Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
diesel83 schreef:als het een brave hengst is en blijft zonder hormoon problemen zeg maar houd em dan lekker hengst zou ik zeggen. maar word ie te dominant of houd je hem niet meer in de hand dan zou ik hem castereren.
babbii_lief schreef:hallo
Ik heb een hengst die 4 juli 4 word.
Hij is super braaf.
Maar mijn vraag is.
Zal ik hem laten castreren?
Omdat ik hem alleen maar gebruik voor te rijden .
Ga er niet mee dekken ofzo.
Is het dan beter vanwege zijn hormonen waar die niks mee kan.
Of maakt dat niet uit.
Ik wil het beste voor mijn paard.
Ik zou graag zien dat de reacties aardig blijven.
Want het is niet zo dat ie zich misdraagt.
Hij doet het super en weet niet dat ie hengs is volgens mij.
En als het niks uitmaakt laat ik hem lekker hengst.
Yinari schreef:@ anneliesdj:
Ik denk niet dat iemand hier ter discussie wil stellen dat een paard alleen niet happy is, en dus gefrustreerd raakt. Dat is niet alleen bij een hengst zo, dat is bij elk paard zo.
Net zo goed als dat hengsten dus vaak genoeg wél samen met andere paarden staan, zelfs in groepjes met ruinen. Daar ga je een beetje aan voorbij lijkt het wel...
LADPR schreef:Ja hoor ik heb sport hengsten dagelijk zien buiten komen, met neuscontact en alles met merries/ruinen/hengsten.
Jij zegt onzin excusses maar hoe kom je er bij dat iedereen een hengst hengst houd omdat hij/zij het mooi of stoer vind vraag ik me dan af.
anneliesdj schreef:Yinari schreef:@ anneliesdj:
Ik denk niet dat iemand hier ter discussie wil stellen dat een paard alleen niet happy is, en dus gefrustreerd raakt. Dat is niet alleen bij een hengst zo, dat is bij elk paard zo.
Net zo goed als dat hengsten dus vaak genoeg wél samen met andere paarden staan, zelfs in groepjes met ruinen. Daar ga je een beetje aan voorbij lijkt het wel...
En waar zie jij hengsten in een kudde? Ik ga idd voorbij aan de shetlanders ja.
Zie jij sportpaarden uberhaupt buiten komen? Laat staan dat de hengsten nog enig sociaal contact hebben.
Dat een paard alleen niet happy is is waar, maar bij een hengst komt zijn hengst zijn er nog bovenop dat probeer ik duidelijk te maken.
Maar dat is hier ook niet de discussie, ik vind het onzin om een paard maar hengst te laten alleen omdat de jury dat mooier vind, omdat dat stoer is of omdat ie beter verkoopt, zijn allemaal onzin excuses.
KiWiKo schreef:als je een hengst goed kan houden vind ik het allemaal prima..........
maar ik zie helaas te vaak dat dit niet kan of mag.......... en dan is het slechts sneu voor het paard en dan zie ik er de meerwaarde niet van in
ik zie zowizo alleen meerwaarde als het paard goedgekeurd is voor de dekdienst