijk is een Da te vinden die dat doet.

Ik heb ervaren dat een dierenarts daar ook niet zo makkelijk in meegaat. Hier een herplaatser niet mee kunnen corrigeren, na enkele bijtincidenten met volwassenen volgden ook kinderen. Na 2 kinder-bijtincidenten met tussenperiode van enkele maanden heb ik beide keren huilend aan de lijn gehangen, maar ik kreeg alsnog het verwijt dat 'iedereen huilend een verhaal op kan hangen'.

Het is per dierenarts verschillend. Foto's van de verwondingen helpen zo'n dierenarts misschien over de streep.
En sommigen hebben blijkbaar een idealistisch bord voor de kop.
Duidelijk je mond opentrekken en zeggen dat je geen flauwekul staat te verkondigen wil ook nog wel eens helpen, eventueel met adviezen van gedragstrainers die je erbij gehaald hebt en bevestigen dat het hopeloos is/te riskant.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:13

Wat zou het de vorige eigenaresse sieren als zij openheid zou geven en mee zou denken in het belang van het paard en ts haar beslissing. Misschien is ze bang voor de juridische gevolgen die dat met zich mee kan brengen maar daar kan ts van afzien. Deze vrouw is de aangewezen persoon om ts meer inzichten te kunnen geven. Ik zou nog een poging wagen om het verhaal compleet te krijgen.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:13

Stalnollie, dat is helemaal niet nodig.
Je kan met de heer van veen afspreken dat je een herkenbare foto ge-appt krijgt als het die geschoten is. De foto kan je ook naar iemand anders laten sturen als je dat zelf niet aan kan.
Ook geeft hij door hoe het verlopen is en je kan hem altijd bellen als je nog vragen hebt, ook achteraf! Je mag zelf ook gewoon bij het schieten zijn, wat je maar wil.
Van veen is een zeer vriendelijke man, is bij ons met een keurige nette trailer gekomen met een keurig auto er voor. Dus geen grote oude vrachtwagen met meer zielige paarden er op.
Ik moet toegeven dat ik er zelf wel even moeite mee gehad heb bij de gedachtes dat mijn arme lieve paard geschoten zou worden. Dat ging weg nadat het achter de rug was.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:36

Spoiler:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo zouden ze het weer moeten doen

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:37

no no: dat is helemaal top(wist niet dat dat ook kon hier niet in ieder geval)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:06

bruintje123 schreef:
Hoeveel bewijs moet jij hebben dan de foto's van ts haar arm? Hoeft niet aan paard te liggen
Dat zou ook hier voor een dierenarts voldoende moeten zijn. dus ook dit klopt niet
Zover ik weet was ook in mijn voorbeeld de eigenaar van de hond die vond dat inslapen de goede keuze was, zonder dat de paardeneigenaar daarop hoefde aan te dringen. Dus stond de politie en aangifte daarbuiten. Dus zou dat hetzelfde zijn als hier. ben jij erbij geweest? Heb jij gezien dat die man naar binnen ging en de hond direct werd ingeslapen?
Alleen wordt er totaal anders geredeneerd bij hond of paard. Dus ook dit klopt niet

Ik heb in je post dik gedrukt gereageerd, ben je het er niet mee eens dan heb jij zo'n dergelijke situatie nog nooit meegemaakt bij een hond. Hierbij stop ik ook deze discussie, want je leest het zoals jij het wilt lezen en je snapt (of wilt niet snappen) dat er aan alles een test vooraf gaat. Dus ook bij de honden en de paarden.

Zal nog een soort situatie/voorbeeld geven.

Paard bijt staleigenaar, Staleigenaar doet aangifte, meerdere mensen incl politie enz hebben de dusdanige aanval en verwondingen gezien, paard wordt ingeslapen.

Paard bijt ts, ts wilt zelf kijken hoe of wat, paard vertoond na verklaring dit gedrag vaker MAAR eens in de zoveel tijd en niet constant, paard wordt nagekeken, niks mis mee, Historie is niet bekend. Niemand weet 100% zeker of hij dit echt deed. De veearts besluit dus om het niet te doen. Ziet de Ts dit paard toch als groots gevaar dan is slacht op dat moment de enige optie of ze laat hem binnenste buiten keren.

Dit is niet raar en zo hoort het te gaan en ook bij honden gaat het zo. Er zijn veel te veel mensen die een paard zomaar laten inslapen of naar de slacht doen omdat er op bepaalde fronten niet meer goed voor gezorgd kan worden of hij even niet doet wat ze willen of nog mooier een langere blessure die ze onverkoopbaar maakt.

Tuurlijk vinden wij het allemaal beter voor de TS als het paard gaat en voor iedereen vanaf de zijlijn liever gisteren dan vandaag, maar dit paard heeft toch echt wel een plekje in ts der hart waardoor ik het niet heel raar vind hoe de procedure gaat.

TS wilt hem op het moment dat ze zeker weet dat ze er alles aan gedaan heeft. Deze procedure zal wel zwaar zijn en lastig, maar het geeft haar straks wel een gerust gevoel ALS het paard gaat. Zou de Ts echt zo snel van hem af willen zou hij al bij de slager staan.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 13-12-16 14:08, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:07

TS wil haar paard niet laten schieten. Dus misschien is het dan handig als iedereen dat respecteert en er over op houdt?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:09

Ja gabber, ik ben wel klaar met jou. ER is bij jou juist geen discussie.
Want jij bent juist diegenen die het steeds een bepaalde hoek in wilt drukken die niet prettig is.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:10

Nee het is zo en dat zou je weten als je dergelijke situaties mee hebt gemaakt.

Je kan niet roepen als je niet weet.

bruintje123

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:11

Jij weet niet wat ik mee heb gemaakt, dat zijn allemaal aannames die jij doet, de hele tijd al.
Daarom, betreft dit onderwerp ben ik klaar met jou.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:11

Om eerlijk te zijn zou het mij niet uitmaken waar het gedrag vandaan komt. Wat de oorzaak ook is, het is altijd onacceptabel gedrag.. Ik zou hem dan ook nooit meer vertrouwen..

Voor mij zou het betekenen dat het paard een enkeltje slachthuis of dierenarts zou krijgen.. verkopen zou ik niet op mn geweten willen hebben (terug doen naar vorige eigenaar overigens ook niet, bang dat zij hem toch weer doorverkoopt)..

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:12

Licor schreef:
Om eerlijk te zijn zou het mij niet uitmaken waar het gedrag vandaan komt. Wat de oorzaak ook is, het is altijd onacceptabel gedrag.. Ik zou hem dan ook nooit meer vertrouwen..

Voor mij zou het betekenen dat het paard een enkeltje slachthuis of dierenarts zou krijgen.. verkopen zou ik niet op mn geweten willen hebben (terug doen naar vorige eigenaar overigens ook niet, bang dat zij hem toch weer doorverkoopt)..

Precies, en niets anders.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:13

maikeltje schreef:
TS wil haar paard niet laten schieten. Dus misschien is het dan handig als iedereen dat respecteert en er over op houdt?

Ik denk dat ik zowel prive als in het topic al meerdere malen heb vertelt hoe goed ik de ts vind en dat er zeker niet geschoten gaat worden, maar bokkers die roepen dat deze veeartsen gek zijn omdat ze hem niet direct afspuiten is gewoon niet eerlijk.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:15

Licor schreef:

Dat is nu ook het verhaal. Slachthuis wordt het niet dus moet ze het veearts rapport afwachten. Uiteindelijk gaat hij hem echt wel inslapen, maar hij mag het zo gewoon niet doen. Ondanks alles wat wij hier uit dit verhaal weten.

emil01

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 14:20

TS; wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek?

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 14:22

maikeltje schreef:

+:)+