Maar het punt blijft dat haar paard zich prima laat pakken, dus die hoeft niet gelokt te worden, en ik persoonlijk, ik gebruikt geen lokmiddeltjes, teveel elende gezien. Niet dat dat zo erg is, ik verdien m'n geld ermee
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Pensionnetje schreef:superwoman schreef:Bij paarden die ik ken, doe ik anders dan bij paarden die ik niet ken. De eigen ruimte is natuurlijk iets veiliger, want je heb dan ook de ruite om op zij te stappen. Als paarden elkaar duwen kan er 1 onbedoeld dicht bij je komen, met je eigen ruimte kun je dus weg stappen, zonder eigen ruimte kun een zet(je) krijgenZonder eigen ruimte moet de rangorde van jouwzelf in de groep al bepaald zijn.
je eigen ruimte moet je ten alle tijde kunnen opeisen.

Sabbientje schreef:russel schreef:Longeerzweep meenemen en zwiep die maar om je heen als ze op je af komen.
Als ik zoiets zou zien gebeuren bij mijn paard in de kudde, zou ik dus even helemaal uit mijn plaat gaan.
Bang of niet, dat is nog geen reden om paarden bang te maken. Vooral niet als een paard alleen maar uit nieuwsgierigheid komt kijken.
Elma_ schreef:haha, precies !
Ook heb ik een fobie voor spinnen.. Gelukkig Valt het mee dit jaar
Maar begon al weer heel hard te lopen, terwijl zij de anderen aan de kant hield.. Zo zijn we door de wei (heel klein stukje maar hoor) Naar de andere kant gelopen en daar achter stond haar pony.. (volgen we het nog?
)
Ik durfde niet in het land te blijven staan..
Nou ellen ging haar paard halen en ze gingen gewoon allemaal voor dr aan de kant.. ze zei dat ze zelf ook wel respect had, maar als je gewoon met je handen wapperd en een beetje weg roept, dan gaan ze wel aan de kant!
En goed dat je vooral niet teveel in 1 keer doet
! anders gaat het wel weer mis en word het alleen maar erger.
?
het zijn nou niet bepaald shetlanders die er rondlopen,ze zijn toch wel flink aan de maat.

Nou ik kon dr nog net houden ik heb snel het halster weer omgedaan en ben mee het land ingelopen, Gelukkig bleef de rest achterin staan zodat ik rustog haar halster af kon halen.. Heb dr zelfs nog een dikke kus gegeven en ben toen het draad weer onderdoor gegaan..