Radeloos wb trailer laden *Probleem opgelost! pag. 27*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Re: Radeloos wat betreft trailer laden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:31

Ik hoop dat je hem op de wagen krijgt om naar KFH te gaan eind van de maand. Ik had een mail gekregen dat jouw paard ook komt, ik ben er van overtuigt dat wat hij jou kan leren je hier ook mee helpt. Succes in de tussentijd.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 07:33

Dank je wel, ik geloof ook zeker dat er een grote kans is dat ik wat hij me gaat leren hier inderdaad goed bij zou kunnen gebruiken.
Kom je ook naar die clinic, omdat je die mail kreeg?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 07:42

Ibalia schreef:
lexsus schreef:
Chantal22 ken het probleem maar al te goed, een paard dat naar achteren vliegt.
Wij doen, zodra hij STIL staat meteen de klep dicht. Daarna doe ik de stand erachter.

Dit vind ik erg gevaarlijk. Als het paard naar achteren stormt terwijl de klep nog niet goed dicht zit..
Als je onder de klep terecht komt dan kan dit heel slecht voor je aflopen.

Helemaal mee eens!!! Ik ken iemand die op die manier onder de klep terecht is gekomen en zo een dwarslaesie heeft opgelopen! (het ging in dat geval om een koe op de trailer, maar het effect is hetzelfde). Verschrikkelijk!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 07:47

Dat is niet best inderdaad.

Gelukkig is het probleem over zodra Silence erin staat.
Dan is hij rustig.
Als de trailer stilstaat begweegd ie wel, maar zodra we rijden staat hij doodstil.
Is dan echt helemaal rustig. Die kan uren op de trailer staan zonder zich te verroeren of maar een druppeltje te zweten.

Dus het is echt het opgaan van de trailerklep...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 08:58

Silence schreef:
Dank je wel, ik geloof ook zeker dat er een grote kans is dat ik wat hij me gaat leren hier inderdaad goed bij zou kunnen gebruiken.
Kom je ook naar die clinic, omdat je die mail kreeg?

Nee ik had me in november al opgegeven, ben KFH fan en ook geweest in Belgie vorig jaar.
Leuk om je daar met je paard te ontmoeten, hoop dat je er veel aan gaat hebben.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 09:00

Ik ben ook heel benieuwd Knipoog

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 09:11

Silence schreef:
Helaas willen mijn ouders (vooral pap) dit absoluut niet.
Gisterenavond en daarnet is dat hoog opgelopen, maar ik krijg ze niet omgepraat.
Ze willen het geld er niet aan uitgeven, aangezien het volgens hun toch totaal niet werkt.
(diegene krijgt hem dan inderdaad erop, maar zelf ben je geen stap verder als je alleen moet gaan werken. Dat zei de staleigenaar, dus pap klampt zich daaraan vast)

Dus ik hoop dat nog iemand tips heeft om dit zelf op te kunnen lossen.

Jammer dat je vader er geen geld aan uit wil geven, er zijn toch genoeg mensen die kunnen zeggen dat het wél werkt.
Dankzij het Balingehof gaat mijn paard ook weer normaal de trailer op.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 09:15

Gelukkig is hij redelijk aan het bedaren.
Hij heeft uit zichzelf met Jan Tops contact opgenomen of hij ons kon helpen.
We hebben dus die manier van hem doorgekregen. Daar ga ik vanaf morgen mee aan de slag.
Werkt dat niet, dan zouden we wel verder kijken zei hij.

Ik denk dat ik dan inderdaad het Balingehof laat komen. Heb al via pb contact gehad met Monya en dat was al zeer positief en ook goed betaalbaar als ik even spaar.

Misschien ziet hij het nou toch in. Het is erg hoog opgelopen in een ruzie, maar ik heb hem even duidelijk gemaakt hoe of wat (doe ik normaal niet, maar over zoiets als dit moet hij niet zo laks denken) en sindsdien praat hij er anders over.
Is het misschien toch ergens goed voor geweest, als heeft hij na die ruzie een dag niks gezegd tegen wie dan ook in huis.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 17:56

Het gaat niet om laks. Je vader heeft gewoon zijn eigen ideeen en zo zijn er veel paardenmensen.

Ik zal je iets toezeggen, maar dan moet jij ook wat voor me doen: je krijgt van mij onze DVD trailertraining voor niets. Dan kun je in ieder geval alvast zelf wat proberen. DOE dat SAMEN met je vader, overtuig hem ervan dat je hem nodig hebt dit op te lossen, dat is beter dan ruzie maken voor je gelijk. Kijk samen of je eruit komt, belangrijk is dat je samen voor de buis oplossingsgericht gaat denken en stopt met "dat werkt toch niet". En dat als je het samen niet voor elkaar krijgt ons laat komen, want het werkt echt!

Ik wil je namelijk graag zien bij KFH want ik ben er ook Knipoog)

Pb je adres maar.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 20:59

Ik stuur je een pb-tje.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 07:19

Silence schreef:
Bedankt voor je verhaal.

Belonen met voer ben ik wat voorzichtig mee.Dit i.v.m de slimheid van Silence.
Dan weet ie binnen no-time dat ie toch wel wat krijgt, en gaat ie niet verder dan dat ene stapje Knipoog

Daarom geef ik haar alleen het eerste stapje een beloning wil ze nog meer dan zal ze nog een stapje verder moeten.

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:08

xMariekee schreef:
roxxxiejjj schreef:
Dat paard vertrouwd zijn baasje helemaal. ze volgt haar zelfs als ze los loopt waar ook maar. maar in de trailer gata ze niet. en bij petra is het ook niet echt altijd. mischien van die aantal keren dat ze langs geweest is heeft dat paard 1 keer in de trailer gestaan;).

Ik weet niet waar jij jou informatie vandaan haalt, maar zo werkt Petra niet Knipoog

Ik ben er zelf bij geweest;). Ik zeg toch ook niet hoe het gegaan is of wel? Want ze deed gewoon dat specialehalstetr aan een lijn en 2 longeerlijnen erachter. En zo moest dat paard erin maar die ging bijna nooit.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:15

roxxxiejjj schreef:
Ik ben er zelf bij geweest;). Ik zeg toch ook niet hoe het gegaan is of wel? Want ze deed gewoon dat specialehalstetr aan een lijn en 2 longeerlijnen erachter. En zo moest dat paard erin maar die ging bijna nooit.

Deed Petra de 2 longeerlijnen achter het paard kruislings om hem zo de trailer in de krijgen?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 11:18

Als ze zo werkt, valt ze bij deze voor mij al af.......

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 11:57

ProudJustify schreef:
roxxxiejjj schreef:

Deed Petra de 2 longeerlijnen achter het paard kruislings om hem zo de trailer in de krijgen?

ze gebruikte 2 longeerlijnen maar niet kruislings. gewoon aan beide kanten recht.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 11:59

Eerst zeg je lijnen erachter Verward
Als je anders wilt reageren dan iedereen die ervaringen met haar heeft, doe dat dan wel duidelijk Knipoog

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 12:03

Ja naar achteren:P aan beide kanten van de trailer en dan recht naar achter. dat bedoelde ik:) sorry dta ik zo onduidelijk was:(

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:45

wat een toffe actie monya super

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:50

roxxxiejjj schreef:

Ik geloof je gelijk..
Petra doet het rustig en met vertrouwen.
Ze doet de lijnen er niet kruislings achter langs, maar aan de zijkant als steun voor het paard.
Dat geeft een veiliger gevoel. En zo moest het paard erin??
Slaat ook nergens op Nors opkijken

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:53

Idd, Petra gebruikt wel lijnen aan de zijkant van de trailer, maar
het zijn geen longeerlijnen en ze gebruikt ze in principe alleen als
aanleuning voor het paard Lachen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:11

Als ik het zo lees, heeft je paard maling aan je op het moment dat je hem in de trailer wilt hebben. Je zegt het zelf, hij wil er niet in, maar als hij er in staat, staat hij rustig en zweet niet. Dat jij een jaar bezig bent geweest om hem op jouw manier de trailer op te krijgen en dat dan uiteindelijk 2 keer zonder grotere problemen lukt, is niet te danken aan jou kennis, maar aan de instelling (op dat moment) van je paard. Je zegt zelf, heen was in eerste instantie geen probleem, alleen terug wilde hij niet.

Ik snap de chauffeur (je vader) dat hij niet zo heel veel geduld heeft met een dergelijk paard. Ik snap jou instelling dat je iemand wilt hebben die ter plekke komt om het op JOUW manier op te lossen, en helaas, dat gaat niet. Het is door jou aanpak dat het na een jaar nog niet opgelost is, dus als er al iemand komt om je te helpen (en als je die hulp dan mag aannemen), stel je dan open op en luister wat degene je te zeggen heeft, ipv te eisen dat degene het op jou manier doet.

miisXmii

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:15

die kwpn van mij is ook bang voor de trailer omdat se ales veulen een ongeluk in de trailer heeft gehad en ze is nu 15 en weet het nog steeds.

Maar ze heeft zo veel vertrouwen in mij dat ze achter mij aan de trailer in loopt . (ja het is een hond van van 1,72 Tong uitsteken )

Maar ga ik die trailer uit breekt de hel los we hebben nu een vracht wagen kunnen we raampje open zetten en met haar praten.

Maar die van mij is ook een hopeloos geval met inladen in de trailer als iemand anders het doet

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 14:32

Bedankt allemaal.

Cassidy, ik weet jouw aparte kijk op zaken, dus ik ga er verder niet op in.
Bij jou doen mensen met maar zelden goed volgens mij Bloos
Ik lees vrijwel altijd alleen maar kritiek op de persoon van jou uit.

Als het zogenaamd aan mij ligt, kom jij het dan maar doen.

Je leest totaal helemaal nergens dat het op MIJN manier moet. Al helemaal niet dat ik dat eis, dus ik weet niet waarom je dat verwijt nu weer moet maken.
Maar MIJN manier is rust en niet slaan en schoppen. Lijkt me heel logisch hoor dat ik het op een rustige manier wil.
En dat ik geen hulp zou willen aannemen is al helemaal onzin, als je goed zou lezen, kun je overal duidelijk lezen dat ik wel graag hulp wilde.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:35

Heb je al wat gedaan met wat ik je via PB heb verteld?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 14:37

Ik ben het het moment alles even op een rijtje aan het zetten.
Heb zoveel tips via pb gekregen (Nogmaals bedankt allemaal) dat ik even alles rustig wil doorlezen enz Knipoog
Maar er wordt mee gewerkt Ja