saskiakefie schreef:nee, laat maar, jij bent blijkbaar nog nooit op een keuring geweest.
Ik?
Oh jawel hoor, ik breng mijn verzorgpony's soms voor.
Typ maar eens bij youtube keuring in...
Dan zie je hoe er met de zweep achteraan wordt gejaagd...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
saskiakefie schreef:nee, laat maar, jij bent blijkbaar nog nooit op een keuring geweest.
Ilse_123 schreef:Als de pony ('s) er bang van zijn is het niet zo slim, dan zijn ze echt bang. Maar als ze dat niet zijn vind ik het niet zielig hoor. Als ik met de zweep aankom lopen weten ze wat er aan de hand is, ze beginnen gelijk zich te laten zien, en we hebben er een merrietje bij zitten die je helemaal uitdaagd, die ziet de zweep met mens meer als een speel vriendje...

Def schreef:Ik vind het opjagen om de lol, spelen, rennen nutteloos.
Ik doe mijn paard ook wel eens los in de bak (meestal dan nog in een afgezet stukje van de bak) en dan sta ik ook in het midden met meestal een halstertouw, maar soms een zweep.
Bij mij valt dit gewoon onder echt werk, want ik wil dat mijn paard reageert op mijn stemcommando's en ze gaat gecontroleerd op mijn commando's aan het werk.
De zweep gebruik ik om richting aan te wijzen en halstertouw soms om het tempo aan te geven.
Ik doe tijdens dit los in de bak vaak ook grondwerk en daarbij gebruik ik de zweep ook weer als aanwijsstokje.
Ligt dus totaal aan de manier waarop je dit doet.
jillie1994 schreef:saskiakefie schreef:nee, laat maar, jij bent blijkbaar nog nooit op een keuring geweest.
Ik?
pennylivurd schreef:jillie1994 schreef:
nee, laat maar, jij bent blijkbaar nog nooit op een keuring geweest.
Ik?
pennylivurd schreef:jillie1994 schreef:
nee, laat maar, jij bent blijkbaar nog nooit op een keuring geweest.
Ik?
suleilitha schreef:Dat is geen voorbrengen, Jillie.
Voorbrengen is een paard op een keuring IN DE RING aan de jury tonen. De professional die je noemt, doet het voorbrengen en niet jij.
jillie1994 schreef:Maud, ik trainde ze thuis in de bak daar, ik bracht ze voor een gedeelte dus voor!
Iemand anders, een profesional liep de keuring er mee!
pennylivurd schreef:jillie1994 schreef:Maud, ik trainde ze thuis in de bak daar, ik bracht ze voor een gedeelte dus voor!
Iemand anders, een profesional liep de keuring er mee!
Ja zal best maar je loopt niet mee dus weet dan ook niet precies hoe het is zoals ik al zij het lijkt zieligeren dan het is ,,