Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KiWiKo schreef:90% is beter af met minder capaciteit en een makkelijker karakter![]()
Ik ookwant zo een pretje is het niet op een mafketel
relaxed een stukkie rijden is niet echt aan de orde zegmaar

runningkawa schreef:dat is ook zo, die ervaring heb ik ook wel
Maar merk nu dat ik een oud wijf aan het worden ben
Voor mij hoeft dat niet meer...
En van veel mensen is het nooit aantrekkelijk geweest.
toen ik 25 was ging het me niet gek genoeg
nu ik bijna 40 ben, doe ik toch wel een stappie terug zegmaar
terwijl ik nu veel, en veel handiger ben dan toen ........... KiWiKo schreef:hier idemtoen ik 25 was ging het me niet gek genoeg
nu ik bijna 40 ben, doe ik toch wel een stappie terug zegmaar
terwijl ik nu veel, en veel handiger ben dan toen ...........

)
Denk ik....
Ik weet van mijzelf dat ik die tijd achter me heb liggen
ach tja, ook Kimmetjes worden ouwe wijven
Petra_O schreef:Ik rijd nu op een merrie waar ook veel volbloed in zit. Vasco x Fresco voor degene die het wat zegt. Het is een schat om te rijden, erg gevoelig en werlustig maar super eerlijk. En dat eerlijke karaker mis ik wel eens in de moderne paarden. Voor mij zal dat nooit weggelegd zijn, en dat hoef ik ook niet per se. Want ik houd nog steeds van een rustig buitenritje, in tegenstelling tot Urielle blijkbaar.
...
.
.Citaat:Ja osteopaten, accupuncturisten en fluisteraars doen goede zaken tegenwoordig.
Logisch want het kan natuurlijk onmogelijk aan de ruiter liggen
, e zijn inderdaad TE veel mensen die de schuld altijd bij het paard leggen en nogal
. Dus aan mij heeft hij zeker een goede klant Adil18 schreef:Ik ben van mening dat je karakter niet kunt fokken (hooguit het temperament). Het karakter is een grote verassing, opgebouwd door interne en externe factoren waar je slechts beperkt invloed op hebt.
Adriana schreef:Dan denk ik als iemand een Fjord gewend is of een Haflinger dan eerst maar eens moet kijken of een kwpner of Trakhener of Hannoveraan bij de persoon past.
Citaat:Ok, Jazz is voor een bepaald slag mensen dan moet je daar voorlichting over kunnen krijgen en zelf het verstand hebben om zo'n paard te laten staan.
Citaat:Maar vooral; de mensen die dit soort paarden wel hebben, kunnen ze zeker niet voor allround gebruik inzetten. Dus ook een beetje springen en lekkere buitenritten.

er wordt tegenwoordig veel te veel getrut..........
KiWiKo schreef:boelkloedig
runningkawa schreef:kim komt nog uit de tijd van meneer kaktus![]()
KiWiKo schreef:boemel schreef:Ik denk dat het probleem grotendeels ligt aan paarden te veel op stal en te hoog in het voer.
.
welnee, het ligt gewoon aan de mensen die denken dat ze goed genoeg zijn voor een goed paard..........
KiWiKo schreef:en wat heeft de spelende vrouw nou geleerd????![]()
![]()