Waar is jouw paard 'bang' voor geweest?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zeeuwtje68

Re: Waar is jouw paard 'bang' voor geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:18

Alles wat hier op kan vliegen uit de greppel of hoog gras, bomen die rond haar weiland staan.
Want je weet nooit wat er uit kan komen misschien wel een gevaarlijke tijger hahaha
Ach ze zijn nog jong net 4 dus het zal wel een kwestie zijn van gewenning.
Al schrik ik meestal zelf ook van opvliegend wild die ineens op vliegt uit het hoge gras of de greppels.
Dat is zo onverwachts.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:21

Als je de bebouwde kom inrijd (of juist uit Verward ) dan heb je toch altijd 1 dunne streep en 1 dikkere? Nou die zijn éng! Daar móét je gewoon overheen springen! Of een Bob de Bouwer beeld van hout. Die zijn écht gevaarlijk! Hij zal jou maar komen verbouwen! Of van die leuke kerstboompjes, als ik op weg ben naar de ponyclub. Die vind ze nou ineens eng, terwijl ze eerder haar buurbomen waren.. Clown En een 'stalmaatje' vind paarse bloemetjes het toppunt. Binnen een straal van 2 meter bij een paars bloemetje zijn? Dacht 't niet hoor!

En iemand die vond het toch zo raar dat een paard bang is voor shetlanders? Het paard waar ik op heb leren rijden vond ze ook maar enge wezens. Vooral als ze met je meeliepen.. Dat is écht het toppunt..

Monikske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:32

joopje een paardje dat ik verzorg heeft van heel veel schrik:
Zon blad van het circus
van koeien
als je van een bospad afgaat, van de straat
van auto's
en tenslotte van mannen raar he?

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:48

Ik heb een tijdje een Haflinger gereden. Als ik naar de bak ging moest ik altijd een paar 100 meter over de weg. Tractorren, vrachtwagens, enz. maakte der niets uit als t langs der ging.
Maar een geitenhok was echt doodeng!!

bikkellove

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:01

Verschillende paarden dus verschillende enge dingen, mijn pleegpaard, heeft ontzettend veel angst voor koeien. Mijn eigen merrie vind elke dag wel iets anders eng, en mijn ruin daar moet eerst de wereld bij ontploffen denk ik, wil hij ooit iets eng vinden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:10

Mijn verzorgpaard is bang van alles..

takken die op de grond liggen
kleurverschillen op de grond
water
zeil
spray
springpalen die in de hoek van de bak staan
schapen
brievenbussen
putten

tja, zo kan ik nog wel een hele waslijst met dingen opnoemen..
Ik moet zeggen, dat ik nog nooit zo'n schrikachtig paard heb gezien/gereden..

Edit; nog iets bijgevoegd

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:13

Simone96 schreef:
Ik heb een tijdje een Haflinger gereden. Als ik naar de bak ging moest ik altijd een paar 100 meter over de weg. Tractorren, vrachtwagens, enz. maakte der niets uit als t langs der ging.
Maar een geitenhok was echt doodeng!!

Haha! zo eentje rijd ik er ook! dat er opeens een plantenbak staat met gekleurde bloemen is dood eng, maar een vrachtwagen niet..

Stef was vandaag erg bang van loslopende geiten en een ligfiets. Het meest enge zijn toch wel Nordic walkers..

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:13

mijn merrie is ooit eens zoo hard geschrokken van een boom, dat we beide in de beek lagen! zeker 2 m dieper lag die! gelukkig was het water minder diep.

en mijn ruin: putdeksels, witte lijnen, uitstekende grasjes, gekleurde bloemetjes, een groep mensen die naar je toe komen, de dierenarts, een paal, springbalken, brievenbussen, buggy's, geiten en schapen, en een huis waar we altijd op wandeling voorbij komen vind ie ook doodeng Lachen

luf_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 21:22

mijn paard was eerst doodsbang voor de gele anky pad Tong uitsteken
en ze is doodsbang voor schapen, levensgevaarlijk die beesten! Alle verkeersborden en strepen op de weg en die fietsers!! tis een wonder dat ze nog niet opgegeten is door die dingen, o en waar ik rijd komen heel veel van die mensen langs die met skistokken wandelen( nordic walking ofzo?) maar mijn paard is dus doodsbang voor die stokken en dat gaat ze echt keihard rennen...

Annesneisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:54

Laatst nog panische angst voor touwhalster, leadrope en carrot stick (en van mijn pyama - knalblauw met witte streepjes).
Doe nu gerichte oefeningen met hem (onder professionele begeleiding) en het lijkt hem nu allemaal niet meer te deren (hout vasthouden).
Ik heb gelezen dat het paard niet zozeer bang is van iets, maar wel van hoe de "leider" daar mee omgaat... en zo kan die angst dan al dan niet sterk tot uiting worden gebracht.

Maetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:57

jeque heeft het niet zo op honden ..
Hij word altijd heleeemaal gek!
Hij wil er zelfs niet langs , niks..
Wel een probleem met buitenritten dus maar ben er nu vollop mee bezig om hem eraan te laten wennen Nagelbijten / Gniffelen

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:00

Een groot houten bord op palen. Heel gevaarlijk!

MioEnTia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:04

De kalfjes langs de bakrand en de koeien in de wei hier Koe

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:07

Van die ligfietsen met een karretje eromheen Huilen van het lachen . Die dingen vind Saartje echt het engst van de hele wereld Nagelbijten / Gniffelen .
En soms maakt ze ook wel eens een hertensprong als ze opeens bang is voor de eenden in de sloot Clown

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:09

En iets grotere graspol in de berm Knipoog (waardoor we dus bijna in de sloot lagen).
Uhm trailers als ze er niet in hoeft, maar dat vind ik best logisch, bedoel als je erin moet zie je de rest van de trailer niet.
Trekkers vond ze heel eng, maar na een zomer bij een boer op het land tehebben gestaan is er niks aan de hand.

En de schaduw op de grond van wapperende vlaggen. Tsja vlag zelf is niet eng, kan ik zowat doorheen rijden als het moet, maar toen ze schaduw op de grond zag, moest er met mega sprong overheen gesprongen worden.

En Koeien blijven eng. Tinkers vind ze ook minder Koe .

Oja en ligfietsen zijn ook heel eng.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:11

*sommige graspolletjes die er hetzelfde uitzien als andere graspolletjes, zeker als die polletjes naar haar waaien
* blinkende brievenbusklepjes
* kunstwerken in een park zijn ok maar de zitbank was een megaprobleem (ik lag er bijna af van het lachen)
* plots opvliegende vogels vind ze ook niet leuk, maar dat is best logisch want ik schrik daar ook wel eens van.
*...

en ik kan nog zo een paar gekke dingetjes opnoemen.
verder is ze echt de stoerheid zelve, er mag zelfs een vrachtwagen tegen hoge snelheid passeren, geen enkel probleem...

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 10:14

Ohg Glóblesi mijn sulletje Clown
Hij schrok nooit ook niet met verkeersmak maken.
Maar toen weigerde hij een keer te lopen, kwam er een fietser van achter met heeeule grote fietstassen, en ópeens liep ie weer Clown
Of na een tijdje er niet meer op hebben buitengereden schrikt hij van iemand die de deur dicht doet Vork
Hij sprong me toch echt opzij! Dromen

En hij is wat bang voor trekkers die met een rotgang langs komen scheuren, en wat voor 'doe-eens-wat-rustiger-teken' je geeft, hij blijft door racen.
Ik merkte dat Glóblesi wat gespannen werd, maar hij deed het nog keurig.
hij kwam slechts een klein stukje de lucht in, heb paarden gezien die heftiger hebben gereageerd.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 11:05

Haha! Ik heb ook een paard gehad wat bang was voor schimmels.
Mijn huidige paard vindt Tinkers apart. Bang is ie er niet voor maar hij staat er altijd wel heel verbaasd naar te kijken.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 11:23

Mijn verzorgpaardjes zijn best wel erg koel in de koppies, schrikken doen ze haast niet, maar als het gebeurt is het van de raarste dingen:
Shetlanders bijvoorbeeld, staatsvijand nr.1, maar ook katten, ganzen, pompoenen en dan al helemaal als ze op een tafel aan het samenscholen zijn en laatst stond er een reclamebord over een slangen-iets, nah, dat was toch een partij eng....
Oja, een van de paardjes ging eens bijna aan de loop van een vosmerrietje met een witte vlek op de buik. Tja, stel dat die vlek je naar de strot vliegt...

En een ander paardje (ook een ubercoole quarter) was wel heel erg wantrouwend naar een stel paardjes met van die kerstmis-rendierdingen op de koppies. Stel dat dát besmettelijk is...

Annnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:09

haha mijn verzorgpony was eerst een aardige angsthaas
Nu niet meer gelukkig nu loop ik soms ook met der over de weg
dingen waar ze bang voor was
-water
-flapperende dingen
-kraak papiertjes
-en als er iets nieuws stond moest ze het ook altijd eerst HEEL goed bekijken voordat ze er langs liep
maar nu gaat het allemaal veel beter! (:

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:21

Heeft reeds lang overwonnen(soms met wat spanning maar echt geen gekke toestanden): speedboten/olietankers/waterskieers/helicopters/luchtballonnen/vrachwagens/kranen(om te graven)/omvallende bomen/jachtgeweren die afgaan op minder als 50 m/ligfietsen/ pelotonnetjes/ allerlei honden in blaffende en rennende toestanden/kleine kinderen die plots tussen zijn benen lopen/loslopende paarden met flapperende dekens opgejaagd door twee blaffende honden...

Maar waar kreeg ik hem niet over? Een stuk waar ze de weg hadden afgeschraapt en een greppel van nog geen 20 cm breed.

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:26

Eerder de vraag waar hij niet bang voor is geweest Tong uitsteken

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:27

vanalles Vork
buitenrijden vind zowieso niks, krijg ik zelf spierballen van Sigaar
wapperend plastic is ook eng of vuurwerk

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:28

van harry's horse stripe pads... Nagelbijten / Gniffelen

ravado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:26

De deur Tong uitsteken
Z'n eigen schaduw Clown
Verkeersborden die op de heenweg toch echt andersom stonden (toch???) Tong uitsteken
bakspoken Clown
Hij schrikt eigenlijk overal van als hij daar zin in heeft Haha!