Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hestejente schreef:ts, je schrijft dat de pony Shakira heet, in je profiel staat dat die pony 4 jaar is, je bent sinds een paar weken geregistreerd bij bokt dus ik neem aan dat die informatie actueel is. Die pony is nog hartstikke jong en moet nog veel leren, als jij tegen haar net zo tekeer gaat als hier in het topic kan ik me voorstellen dat ze in de war raakt. Wat andere bokkers zeggen over het bokken, steigeren en als laatste redmiddel gaan liggen klinkt dan ineens heel aannemelijk, vind je zelf ook niet? Als ik jou was zou ik subiet goede begeleiding zoeken als je zo'n jonge pony wil berijden en vooral ook niet zomaar met haar springen, ze is pas 4 joh! Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten, als jij die pony wil verku*ten en je niks wil aantrekken van wat andere mensen zeggen (en wat heel redelijk klinkt) moet je dat vooral doen. Alleen dan willen we over een half jaar niet horen hoe "vals" het beest is geworden.
Edit: kleine toevoeging
hestejente schreef:ts, je schrijft dat de pony Shakira heet, in je profiel staat dat die pony 4 jaar is, je bent sinds een paar weken geregistreerd bij bokt dus ik neem aan dat die informatie actueel is. Die pony is nog hartstikke jong en moet nog veel leren, als jij tegen haar net zo tekeer gaat als hier in het topic kan ik me voorstellen dat ze in de war raakt. Wat andere bokkers zeggen over het bokken, steigeren en als laatste redmiddel gaan liggen klinkt dan ineens heel aannemelijk, vind je zelf ook niet? Als ik jou was zou ik subiet goede begeleiding zoeken als je zo'n jonge pony wil berijden en vooral ook niet zomaar met haar springen, ze is pas 4 joh! Maar goed, je moet het natuurlijk zelf weten, als jij die pony wil verku*ten en je niks wil aantrekken van wat andere mensen zeggen (en wat heel redelijk klinkt) moet je dat vooral doen. Alleen dan willen we over een half jaar niet horen hoe "vals" het beest is geworden.
Edit: kleine toevoeging
ponyparadijs schreef:Ik ben zo blij dat je mijn pony NIET verzorgd!!
misschien is dit wel véél te veel kritiek maar ik vind dat je hier iets mee moet doen
ellepel schreef:hmm maar waarom ga je dan slaan als ze ligt?
zweep = hulpmiddel.
daarom zeg ik zoek eerst maar es wat info op over hoe met paarden om te gaan,zoek goede les en dan leer je het vanzelf
boswatje schreef:ellepel schreef:hmm maar waarom ga je dan slaan als ze ligt?
zweep = hulpmiddel.
daarom zeg ik zoek eerst maar es wat info op over hoe met paarden om te gaan,zoek goede les en dan leer je het vanzelf
ALS ZE DOOR DE DA EN ONDERZOCHT IS EN NIKS HEEFT![]()
nou ik heb ook zo'n ponny gehad die ging liggen onder een dressuur les {Maar liep geen rondje en deet alleen in losse zand}
het is minder prettig maar je moet er ook een beetje de humor er in zien en vooral niet slaan
dat heeft geen nut. en het is je eigen ponny niet . maar als de ponny dat vaker doet .doe een keer sporen aan laat het van te voren niet merken dus overdreven met je HAKKEN NA BUITEN
je kunt het voorkomen door voor dat hij/zij gaat liggen klein beetje met de sporen te duwen {niet Stampen !}
en jij als ervaren ruiter moet wel merken wanneer de ponny wil gaan liggen maar boos reageren werkte bij mijn ponny a van rechts
gr boswatje

hestejente schreef:Opmerkelijk dat ts niets meer heeft laten horen...
wtf worden hier voor adviezen gegeven over sporen als je paard gaat liggen?!TiaraBungy schreef:woooooooww..![]()
wtf worden hier voor adviezen gegeven over sporen als je paard gaat liggen?!
Waar gaat het naartoe met de paardenwereld?!