Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

sannekeee schreef:Hoe oud ben jij ?
Sorry hoor , maar hoe wil jij dat dat paard gaat worden ?
Als je zo met hem om gaan , gaat het zeker niet goed en dan is het paard weer eens de dupe ! ( ben zelf 13 , maar ik zou neven nooit een hengst kopen en ook niet gelijk gaan rijden ! )

! Laat hem lekker aan je wennen en het komt vast wel goed

doerakje schreef:tja als mijn paard twee uur op trailer heeft gestaan een nieuwe baas heeft gekregen nieuwe omgeving nieuwe alles dan zou ik er ook niet in een keer opstappen.. waarom wel??? geef hem de tijd.. je kan nog vaak genoeg met hem rijden ga lekker wandelen in de bak,poetsen knuffelen laat hem even wennen !!

_Skess_ schreef:doerakje schreef:tja als mijn paard twee uur op trailer heeft gestaan een nieuwe baas heeft gekregen nieuwe omgeving nieuwe alles dan zou ik er ook niet in een keer opstappen.. waarom wel??? geef hem de tijd.. je kan nog vaak genoeg met hem rijden ga lekker wandelen in de bak,poetsen knuffelen laat hem even wennen !!
Het paard heeft 2 uur lang in een trailer gestaan. Kost hem erg veel energie omdat hij zijn evenwicht moet houden..vind je het dan gek dat hij je eraf gooit? Erg onredelijk van je dat je hem dan laat zien wie er de baas is...
Lees net dat je je eigen fout hebt ingezien, heel goed, maar denk voortaan ook eerst even aan het paard. Snap dat je graag wilt rijden, maar je paard heeft even tijd nodig om te wennen.

Heb met mijn pony de eerste maand meer ernaast gestaan dan erop gezeten om elkaars karakter af te tasten. Dan denk ik aan knuffelmomenten maar ook momenten dat ik mijn stem moest verheffen en doorzetten. Uiteindelijk begint ons contact al soepeler te lopen.
Je kunt je paard los zetten in de bak, zelf rond wandelen, zien of hij je volgt, wanneer hij je volgt, hoe alert hij je volgt, oortjes, ogen,... daar kun je al veel door te weten komen.
spelen in de bak vind ik nog leuker dan rijden... veel mensen vinden me vreemd

babbii_lief schreef:Het tuig ligt goed.
Ga straks alleen nog een gelpet halen.