Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

kissielover schreef:100% vertrouwen doe ik mijn paard nooit, al is ze ontzettend nuchter en rustig, als ze schrikt en echt bang is gaat ze toch wel!
Maanling schreef:Er is een verschil tussen schrikken en bang zijn.
Een paard kan, net als een mens, altijd schrikken. Daar doe je niets tegen. Bang zijn vind ik heel iets anders. Paard dat bijvoorbeeld bang is voor traktoren of vrachtwagens of whatever kan nooit 100% bomproof zijn.
Maanling schreef:De reaktie op dat schrikken is wel belangrijk. Heb je een paard dat nergens bang voor is, dan zal er na het schrikken niet zo'n heel heftige reaktie komen. Is een paard wel snel bang, dan zou na de schrikreaktie wel eens een renreaktie kunnen volgen. Dat is toch een stuk minder grappig.

Die is goed, beter had je het niet kunnen zeggen.
nog niks aan de hand we stonden stil om even te kijken en weer een stapje, weer even kijken, toen er een koe besloot om ons van dichtbij te bekijken en stapte resoluut onze kant op,................ net toen ik dacht, we gaan nu terug, want dit gaat hij te eng vinden. Mijn paard, dat altijd op mij vertrouwd en langs enge dingen durft als ik voorop loop, ineens compleet fliptte en begon te stuiteren en stijgeren, waarbij ik mijn spierballen echt in de strijd moest gooien, maar na een paar pasjes terug was hij gelukig weer gekalmeerd.
mijn ijslander is daar misschien wel een voorbeeld van.