2 paarden tegelijk uit de wei halen, hoe vasthouden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tessa_x

Re: 2 paarden tegelijk uit de wei halen, hoe vasthouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:43

Pelryo schreef:
Ik doe altijd een rechts en een links gaat super! zelfsa met de weg oversteken.

Hee ook ik doe er altijd een rechts en een links, en als ik er drie uit de wei moet helen tegelijk? dan Pak ik de merrie de ruintjes lopen er vanzelf achteraan :'P haha dikke x Tessa.

e_smeeeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 10:48

Ik en een vriendin van mij die lopen ook wel eens met 2 paarden tegelijk over de weg van stal naar de wei en van de wei naar stal en als er een auto aankomt gaan de auto's meestal wel aan de kant en anders gaan wij even met de paardjes aan de kant, het is nog nooit fout gegaan.
vorige keer liepen we met z'n drieen en 6 paarden ofzo van de wei naar stal en toen reed er wel een gek achter ons die wel steeds op z'n gas zo ging dat je die moter van de auto steeds hoort weetjewel? dus toen gingen wij even wat langzamer lopen en toen stopte die ook gewoon.
maar wij hebben er altijd 1 aan de linkerkant en 1 aan de rechterkant,
en dat gaat prima!
succes ermee! Lachen

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:06

Hihi het kan op allerlij mogelijke manieren hebben ik en een vriendinnetje inmiddels ontdekt:

-gewoon er tussen in lopen.
-een op het zadel van de fiets, een achterop de fiets, ene paard aan de ene kant, andere paard aan de andere kant.
-Twee mensen op de fiets, twee paarden aan dezelfde kant.
-één zonder zadel op het ene paard, houdt het paard van de ander vast ander op het andere paard.

Haha ik beveel je de eerste aan, de rest van det grapjes hebben we inmiddels wel zo'n beetje afgeleerd.

Ik hield ook wel eens gewoon twee paarden in een hand vast, dan moeten ze maar naast elkaar lopen, dan haalde ik het touw van het ene halster door het andere. Overigens deed ik dit alleen met mijn haflingertjes die super verkeersmak zijn.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:42

Ik heb er ook altijd eentje links en eentje rechts. Gaat prima. Lachen
Draden openen gaat ook goed zo.

Jessy7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:17

1 tje links 1tje rechts ik heb precies het zelfde probleem zodra ik er 1 uit land haalt word de ander para ik vraag me af of daar niks tegen tedoen is??

gerlinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:01

Hoi!

Wij halen thuis ook vaak twee paarden tegelijk uit de wei en dan doen wij er ook één rechts en één links maar dan zonder halstertouw. We houden ze gewoon aan het halster vast. Nadeel is wel dat als ze vervelend zijn je minder sterk staat dan met halstertouw (ze kunnen zich sneller lostrekken), maar bij ons zijn ze over het algemeen wel erg makkelijk en als ze al losrukken lopen ze toch meestal wel naar de stal.

Groetjes Gerlinda

leniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:11

ik heb er 1 links en 1 rechts.. en dan nog door het hek heen ze staan met nog 5 andere paarden maar het gaat bijna altijd goed..
alleen als er dan 1 in stal moet wordt de andere wel vervelend die wil dan ook..

lil_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 13:38

Ik heb er meestal eentje rechts en eentje links. Als ik ze in de andere wei moet doen loopt er eentje op de stoep aan de rechterkant van mij en de andere erachter.

Jupi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 19:51

Ik heb er altijd eentje links en eentje rechts. Wanneer ik een hek dicht moet doen gaan we er eenrst door en draaien met een wijde bocht weer terug om het dicht te doen.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 19:22

Hier ook aan beide kanten 1. Met hekken pak ze heel even in beide handen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:19

Ik zou het helemaal niet doen Knipoog Het andere paard zal toch moeten leren om geduld te hebben. En minder te plakken aan vriendje. Of de weg van wei naar stal zo te maken, dat de paarden zelfstandig naar de stal kunnen lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:29

Ik doe allebei de paarden in m'n rechterhand. Doe het touw over de schoft van het paard wat naast mij loopt heen en dat gaat prima zo. Doe het zo omdat ik het hek dicht moet doen en ze zijn hier aan gewend.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:56

Ik haal ook regelmatig 2 paarden naar binnen Haha! En wij hebben redelijk krappe gangen in de stal Tong uitsteken

Ik hou er altijd bij het binnenlopen van de stal eentje vast, die van mezelf sla ik het touwtje om zijn hals en zeg ik dat hij naar zijn bed moet, hij loopt dan heel braaf zelf naar zijn box Haha!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 13:04

ik loop er wellens met meerdere tregelijkertijd.. 1 links 1 rechts zodat ik het pd afsluit voor de rest.. en de rest loopt dus met mij mee los:)