ben nu 6 weken niet thuis, dus in februari pak ik het weer op
Het is meer een beetje spelenderwijs ipv hogere dressuur hoor, ik train ook te weinig om het allemaal echt te perfectioneren. Het gaat mij vooral om energie aan/actieve houding/aandraven op de plek en daarna gelijk kalm stil staan/energie uit/hoofd laag, zodat ze goed het verschil weet tussen energie aan en uit
Volgens mij vind ze zichzelf ook bijzonder stoer in die aan-houding
momentje: werk vrijwel altijd met haar paddock maatje los erbij, en bij een touch momentje schrokken ze beide van de stal kat op bakrand, stoven er beide bokkend vandoor, maar het leuke was dat mijn merrie direct terug in draf naar me toekwam op de targetstick om steun te zoeken bij me.
, en das zo fijn.
) en intussen proberen door stem of dergelijke de aandacht bij jou te krijgen. Lukt dat een seconde, of staat die stil, dan clicken en belonen. En zo steeds uitbreiden. Heeft in het begin lang geduurd en veel gestuiter gehad, maar nu wordt er haast niet meer gestuiterd want als pony het niet meer weer richt die zich op mij, of hij gaat even stilstaan en kijken en richt zich dan op mij (of loopt gewoon braaf verder, waarvoor uiteraard ook beloont wordt).
en dat vertel ik ze dan ook.
Hij is niet happy.. en ik ook niet.. Met een bang hartje naar morgen, hopelijk alleen stijf en wat verrokken maar pfff, niet leuk je paard zo te zien.