Net nieuw ellende is alweer begonnen!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

previr

Re: Net nieuw ellende is alweer begonnen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:56

heb even je foto's van de pony bekeken, zo wel een leuke pony lijkt me.
maar ik denk dat het voor jou en je ouders beter is deze pony te verkopen en een leuke iets wat oudere te kopen.
Ik denk zoals ik zie en lees van je dat jullie veel te weinig ervaring hebben om een jong dier opte voeden.
Het is geen knuffeldier op die leeftijd vooral niet na 2 dagen.. paarden tot 3.5 moet je in een koppel laten lopen zodat ze rangorde gaan leren.
maar daarna moet hij zadelmak gemaakt worden.. wil je dat zelf doen? het lijkt me dat je daar ook absoluut geen ervaring voor hebt.
Zet um voor dat bedrag om mp en koop daarna een wat ouder paardje of spaar door voor een zadelmak goed aangereden paardje. dat lijkt me het veiligst.

Blunneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 15:26

nielsd schreef:
Als hij naar je steigert, geef hem dan toch een rotknal. Denk je dat paarden onderling alles lief gaan vragen.

Ligt er aan, wat zal het andere paard doen in de natuur?
Gaan trappen naar de dominanste of proberen er tegenop te steigeren?
Mijn manier (met je armen) lijkt me de minst pijnlijkste voor het paard en daarom zou ik die als eerst proberen.
Al om al, zolang het maar in 'paarden taal' is.
Doe wat een ander paard ook zou doen.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 16:23

Laatst bijgewerkt door Tessa op 01-03-08 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's toegestaan

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 16:49

Het lijkt me een heel leuk dier.

Zoals ik al zei, probeer niet te lang met haar te frummelen. Maar gewoon een kwartier en dan halster omdoen, voetjes geven en 5 min wandelen.
En consequent zijn met wat wel en niet mag.

Geef haar even de tijd om te wennen en volgens mij heb je er straks een hele leuke pony aan. Lachen

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:44

ik ben het volkomen eens met studiemiep... alsjeblieft, koop geen jong paard als je niet weet hoe je eraan moet beginnen... Ok ik snap dat je geen paard van 15 wil kopen maar een jong ding... maar koop dan liever een paard van 6 of 7 jaar dat goed weet wat wel en niet mag... Nu is het niet leuk voor, niet leuk voor je paard en bovendien gaat dit uit de hand lopen...
dus: ofwel verkoop je haar en koop je een oudere
ofwel houd je haar bij, gooi je haar voor een jaartje terug op de weide en haal er daarna PROFESSIONELE hulp bij... (maar idd zoiets kost veel geld...)
ik zou maar eens overleggen met je ouders...

succes ermee!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 17:57

Je vraagt jezelf af, wat je ermee opschiet als je je paardje op de wei gooit.

Tja, omdat dat het beste is voor het paard. Dit is iets wat je dient te weten als je aan een 2 jarige begint.
Daar kun je nog niks mee. Waarom heb je voor deze 2 jarige gekozen? Ik heb het idee dat dat het makkelijkste was, omdat ze weinig kosten.
Heb je jezelf uberhaupt wel verdiept in jonge paarden? Ik krijg namelijk het gevoel dat je dat helemaal niet gedaan hebt.
Heb je niet meer een paardje voor het hebben van een paardje?

Je wilt veel te veel van dit paardje vragen. Maar dat kan niet met een 2 jarige.
Heb daar respect voor en zoek anders iemand die dat respect wel op kan brengen.

En de opmerking van je ouders...sorry, maar die vind ik ronduit belachelijk.

Edit; Mag ik vragen wel geslacht dit paardje heeft?
Laatst bijgewerkt door Silence op 28-02-08 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:02

ik loop al vrij lang mee, maar ik vind het geen leuk dier, iets in die blik is niet goed............ het is een heel dominant dier, die je helemaal inpakt als je een vinger geeft

kan je twee dingen doen ....... het dier verkopen of iemand zoeken die je met het dier helpt

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:10

ik vind het allemaal beetje vreemd ts.

wat ben je nou van plan dan met het paardje? want tips zijn er al genoeg gegeven.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:14

In het andere topic schrijft ze dat het de bedoeling is dat zij met haar moeder deze zomer het paard inrijdt. Lijkt me toch geen goed idee. Lijkt me beter dat je daar sowieso een jaar minimaal mee wacht.

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:37

inrijden kost toch veel ervaring en je moet nadenken wat je doet. het is niet zo van ff zadel er op en hopla zal wel goed zijn.
Als deze pony zich nu al zo gedraagd dan weet maar zeker dat met zadelmak maken er ook nog wel wat gebeurd,
Als ts met jonge dieren om kon gaan en er over nagedacht had ging ze niet hier op bokt vragen om advies want je had op het moment zelf in moeten grijpen en niet eerst een tijdje aan de pc gaan zitten om er wijzer van te worden.
Als ik o,o verstand had van jonge paarden liet ik ze ook wel staan.
Ik heb altijd jonge dieren maar daarbij hoort een consequente opvoeding die ik ook ooit heb moeten leren en daarbij koop ik geen 2 jarige. ik koop een 4 jarige (die hoef ik ook niet eerst 2 jaar te voeren voor ik er mee kan beginnen)
jonge paarden horen in een koppel thuis niet tussen de mensen om te knuffelen. als het goed is hebben ze bij de fokker geleerd mee lopen en het touw, voetje geven en beetje friemelen.
laat zo'n paard nog even paard zijn en ga um nou niet verknoeien, als er zo meteen ongelukken gebeuren is het paard het schuld.
ook hier boven staat iets over dat de pony dat zijn blik in zijn ogen niet goed is....?? ja vaag
een paard wordt niet geboren met slechte eigenschappen of bang of verwend, die krijgt ie door zijn leven heen geleerd.

als je er geen verstand van hebt blijf er dan vanaf!!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:40

wij hebben er ook zo een.
Die had gruwelijk problemen met wennen. Heeft 4 weken geduurd, 4 weken trappen ontwijken.
Na 2 weken begon ik rustig met rijden, waarvan ik eerst een halfuur moest longeren voordat ik veilig kon opstappen. (paard van 22 hebben we het hier over he).

Na 4 weken draaide het paard weer bij, was eindelijk geklimatiseerd en is weer haar ouder zelf.

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:41

hoeveel paarden hebben jullie nu? en rijden je ouders ook?

ik snap er niks meer van

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:14

slimmerik schreef:
In het andere topic schrijft ze dat het de bedoeling is dat zij met haar moeder deze zomer het paard inrijdt. Lijkt me toch geen goed idee. Lijkt me beter dat je daar sowieso een jaar minimaal mee wacht.

Inrijden? het ging om het zadel mak maken niet om inrijden!
Als ze zadel mak is dan word er de eerste paar manden tot ze 3 is echt niet op gereden hoor zon persoon ben ik weer niet Clown

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:18

Ik wacht nog even een jaartje ze komt waarschijndelijk og even tot de zomer bij een opfok boederij te staan van de zomer halen we haar dan terug.

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 19:18

jolentinus schreef:
hoeveel paarden hebben jullie nu? en rijden je ouders ook?

ik snap er niks meer van

We hebben nu 4 paarden ja aleen mijn moeder rijd!

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 22:37

alleen je moeder?! Wat moet je dan eigenlijk met een 2-jarig paard??:S

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 12:42

bk_lover schreef:

Als je een beetje de boel doorleest dan snap je wel waarom!! Clown

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-08 12:44

We hebben de paarden vandaag even wat laten rennen door het andere stuk land & toen ze klaar was met rennen was ze opeens poeslief zo mak als een lammetje Lachen
Meschien dat ze haar energie kwijt moest ofso?

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:50

als je je dit soort dingen moet gaan vragen Love Nadesh, waarom ben je begonnen met een jong dier? je hebt absoluut geen benul met waar je aan begonnen bent of wel? ik vind het bijzonder spijtig voor het paard zelf. Ik ben het er helemaal mee eens, je bent absoluut niet geschikt om met dit paard om te gaan, hier komen ongelukken van en het dier weet absoluut niet wat hij aan jou heeft, en dat is voor een dier in zo'n belangrijke periode niet goed. Breng het terug en spaar gewoon door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:52

Als we de boel een beetje doorlezen komt iedereen tot hetzelfde antwoord.... waarom heb je hemelsnaam zo'n jonkie?
Je oude paard bijt en trapt zelfs nog... hoe denk jij dan een jong paard dingen te gaan leren?
Dat gaat zeker weten fout Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:53

Als je moeder zegt dat je haar meteen maar weg moet doen omdat ze wat lastig is, vraag ik me serieus af of ze wel de geschikte persoon is om dit paard in te rijden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:55

love_nadesh schreef:
bk_lover schreef:

Als je een beetje de boel doorleest dan snap je wel waarom!! Clown

Als ik al je posten doorlees, dan rijzen me de haren ten berge..... Heel ondoordacht gekocht dit beestje. Rijden kun je nog niet. De makste paarden worden steigermonsters onder je kont. En omgang met paarden zet ik ook mijn vraagtekens bij. Snel paardje verkopen en echt les nemen van dat geld zou ik zeggen.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 13:56

ik vraag het me niet eens meer af, volgens mij weten we het nu wel zeker dat ze daar niet geschikt voor is. Toch sneu voor dat paard, krijgt niet de juist manier de opvoeding die hij moet krijgen en moet het dan bekopen door paardenrookworst te worden. maar he! hij was in ieder geval goedkoop Knipoog

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:36

*hele, hele diepe zucht*

Weer een paard wat 2 dagen de kans krijgt om te wennen, dieren hebben bij verhuizing en verandering van baas gewoon meer tijd nodig!! Vind het heel kwalijk dat jouw ouders hier geen rekening mee houden!!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 14:43

Ja we willen tegenwoordig allemaal een paard/pony

Maar hij mag dan ook NIETS kosten.. Koe ..btw er is niets mis met oudere gezonde goud eerlijke paarden/pony´s hoor.

Daar is nog een behoorlijke markt voor! Heb mijn 1ste pony gekregen en die was 14 op 16/17 jarige leeftijd hebben we haar weer heel erg makkelijk kunnen verkopen hoor!

Maar goed de tijd zal het leren..ga straks niet zeuren als het toch niet allemaal lukt Vork Clown

BTW rookworst vind ik wel erg lekker hoor Knipoog