wat vinden jullie van het echt slaan van een paard!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Maxielover

Re: wat vinden jullie van het echt slaan van een paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 09:55

Hey, ik rij mijn Haflinger met zweep, en ik geef 'm weleens een tik als hij niet op mijn benen reageert of aan het klieren is. Ik deel ook weleens een knal uit als hij me te ver gaat, maar dat zou ik nooit zonder reden doen. Knipoog In de omgang is hij meestal best lief, maar af en toe is hij ff vergeten dat ik de baas ben en wil hij me nog weleens omver lopen ofzo... Clown Dan geef ik wel een tik. Verder eigenlijk nooit. Ik schop (niet aansporen, echt schoppen) mijn paard niet, dat komt veel harder aan en een tik werkt net zo goed. Dat geldt niet alleen voor het rijden. Sporen doe ik niet aan, niet nodig bij Max. Pling

amyamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:01

ik vind dat amosjuh het wel goed bedoelt eigenlijk Clown
maar ze is wel blond gezig geweestr ja zo is ze , ik d'r al heel lang, en soms valt het kwartje niet helemaal!! Knipoog
maarr dan hoeven sommige hieer niet zo dom tegen haar te doen hoor Bloos Knipoog
zelf sla geef ik mijn paard echt wel een tik als het nodig is , maar niet onnodig Knipoog

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:03

Jij schrijft hetzelfde als Amosjuh, je bent toch zeker geen schaduw/familie?

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:04

Echt een paard slaan vind ik niet kunnen hoewel als ze het echt verdienen zoals iemand bijten (doet ie van mij weleens)dan krijgt ie gewoon een tik tegen zijn neus, maar als iemand hem echt slaat zonder een reden dan vind ik dat echt belachelijk. en dat moet gewoon niet kunnen.

amyamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:14

amosjuh is mijn beste vriendin Knipoog
dus ja Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:28

amyamigo schreef:
amosjuh is mijn beste vriendin Knipoog
dus ja Knipoog

Ik krijg een beetje een SA idee bij dit berichtje... Nagelbijten / Gniffelen Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn Knipoog

amyamigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:40

dat kan miss montana, maar het is echt niet zo Haha!
ik ben amosjuh's beste vriendin, ik ken haar al 6 jaar van school we zaten in de zelfde klas dus ik weet dat ze soms wat vaag is, en dinge duizend keer herhaalt maar ze bedoelt het goed Haha! Knipoog Clown
ookal is het soms om gek van te worden

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:40

Dit topic begon met de stelling over echt slaan. Ik ben heel fanatiek tegen het slaan van een paard, ook de zogenaamde corrigerende tikjes, omdat die meestal helemaal niet aankomen bij een paard als straf op hun gedrag. Eerder ervaren ze dat ze hun ruiter/eigenaar niet kunnen vertrouwen. Ik sta vaak verbaasd van hoe mensen met hun paarden omgaan..... Gelukkig heeft de mijne het goed getroffen.... Hij is ook wel eens 'vervelend', hoor, maar dat los ik anders op...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 10:52

Als een paard naar mij slaat met zijn benen, nou, dan reken maar dat ik ECHT met de zweep ga slaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-06 11:05

Gezien dit topic nou al ruim een maand loopt, er continu hetzelfde herhaald/gezegd wordt en de sfeer er niet bepaald vooruit op gaat hier een slotje Lachen Alles wat gezegd moet worden is onderhand wel gezegd.