Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GeneralFlynn

Re: Paard laat zich al 1 maand niet vangen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:05

aerdenhout1 schreef:
Okee...volgend plan dan! Schrikdraad...paaltjes...weiland een heel stuk kleiner maken.ZEEEEER goed schrikdraad apperaat met nieuwe batterij!!! liefst natuurlijk met 1 of 2 pony's binnen het kleine stuk. Stuk steeds iets kleiner maken tot je de deugniet kan pakken. Halster om, touw eraan ...belonen, eten geven..en weer vrij op het kleine stuk. Dit eventueel enkele dagen herhalen. Dan stuk groter maken, maar nog steeds niet rijden.
Dan een keer eruit halen, poetsen en weer terug. Vooral belonen zodat eruit ook leuk is voor pownie! Zo langzaam opbouwen.

Ik zou een paar sterke kerels vragen met dik touw en hem zo pakken, maar begrijp dat dat erg moeilijk is.
Je volgende plan is al gedaan. Clown
Hij springt dwars door de draden heen.

En de sterke man moest hem loslaten,hij ging zo hard dat ook de sterke man hem niet kon houden.

@marleen_usar: er staan zo'n 15 paarden in die wei.

@ellepel: touw om de hals of touw om het hoofd,maakt niks uit.
Zodra hij voelt dat hij vast zit gaat ie rennen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:06

tegen de tijd dat ze weer naar binnengaan......... is het vast wel goed Haha!

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:07

aerdenhout1 schreef:
Okee...volgend plan dan! Schrikdraad...paaltjes...weiland een heel stuk kleiner maken.ZEEEEER goed schrikdraad apperaat met nieuwe batterij!!! liefst natuurlijk met 1 of 2 pony's binnen het kleine stuk. Stuk steeds iets kleiner maken tot je de deugniet kan pakken. Halster om, touw eraan ...belonen, eten geven..en weer vrij op het kleine stuk. Dit eventueel enkele dagen herhalen. Dan stuk groter maken, maar nog steeds niet rijden.
Dan een keer eruit halen, poetsen en weer terug. Vooral belonen zodat eruit ook leuk is voor pownie! Zo langzaam opbouwen.

Ik zou een paar sterke kerels vragen met dik touw en hem zo pakken, maar begrijp dat dat erg moeilijk is.

Ja een paar goede houten palen de grond in met hoog schrikdraad , er staat daar in de wei goed stroom op het draad...... , en starten met eet en drinktijden.
Daar gaat elk paard voor overstag Laat je zo n klein shetje of een ander paard uit de groep meeglippen.(eentje die van eten houdt en graag komt Knipoog )

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:18

We hebben een stuk met houten palen,en schrikdraad,maar hij denderd er vol gas dwars doorheen..

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:29

KiWiKo schreef:
tegen de tijd dat ze weer naar binnengaan......... is het vast wel goed Haha!

Deze paarden staan op een wei , voor het hele jaar rond 24/7 buiten---(vast wel goed komen doet het wel , het is alleen van welke kant je het bekijkt)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 20:30

Tinkerloos schreef:
We hebben een stuk met houten palen,en schrikdraad,maar hij denderd er vol gas dwars doorheen..

Ja het is een echt vluchtdier Bloos

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:27

vind het wel vreemd.. dat hij er zo doorheen denderd.. als er genoeg schok op staat zou je zeggen.

mijn paard denderd er ook zo doorheen als er geen schok op zit. staat nu achter een ijzerdraadje met wel schok.. gaat nou nergens meer doorheen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:41

Ik heb laatst eens op een filmpje op animal planet gezien dat men pony's insloot met een soort oranje netten die ook hangen op skipistes dat mensen niet het ravijn in kunnen vallen. Omdat het een vrij fijnmazig net is dat op een hek lijkt, konden ze de pony's insluiten en vangen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 22:51

Wilde pony's hebben vaak nog een enorm respect voor netten/draadjes. Als deze beslist erdoorheen te gaan en er schiet een voetje door of zo...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 23:15

Mindfields schreef:
En wanneer ga jij er heen dan?

Aanstaande vrijdagavond.
Ben benieuwd naar deze Arough en ik hoop dat ik iets kan betekenen.....

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 04:44

Storm76 schreef:
Ik heb laatst eens op een filmpje op animal planet gezien dat men pony's insloot met een soort oranje netten die ook hangen op skipistes dat mensen niet het ravijn in kunnen vallen. Omdat het een vrij fijnmazig net is dat op een hek lijkt, konden ze de pony's insluiten en vangen.

Ik heb dat ook wel eens gezien met jutezakken, geeft blijkbaar een solide beeld voor een paard..

Kan gewoon ook niet begrijpen dat het dezelde Arough is..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:32

Al had ik 30 man moeten optrommelen om hem te pakken...maar pakken zou ik hem. Het spelletje word voor de fjord steeds leuker op deze manier en het probleem erger. Gaat hij door lint heen, dan toch iets anders verzinnen.Van houten planken een stuk afzetten en meneer daar in jagen? Wel goed hoog zodat hij er niet overheen kan. Netten zou ik niet doen...veels te veel gevaar dat ze vast komen te zitten met de benen, met alle gevolgen van dien.
Ik vind het zo langzamerhand wel een comedy worden. Haha!
Een pony die slimmer is dan mensen!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:38

Het is voor deze pony zeker geen spelletje Aerdenhout.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:43

misschien is het handig om ( ik weet niet of je dat al een x hebt gedaan ) een hele dag uit te trekken voor dit. Iedere keer als de pony er van door gaat gewoon los laten en opnieuw proberen.
voor elke pas die ze mee loopt goed belonen!
Veel succes ermee Knipoog

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:43

Na 2 maanden lekker vrij denk ik dat hij zich zo langzamerhand rot lacht als ze weer een poging tot vangen doen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:45

aerdenhout1 schreef:
Al had ik 30 man moeten optrommelen om hem te pakken...maar pakken zou ik hem. Het spelletje word voor de fjord steeds leuker op deze manier en het probleem erger. Gaat hij door lint heen, dan toch iets anders verzinnen.Van houten planken een stuk afzetten en meneer daar in jagen? Wel goed hoog zodat hij er niet overheen kan. Netten zou ik niet doen...veels te veel gevaar dat ze vast komen te zitten met de benen, met alle gevolgen van dien.
Ik vind het zo langzamerhand wel een comedy worden. Haha!
Een pony die slimmer is dan mensen!

Vind ik ook. Het kan toch niet zo zijn dat een pony al een maand (of nee, nog langer) niet in handen is geweest omdat híj het niet wil?
Ik zou ook een stuk afzetten met planken (heb ik ook gedaan toen mijn veulen besloot dwars door de draden heen te gaan) en hem daarin drijven. Wat er ook gebeurde, hij ontsnapte me niet meer.
Bovendien, ik kan niet geloven dat níemand hem kan houden. Wij hebben ook van dit soort paarden gehad (en dan heb ik het over het losbreken als hij eenmaal gevangen is), maar als je een longeertouw laat vieren en dan een flinke ruk geeft, moet het haast wel lukken.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:45

Ik zie dat de topic starter best wel in de buurt woont. Heb ervaring met paarden die afwijkende dingen doen, wil wel eens komen helpen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:46

Het is een 3 jarige die sowieso waarschijnlijk niet zoveel zal doen. En het diertje heeft echt angst opsluiten en aan zijn kop rukken zal echt geen oplossing zijn.
Wat dat betreft kun je beter een lastig en dominant paard hebben dan is het allemaal veel makkelijker op te lossen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:48

Katja schreef:
Het is een 3 jarige die sowieso waarschijnlijk niet zoveel zal doen. En het diertje heeft echt angst opsluiten en aan zijn kop rukken zal echt geen oplossing zijn.
Wat dat betreft kun je beter een lastig en dominant paard hebben dan is het allemaal veel makkelijker op te lossen.

Nee, gewoon maanden laten staan, is dat een beter idee? Joh, die ruk aan zijn hoofd komt hij echt wel weer overheen hoor.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:52

Ben ook zeer zeker niet van plan om hem op te sluiten of aan een paard te gaan hangen. Haha!
Vind het lastig beoordelen vanachter mijn pc, is toch makkelijker als je het paard voor je hebt.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:54

Katja schreef:

daar ben ik het mee eens Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:56

Diablo schreef:
Katja schreef:

Nee, gewoon maanden laten staan, is dat een beter idee? Joh, die ruk aan zijn hoofd komt hij echt wel weer overheen hoor.

ja, maar zal hij er iets van geleerd hebben? Ik denk van niet.. De volgende keer als hij zo'n spuit krijgt, en terug in de wei gezet wordt, dan zal ie helemaal niet meer in de buurt durven komen, omdat ie weet dat hij dan een ruk krijgt, zo wordt de angst alleen maar groter, als je een gevoelig paard hebt.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 09:58

Ik durf wel te zeggen dat ik ook zo'n gevoelig diertje heb, maar toen hij op deze (mijn) manier op zijn plaats werd gezet, was de verstandhouding tussen ons meteen een stuk beter.
Maar goed, je hóeft het aan te nemen hoor.....maar vooralsnog helpen de 'vriendelijke' manieren duidelijk ook niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:00

hoe weet je dat zo zeker?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:06

Ehm....hij staat er al twee maanden?