wat met een paard dat bijt?? Update pagina 43

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:22

pol013 schreef:
MarjanB schreef:
Probleem is gewoon dat flesveulens geen opvoeding hebben gehad. Baasjes vinden ze vaak te schattig als ze een keer op ze springen of bijten naar diegene die de fles geeft. Een merrie reageert daar op en veulen krijgt dan een correctie. Die hele opvoeding mist zo'n dier gewoon en dat krijg je er ook niet zomaar in helaas.

Ik blijf er ook bij dat ik em direct naar de slager zou brengen

Niet mee eens wat betreft flessenveulens. Heb hier een flesseveulen wat notabene door een jonge griet is opgevoed die zo'n beetje alle fouten heeft gemaakt die je je kunt voorstellen (met alle goede bedoelingen hoor). En daarna met zijn half broer- tevens door deze merrie verstoten- gestaan heeft. Dat is onopgevoed + onopgevoed. Daarbij is hij tot zijn 4 hengst gebleven........Daar heb ik het in het begin best even flink mee te stellen gehad hoor maar dat is nu zo'n lief en normaal paard geworden. Betrouwbaarder kun je ze bijna niet krijgen.
Flesseveulen hoeft echt geen brandmerk voor het leven te zijn. (al heeft het bij mijn paard wel 10 jaar 'gevolgen' gehad)

Tja daar zeg je het, gelijk erna goed aangepakt en op zn plek gezet, dit paard heeft dat nooit gehad en is nu 18, denk dat daar weinig meer aan op te voeden is. Daarbij zijn er ook zat mensen die een flessenveulen wel prima opvoeden en er ook een ander paard bij zetten die de opvoeding doet.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:29

MarjanB schreef:
Tja daar zeg je het, gelijk erna goed aangepakt en op zn plek gezet, dit paard heeft dat nooit gehad en is nu 18, denk dat daar weinig meer aan op te voeden is. Daarbij zijn er ook zat mensen die een flessenveulen wel prima opvoeden en er ook een ander paard bij zetten die de opvoeding doet.

Ik zeg niets over de ts. Alleen over jou algemene stelling dat een flesseveulen bijna niet meer 'te herstellen' is. En daar heb ik dus echt een totaal andere ervaring mee.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:36

Babootje schreef:
JPS schreef:
Ik lees het niet alsof Foetsji het beschuldigend bedoelt. Het is toch mooi dat ze haar ervaring deelt en wellicht kan Ts er iets mee.

Haar reacties wijzen er constant op dat het bij een vakkundig iemand (zoals zijzelf) wel beter zal gaan.
Ze bedoelt het misschien niet zo maar impliceert het wel.

<KNIP>

Jij wenst het zo te lezen bedoel je. Honi soit qui mal y pense.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:39

Ravottie18 schreef:
maar wil gewoon heel graag verschillende meningen horen..

Ben je niet bang dat je daardoor alleen maar steeds meer mogelijkheden krijgt en dat een beslissing maken daardoor veel moeilijker wordt?

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:02

suikermeisje schreef:
Haal hem op en ga ermee aan het werk dan.
Als je iedere frikandel wil redden van de dood want het is de schuld van mensen blijkbaar...

Sommige van jullie komen zeer arrogant over. Ik ben ook wel een leider voor een paard. Heb zelf brave dieren maar bij een ander proberen ze het alsnog uit. Dit paard zou mijn pet te boven gaan. Ik heb dan liever een normaler paard. Die zijn er genoeg en die worden ook verkocht aan de slacht omdat er te veel zijn. (Ik fok niet. Heb ruinen).

Uuuuuuh waar lees jij dat iemand hem gaat ophalen?

Foetsji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:04

Babootje schreef:
JPS schreef:
Ik lees het niet alsof Foetsji het beschuldigend bedoelt. Het is toch mooi dat ze haar ervaring deelt en wellicht kan Ts er iets mee.

Haar reacties wijzen er constant op dat het bij een vakkundig iemand (zoals zijzelf) wel beter zal gaan.

Maar ze slaat de plank mis omdat de situatie zo volledig anders is.
Volgens Catnip is de vorige eigenaresse een zeer vakkundig paardenvrouw. Maar ook bij deze zeer vakkundige paardenvrouw ging het flink mis.
En misschien heeft het wel lichamelijk ongemak, maar ik ken zoveel paarden met lichamelijk ongemak die hun ongemak niet agressief uiten naar mensen toe. Er zit toch iets in het paard dat niet oke is, gezien het feit dat hij zeer agressief uit de hoek kan komen naar mensen en naar andere paarden.

Wat een aanames weer. Je belicht het eens van de andere kant en mensen zijn weer op de teentjes getrapt en gaan zaken roepen die kant nog wal raken. Waar lees jij in vredesnaam dat ik met dit paard aan de slag wil? De TS wil graag meerdere opties vernemen meerdere invalshoeken. Stop toch eens met haar in één richting te drukken en iedereen die een andere mening is toebedaan te beschuldigen van zaken die niet zo zijn.

Verruim je horizon wordt niemand slechter van.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 10:10

meggiemeg schreef:
Ben je niet bang dat je daardoor alleen maar steeds meer mogelijkheden krijgt en dat een beslissing maken daardoor veel moeilijker wordt?

Nee dat vind ik net niet, mijn 1e gedacht na die beet was "okay, die gaat kapaza op" (shockreactie natuurlijk)

En toen ben ik hier een topic gestart, ook om verschillende meningen te horen en dat heeft me al een stuk wijzer gemaakt.

Jammer genoeg ken ik hier niet veel mensen persoonlijk (kunnen/kennen) en ik snap dat iedereen zijn eigen mening heeft en geeft en dat vind ik ook wel fijn maar wordt wel duidelijk ook dat ik niet voor iedereen goed kan doen en ook mijn eigen gevoel zeker niet mag vergeten en verwaarlozen.

Daarom wil ik bijkomende mening van mensen die ik wel "ken" waarvan ik zeker weet dat dit hun vakgebied is zoals een DA en een gedragsdeskundige.

Valt me hier ook erg op dat de reacties voor na mijn foto's erg veranderde, op een bepaald moment dacht ik even dat ik een monster gekocht heb. En natuurlijk als je die beet ziet lijkt dat ook wel zo, maar daartegenover staat dat ik wel ook een paar hele mooie maanden met hem gehad heb en dat hij inderdaad wel mijn hart veroverd heeft, zelfs ondanks die beet smelt ik nog elke dag voor hem als ik zijn koppie zie en dat maakt het net zo moeilijk.

En als er strak iedereen is bij geweest en zegt van dat het idd niet werkt zal ik zeker de keuze maken van inslapen. Maar dan kan ik mezelf niet verwijten dat ik er niet alles voor gedaan heb

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:16

Dat bepaalde bokkers dit zien als een vroeger ingegroeid ding wilt niet zeggen dat we hem willen.

Ik zie dit als een bijtgrage hondendiscussie. Iedereen roept en doet, maar niemand staat in deze situatie.

Als een Stafford iemand pakt roept iedereen "afmaken! onbetrouwbaar! Levensgevaarlijk!" Ik daarentegen zie een hond met een verkeerde opvoeding.

Zou ik de bijtende hond in huis halen? Ligt aan het verhaal achter hem. Is dit te gecompliceerd zou ik hem laten gaan, maar is dit te redden zou ik een poging doen.

Het verhaal achter dit paard is 1. Te onduidelijk. 2. Te lastig te achterhalen en 3. De feiten van meerdere aanvallen liggen er.

Kan ik hem hiermee helpen? Nee hoe graag ik ook zou willen.

Moet ik hem dan maar nemen omdat ik het graag anders had gezien? Denk het niet. Zoals ik eerder heb aangeboden aan TS had ik een afgezonderde plek voor hem om haar de ruimte te geven ivm rechtszaak en alles. Dit is alleen geen optie gezien het risico groot is.

Daarentegen vind ik het nog steeds geen monster en snap ik gezien zijn verleden (voor zover duidelijk is) zijn reactie.

Foetsji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:18

De enige aan wie jij verantwoording hoeft af te leggen is aan jezelf én je paard. Je hoeft met niemand hier rekening te houden. Je hoeft het hier niemand naar de zin te maken.

Je bent een verstandig mens, die op een verstandige manier de juiste beslissing probeert te maken. Met hulp van deskundigen. Ik kan je alleen maar complimenteren voor dat. De adviezen van de profs zou je zwaarder moeten wegen dan alle " meningen" hier.

Ik wens je veel wijsheid.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:27

Ik krijg géén reacties terug , krijg géén beloofde filmpje maar ook géén reden waarom niet ...
Ik heb mijn conclusie getrokken , breng maar naar de slager als je niet kunt achterhalen , waar het begon, of het ook goed is geweest , amen !
Volgens mij weet je al meer als wat je hier verteld hebt .

Foetsji, ik heb nu ook een paard die vals werd bij de eigenaresse, terwijl het altijd goed was ...is nu weer normaal bij mij maar gaat niet meer terug ,omdat de angst nog steeds overheerst bij de eigenaresse !
Hij is bij haar geboren en zij wil hem eigenlijk niet kwijt , dus hebben we het zo opgelost en gaat prima !
Bewust en onbewust ging er veel fout , waardoor dit proces begon !
Het is een schat van een paard en daarom mag hij bij mij blijven ! Ik heb regelmatig contact, stuur foto's en ze mag komen wanneer ze wil !

Voor mij is het dus echt wel belangrijk om te weten wanneer dit gedrag begon !

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:29

Foetsji schreef:
Waar lees jij in vredesnaam dat ik met dit paard aan de slag wil?

Waar lees jij in vredesnaam dat ik heb geschreven dat jij met dit paard aan de slag wil?

Babootje schreef:

Maar ze slaat de plank mis omdat de situatie zo volledig anders is.
Volgens Catnip is de vorige eigenaresse een zeer vakkundig paardenvrouw. Maar ook bij deze zeer vakkundige paardenvrouw ging het flink mis.
En misschien heeft het wel lichamelijk ongemak, maar ik ken zoveel paarden met lichamelijk ongemak die hun ongemak niet agressief uiten naar mensen toe. Er zit toch iets in het paard dat niet oke is, gezien het feit dat hij zeer agressief uit de hoek kan komen naar mensen en naar andere paarden.

Foetsji schreef:
Wat een aanames weer. Je belicht het eens van de andere kant en mensen zijn weer op de teentjes getrapt en gaan zaken roepen die kant nog wal raken. Waar lees jij in vredesnaam dat ik met dit paard aan de slag wil? De TS wil graag meerdere opties vernemen meerdere invalshoeken. Stop toch eens met haar in één richting te drukken en iedereen die een andere mening is toebedaan te beschuldigen van zaken die niet zo zijn.

Meid, zet al je posts nog eens op een rij. Je hebt blijkbaar geen idee wat er tussen de regels door te lezen valt.
"paard is slachtoffer", "waarom wil je alles dood hebben", "dat mensen dat doen..." "gemakzucht", "de vorige eigenaar was blijkbaar ook al geen licht in het corrigeren/conditioneren van het paard"
Terwijl Catnip die de vorige eigenaresse daadwerkelijk kent laat weten dat zij een paardenvakvrouw is (met misschien heel wat meer kennis en kunde dan jijzelf).
Misschien moet jij eens de zaken van een andere kant belichten, dan alleen die van jezelf.

Ik zeg alleen dat wat jij stelt je op die manier kunt lezen. Daar ben ik ook niet de enige in. En dat dat kwetsend kan overkomen. Besef dat! (Maar dat zei ik al eerder, helpt blijkbaar niet).

TS heeft het hier al moeilijk genoeg mee. Als het inslapen wordt hoeft ze zich daar niet absoluut niet schuldig over te voelen.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 10:33

broadway schreef:
Ik krijg géén reacties terug , krijg géén beloofde filmpje maar ook géén reden waarom niet ...
Ik heb mijn conclusie getrokken , breng maar naar de slager als je niet kunt achterhalen , waar het begon, of het ook goed is geweest , amen !

Foetsji, ik heb nu ook een paard die vals werd bij de eigenaresse, terwijl het altijd goed was ...is nu weer normaal bij mij maar gaat niet meer terug ,omdat de angst nog steeds overheerst bij de eigenaresse !
Hij is bij haar geboren en zij wil hem eigenlijk niet kwijt , dus hebben we het zo opgelost en gaat prima !
Het is een schat van een paard en daarom mag hij bij mij blijven ! Ik heb regelmatig contact, stuur foto's en ze mag komen wanneer ze wil !

Je krijgt wel reactie! Heb je een pb gestuurd dat ik ervoor ging zorgen als ik terug was van Italië, nu heb ik daar net nog niet de kans voor gehad. Na een rit van 15u op de bus en amper geslapen te hebben ben ik aangekomen bij de stal, waar de DA al stond te wachten. Toen is het niet in me opgekomen nee om een filmpje te maken omdat ik even met andere dingen bezig was. Excuseer!

En als je denkt dat ik meer weet dan ik hier vertel.. vraag me af wat ik meer zou moeten weten.
Er valt gewoon nix meer te weten, jammer genoeg

Babootje

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:35

Poeh Broadway, excuses zijn zeker op zijn plaats....

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:37

Uit ervaring weet dat de TS overal zeer netjes op antwoord. Ook het negatieve.

Pak je rust ff want je hoofd zal vast een rollercoaster zijn. Laat ons links liggen en doe wat jij moet doen voor jezelf. Jij weet uiteindelijk wat goed is voor hem, want ik heb gemerkt dat je ontzettend veel om dit paard geeft met zijn nukken erbij

Nogmaals heel veel succes en ik hoop dat er een goede uitkomst komt voor beide.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:38

broadway schreef:

TS heeft blijkbaar gereageerd. Maar al zou ze dat niet gedaan hebben.... Dan wil TS wil jouw hulp blijkbaar niet. Dat is de enige conclusie die je er uit kan trekken. En dat is haar goed recht. Daar is ze je ook geen verantwoording over schuldig.

Trouwens, ik zou er zelf absoluut geen trek in hebben als ik in haar schoenen zou staan.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:38

Ravottie18 schreef:
YvonneV schreef:
Hoe denkt de DA over eventueel inslapen?

Dat is hier blijkbaar nog niet zo eenvoudig bij een gezond paard. Vandaag mijn DA gevraagd hoe hij hier tegenover staat en hij wil sowieso eerst de uitslag van de testen afwachten en staat er dan nog niet om te springen..

Wat een vreselijke dierenarts is dit. Het klinkt in mijn oren aan geldklopperij!! Eerst even lekker verdienen.
Als jij vind dat het dier gevaarlijk is, dat het dier door zijn doen een hap uit je arm heeft gehaald. Moet een dierenarts toch ook vinden dat dit onverantwoord is.
Ik vraag me echt af wie een teer zieltje heeft..........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:39

Kijk, ergens snap ik TS wel en voor een stuk Foetsji ook. Maar het blijft in mijn ogen appelen en peren vergelijken wat we hier aan het doen zijn.

Wat bedoel ik daar nu mee. Wel, laat ons ervan uit gaan dat Foetsji en de TS moeders met adoptiezonen zijn. Foetsji kreeg haar kind toen hij nog een baby was en heeft via de organisatie een uitgebreide voorgeschiedenis van haar kind gekregen. De zoon van Ravottie was ouder en van hem is er weinig info te vinden. Nu zitten beide dames toevallig in dezelfde praatgroep, ouders waarvan de kinderen gedragsproblemen hebben. Alleen zit TS daar voor het eerst, Foetsji neemt afscheid van de groep (Foetsji, ik wil je niet viseren, neem je enkel maar als voorbeeld owv het verhaal over jou hengst dat je hier postte).

In het geval van Foetsji heeft de zoon 2 jaar voorheen 2 vrienden zien sterven bij een verkeersongeval. Ipv te praten, is hij dicht geklapt en omdat hij niet meer thuis kwam, wist Foetsji niet dat haar zoon op de dool was. Tot ze naar het ziekenhuis moet komen, zoon is opgenomen met een zwaar alcohol delier en heeft hevig gevochten. Daar komen ze te weten wat hij tijdens het laatste half jaar mispeuterd heeft. Foetsji en haar man gaan akkoord met een gedwongen opname en hoera, uiteindelijk vinden de psychiater en het team een manier om door te dringen tot de zoon en start de lange weg naar herstel. Foetsji zit daar die avond om vol trots te vertellen dat ze oma wordt.

Bij Ravottie is het anders, haar zoon is altijd een opstandig kind geweest, maar nooit echt heel stout. Hij heeft wel vaak straf gehad op school, maar was het grootste deel van de tijd ook heel open en lief. Omdat hij al ouder was bij de adoptie, wordt er vermoed dat de jongen wel wat heeft meegemaakt in zijn jonge leven, maar helaas kunnen ze niets over hem terug vinden. Als hij volwassen wordt, komt hij meer en meer in de problemen, hij zegt dat het soms gewoon "rood" voor zijn ogen wordt. Ravottie zit er die avond, omdat haar zoon haar tijdens zo'n bui met een mes aangevallen heeft. Na deze aanval hebben ze een advocaat in de hand genomen die bij de adoptie organisatie het dossier van hun kind opgevraagd heeft en wat blijkt nu, de zoon van Ravottie komt uit een familie met een voorbeschiktheid tot een psychische aandoening, wat men bewust verzwegen heeft om de kansen tot adoptie niet te verkleinen. Met deze info hebben ze een gesprek gehad met de psychiater en hun zoon, waarop hun zoon compleet ineen gestort is en geroepen heeft dat ze hem voor de rest van zijn leven maar moeten opsluiten, omdat hij anders voor de trein gaat springen.

Als op zo'n moment Foetsji zou recht staan en tegen TS zou zeggen:
Jamaar, mijn zoon is ook geadopteerd en heeft geen psychische ziekte
En mijn zoon was onhandelbaar door een trauma wat wij niet herkend hadden, wie weet heeft jou zoon ook iets meegemaakt wat door jullie en de leerkrachten niet opgemerkt is, zou je niet gewoon een andere arts raadplegen ipv je gewoon neer te leggen bij deze diagnose
Hoe zou een ouder dan reageren denk je? Je zit daar al met een schuldgevoel en als je dan zo'n reactie krijgt, voel je je alleen maar slechter.

TS is niet geholpen met verhalen over slecht opgevoedde paarden die op jonge leeftijd rechtgetrokken worden, noch met verhalen van goedopgevoede paarden die etters worden bij een andere baas. Tuurlijk wil zij zo veel mogelijk advies van mensen die ervaring hebben met het gedrag van andermans paarden, omdat alleen die mensen er objectief in staan. Wij, die hier reageren, zijn subjectief en bekijken dit vanuit onze bril.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-12-16 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Foetsji

broadway schreef:
Volgens mij weet je al meer als wat je hier verteld hebt !

Zo dan, wat een tirade naar de TS. Het topic draait niet om jou maar om de keuze die de TS moet maken.

Anoniem

Wauw, gaan zitten bekvechten terwijl er iemand in een rotsituatie zit... Excuses zou inderdaad op z'n plaats zijn Broadway.... Nogmaals sterkte TS, niemand zit in deze situatie behalve jij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:40

Overigens ben ik van mening dat ook een 18-jarige nog best kan veranderen qua gedrag. Alleen haken de meeste mensen om de leeftijd af omdat er qua toekomst (behalve dan een beter gedragend paard) niets extra's meer te behalen valt. En ja, een paard van 18 zal misschien meer geduld vergen om iets af te leren dan 1 van 3, maar ook die van 3 kan het bloed onder je nagels vandaan halen als het een etterbak is.

Foetsji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:44

SVRL schreef:
Kijk, ergens snap ik TS wel en voor een stuk Foetsji ook. Maar het blijft in mijn ogen appelen en peren vergelijken wat we hier aan het doen zijn.

Wat bedoel ik daar nu mee. Wel, laat ons ervan uit gaan dat Foetsji en de TS moeders met adoptiezonen zijn. Foetsji kreeg haar kind toen hij nog een baby was en heeft via de organisatie een uitgebreide voorgeschiedenis van haar kind gekregen. De zoon van Ravottie was ouder en van hem is er weinig info te vinden. Nu zitten beide dames toevallig in dezelfde praatgroep, ouders waarvan de kinderen gedragsproblemen hebben. Alleen zit TS daar voor het eerst, Foetsji neemt afscheid van de groep (Foetsji, ik wil je niet viseren, neem je enkel maar als voorbeeld owv het verhaal over jou hengst dat je hier postte).

In het geval van Foetsji heeft de zoon 2 jaar voorheen 2 vrienden zien sterven bij een verkeersongeval. Ipv te praten, is hij dicht geklapt en omdat hij niet meer thuis kwam, wist Foetsji niet dat haar zoon op de dool was. Tot ze naar het ziekenhuis moet komen, zoon is opgenomen met een zwaar alcohol delier en heeft hevig gevochten. Daar komen ze te weten wat hij tijdens het laatste half jaar mispeuterd heeft. Foetsji en haar man gaan akkoord met een gedwongen opname en hoera, uiteindelijk vinden de psychiater en het team een manier om door te dringen tot de zoon en start de lange weg naar herstel. Foetsji zit daar die avond om vol trots te vertellen dat ze oma wordt.

Bij Ravottie is het anders, haar zoon is altijd een opstandig kind geweest, maar nooit echt heel stout. Hij heeft wel vaak straf gehad op school, maar was het grootste deel van de tijd ook heel open en lief. Omdat hij al ouder was bij de adoptie, wordt er vermoed dat de jongen wel wat heeft meegemaakt in zijn jonge leven, maar helaas kunnen ze niets over hem terug vinden. Als hij volwassen wordt, komt hij meer en meer in de problemen, hij zegt dat het soms gewoon "rood" voor zijn ogen wordt. Ravottie zit er die avond, omdat haar zoon haar tijdens zo'n bui met een mes aangevallen heeft. Na deze aanval hebben ze een advocaat in de hand genomen die bij de adoptie organisatie het dossier van hun kind opgevraagd heeft en wat blijkt nu, de zoon van Ravottie komt uit een familie met een voorbeschiktheid tot een psychische aandoening, wat men bewust verzwegen heeft om de kansen tot adoptie niet te verkleinen. Met deze info hebben ze een gesprek gehad met de psychiater en hun zoon, waarop hun zoon compleet ineen gestort is en geroepen heeft dat ze hem voor de rest van zijn leven maar moeten opsluiten, omdat hij anders voor de trein gaat springen.

Als op zo'n moment Foetsji zou recht staan en tegen TS zou zeggen:
Jamaar, mijn zoon is ook geadopteerd en heeft geen psychische ziekte
En mijn zoon was onhandelbaar door een trauma wat wij niet herkend hadden, wie weet heeft jou zoon ook iets meegemaakt wat door jullie en de leerkrachten niet opgemerkt is, zou je niet gewoon een andere arts raadplegen ipv je gewoon neer te leggen bij deze diagnose
Hoe zou een ouder dan reageren denk je? Je zit daar al met een schuldgevoel en als je dan zo'n reactie krijgt, voel je je alleen maar slechter.

TS is niet geholpen met verhalen over slecht opgevoedde paarden die op jonge leeftijd rechtgetrokken worden, noch met verhalen van goedopgevoede paarden die etters worden bij een andere baas. Tuurlijk wil zij zo veel mogelijk advies van mensen die ervaring hebben met het gedrag van andermans paarden, omdat alleen die mensen er objectief in staan. Wij, die hier reageren, zijn subjectief en bekijken dit vanuit onze bril.

Sorry maar dit heeft echt helemaal niets met de insteek van mijn reactie te maken. Mijn insteek is heel simpel : wat stuk is moet je repareren tenzij het beyond repair is. Daar mogen de deskundigen over oordelen. Niet ik, niet jij niemand op bokt. Wij kunnen onze ervaringen delen. Thats it. Mijn definitie van kan het gerepareerd worden ligt kennelijk ruimer dan van anderen hier. Aan de deskundigen om te oordelen wat realistisch is.

Babootje

Re: wat met een paard dat bijt??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:50

Mooie illustratie SVRL. Helaas wordt de boodschap erachter (nog) niet begrepen.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:51

TS, nogmaals sterkte. Jouw paard, jouw beslissing. Laat je niet gek maken, er komt vanzelf een moment dat je weet wat de juiste keuze is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:51

Zelf zou ik een juridische procedure starten naar de oud eigenaar. Niet om er alleen voor te zorgen dat het paard terug gaat naar haar.
Maar hoofdzakelijk om het feit dat ze welles en wetens een paard verkoopt aan iemand waarvan bekend is dat hij soms behoorlijk gevaarlijk uit de hoek kan komen. Is immers al vaker voorgekomen bij verschillende problemen. Ze heeft daarmee iemand "leven" bewust in gevaar gebracht door dit te bewust te verzwijgen.

En dat is voor mij dan ook direct de reden dat ik dit paard nooit aan iemand anders zou verkopen/weggeven maar zou laten hemelen. Puur omdat ik het nooit om mijn geweten zou willen hebben dat dit ook bij een ander zou kunnen gebeuren. Al weten ze ervan af. Ik zou mezelf het nooit kunnen vergeven dat iemand ernstig gewond raakt erdoor.

Ravottie18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 10:55

broadway schreef:

Ben idd wel erg geschrokken van je reactie terwijl ik eerder dacht dat je oprecht wou helpen..
Helaas heb jij ontzettend veel vragen waar ik je jammer genorm geen antwoord op kan geven omdat ik het gewoon niet weet!
Ik weet niet hoe hij aan zijn naam komt
Ik weet niet hoe hij als veulen of 5/6jarige was
Ik weet niet wanneer hij is beginnen bijten
Ik weet niet wanneer hij dit gedrag is beginnen te vertonen
Ik weet niet als hij trauma's heeft
Ik weet niet wat die witte vlek op zijn schoft is
Ik weet niet hoe hij bij de vorige eigenaresse was
Ik weet gewoon bijna niets van mijn paard en wat ik wel weet daar kan ik niet op bouwen omdat ik niet weet of die info klopt.
Vond het heel lief van je dat je mij wou helpen en wou je ook de dingen geven die ik wel weet/kan geven. Maar met de toon die je nu hier aanslaat.. enkel en alleen omdat ik nog niet de tijd heb gehad om dat filmpje te maken en die insinuaties die je maakt dat ik meer weet dan ik zeg.. bedankt maar ik heb je hulp niet meer nodig!