Dominant met losgooien

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paardentango

Re: Dominant met losgooien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:51

Gunst... noem je dit echt ervaring?

Ik heb hele andere ervaringen met hengsten, je moet geen enkel dier en ook geen paard over de rooie helpen. Maar romantische griezelverhalen daar heb ik in elk geval niks mee.

Kweet niet wat voor monsters deze meneer gefokt heeft, ik herken ze in elk geval niet zoals hij ze beschrijft.
A stallion's job is to procreate and to fight for dominance. He lets nothing stand in his way. Stallions will even fight to the death for dominance. When a stallion's libido is aroused, he becomes a superhorse. He has more strength, more fight, more bravery, more desire and more determination than ever. His hormones are like rocket fuel. Mixed with adrenaline, testosterone amplifies potential tenfold.

Recently, a student asked me why some stallions seem pretty mellow compared to others. Aren't these a lot safer and easier to handle? Yes, in some situations, but not all. That's the kind of stallion who ripped out his owner's throat.

Brr.... ripped out his owner's throat...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 11:26

In DL zijn eens 2 mensen gedood door een hengst toenz e wel eens even een JU gingen doen...

Hengsten zijn anders maar ik ben ervan overtuigd dat, met de juiste kennis en omgang, ze heel handelbaar zijn. Maar ja, mensen denken algauw dat ze kennis en handelen hebben...

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 13:17

Gekke vraag misschien, maar was dat door hetzelfde paard?

In de draf- en rensport worden jaarlijks vele, vele paarden gedood, door toedoen van mensen.
Ongelukken met paarden gebeuren, vaak onkunde en onwetendheid over het paard zelf. Al denk ik ook dat ongelukken ook vaak gebeuren bij de gewone dagelijkse handelingen, even niet alert zijn en in een paar seconden kan er iets gebeuren.

Er bestaan alleen ook gestoorde paarden, aardige paarden, hete paarden, slome paarden, nerveuze paarden, onhandige paarden, zachte paarden, bange paarden, hysterische paarden, homonen paarden (M/V) en hoog of laag in rang staande paarden. Geloof niet dat er precies één iets voor al deze dieren samen, behalve dat het paarden zijn.

Gewoon, als overweging iets om over na te denken. Meer niet.
Knipoog

HannahFrouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:17

Nou ja, maakt mij ook niet uit, ik heb inmiddels voldoende gewaarschuwd.

Ik vind dus niet dat je grondwerk moet gaan doen met een hengst, tenzij je daar heel veel ervaring mee hebt, er gevoel voor hebt en dat ruim aankunt. Heb je dat allemaal niet, dan neem je een behoorlijk risico, dat mogelijk verkeerd af kan lopen.

Maar veel plezier ermee.