Waar waren jullie paarden met jaarwisseling, en HOE waren ze

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eirikur

Re: Waar waren jullie paarden met jaarwisseling, en HOE waren ze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:42

Jennyxx schreef:
(...) Dan zou de buurvrouw van mijn merrie weer alleen komen te staan. (...)
Ook dit is weer een niet correcte weergave van de feitelijke situatie. Dat zou namelijk heel simpel te voorkomen zijn geweest door een tussendeur open te zetten, het achterblijvende paard had dan moeiteloos contact met twee anderen gehad.

En dat is het laatste dat ik hierover wil zeggen, het topic is al meer dan genoeg vervuild zo.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:50

EricPrast schreef:
Jennyxx schreef:
(...) Dan zou de buurvrouw van mijn merrie weer alleen komen te staan. (...)
Ook dit is weer een niet correcte weergave van de feitelijke situatie. Dat zou namelijk heel simpel te voorkomen zijn geweest door een tussendeur open te zetten, het achterblijvende paard had dan moeiteloos contact met twee anderen gehad.

Als 2 paarden naast elkaar staan en je haalt er eentje weg, dan blijft er 1 over, of die nu via een buitenbox of tussendeur of een verrekijker ander paarden kan zien Blond Maar al had ik mijn paard naar de maan kunnen brengen als oplossing. Ik schreef alleen maar dat mijn paardje, zonder dat er iets gezegd werd, tien minuten voor het vuurwerk alleen gezet werd. Dus een discussie lijkt me niet nodig Haha! Ik vond het alleen maar sneu voor mijn paardje. Dat was mijn ervaring met Oud & Nieuw en deelde ik in dit topic Ach gut Dus nu weer verder on topic Ja

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:06

pfff hier zijn nog af en toe knallen. Paardje is nog steeds onrustig maar heeft wel de hele dag buiten gestaan. Hoop dat hij snel weer op zijn gemak is.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:08

Alledrie op stal, 2 ervan staan thuis en 1 op een pensionstal. De 2 thuis waren redelijk rustig, ik had ook een radio aangezet in de stal. In het begin waren ze trouwens heel onrustig, toen ze op stal moesten. M'n andere pony word niet heet of koud van vuurwerk, maar ik heb de staleigenaresse vandaag niet gesproken, dus ik weet niet hoe hij zich gedragen had. Vorig jaar was hij iig wel gewoon rustig.

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:34

En het knalt hier alweer behoorlijk. Volgens mij hebben veel mensen het bewaard voor vandaag ivm de mist van gisteren. Je zag gisteren echt bijna niets hier.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 19:35

alle 3 buiten gebleven, en ging goed, ben erna nog gaan kijken maar stonden hele relaxt
vandaag nog gereden, ook niks aan de hand

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:56

ze stonden op stal.
ze vonden het niet zo erg..

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:57

Ze stonden op stal, met de radio aan. ging goed

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:41

Mijn paarden hebben overdag gewoon in de weide gelopen. Bij de buren waren ze aan het carbidschieten met 20 melkbussen. De paarden hielden alle mensen goed in de gaten, maar bij de 1e knal zag je ze op de plaats met 4 hoeven van de grond komen. Na een paar knallen gingen de koppies weer omlaag richting gras en heb ik ze niet meer zien opkijken. 's Avonds stonden ze op stal, met een buitenluik. Ze waren niet anders dan anders. Normale tijd gevoerd en nog even stiekem om het hoekje gekeken. Stonden ze alledrie tijdens het vuurwerk lekker naar buiten te kijken Haha! (De paarden staan bij ons in huis, op de deel.)

wollies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:46

zat voor de 2e keer op mijn jonge merrie toen ze gingen carbietschieten, ze had er niks van

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:49

De mijne stond gewoon bij ons achter op stal met de radio aan Knipoog

x_Mella_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:53

Mijn paardje stond gewoon lkkr in stal naast zijn vriendjes. Wel erg sneu voor je paardje Jennyxx

meliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:17

Onze paardjes stonden lekker achter thuis op stal.
Ze waren rustig aan het eten het deed ze weinig.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:57

Mijn paard heeft gewoon op stal gestaan en heeft 1x extra hooi gekregen om 23:30 zodat ze iets te knabbelen had, en het is allemaal helemaal goed gelopen. Gelukkig Nieuwjaar iedereen! Haha!

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:59

Lekker in hun stal! Radio en licht aan. Alleen één pony was wat nerveus (dikke berg stront) maar verder alles prima!

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:01

Zijn er nog paarden bij die nu nog vuurwerk verschijnselen tonen? Heb het idee dat die van mij het nog allemaal wat moet verwerken....

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:23

Bomproof, en dus ook gewoon vuurwerkproof.......Lekker laten staan zoals ze atijd staan. Als je begint te slepen geef je al aan dat er iets bijzonders is. Dus alles laten zoals het is.

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:25

Lekker op stal, cd speler aan. Ramen afgesloten en bedekt. Niks aan de hand, niks gebeurd. Half 1 even wezen kijken en nog wat hooi gegeven. Lekker rustig en hij reageerde nergens op.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:26

Op zijn eigen stekkie, buiten, met n inloopstal. Niks aan de hand, lekker staan sukkelen met de schaapjes Lachen
Middernacht is er nog iemand wezen kijken, die heeft ze een hapje voer en hooi gegeven, en zo zijn ze door de nacht gekomen Haha! Mijn bomproof shettie Haha!

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:27

bij ons op de pensionstal stonden ze allemaal heerlijk in stal, deurtje dicht, radio'tje aan en lekker veel hooi.. dus dat is allemaal super goed gegaan.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 12:11

Jennyxx schreef:
EricPrast schreef:
Als 2 paarden naast elkaar staan en je haalt er eentje weg, dan blijft er 1 over, of die nu via een buitenbox of tussendeur of een verrekijker ander paarden kan zien Blond Maar al had ik mijn paard naar de maan kunnen brengen als oplossing. Ik schreef alleen maar dat mijn paardje, zonder dat er iets gezegd werd, tien minuten voor het vuurwerk alleen gezet werd. Dus een discussie lijkt me niet nodig Haha! Ik vond het alleen maar sneu voor mijn paardje. Dat was mijn ervaring met Oud & Nieuw en deelde ik in dit topic Ach gut Dus nu weer verder on topic Ja
Nou nu mijn ervaring met O&N... Ben ik ff blij dat in in het Patronaat was!!!! Haha! Was erg leuk en zeker benoemenswaardiger dan dit!! Haha! Was dus niet op stal en dit ge-zeik gelùkkig gemist!! Knipoog
Wat ik heb vernomen is dat die van mij TV heeft staan kijken, met wat lekker te eten. En zoals ik al dacht vond ie weinig aan t vuurwerk... Ik ben blij dat er mensen op stal waren die ook naar mijn pony keken, en hem vaker hebben nagekeken om dat hij na dit akkefietje zonder uitzicht op andere paarden op stal stond... over sociaal gesproken... (maar ik zal verder dit topic niet verspoilen Knipoog ) Tnx, Mies Eric en Liaan en Steve! Lachen
Edit: typo...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:08

die van mij stonden, zoals altijd, in de paddock, de 2 kwpner die normaal op stal staan zijn erbij gezet.

Gek genoeg gingen ze pas rond 1 uur een paar rondjes rennen, daarna stonden ze met z'n allen te pitten midden in de paddock.

De Kwpners zijn rond half 2 weer op stal gegaan en zij zijn toen naar huis gegaan.

Ze hadden al wekenlang aan het vuurwerk kunnen wennen, want de plaatselijke jeugd leeft zich al wekenlang uit hier

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:09

Eentje stond binnen op de pensioenstal. Heeft zich goed gedragen net als ieder jaar.
De andere 2 stonden gewoon op hun wei met schuilstal,
heb ze er niet ingezet want dan staan ze 1 apart en 2 zou ik geen stal meer over hebben.
Toen we gingen kijken stonden ze heel lief samen ons aan te kijken en waren rustig.

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 16:55

Mijn paardje stond buiten, terwijl ze vanuit het dorp waar hij staat naar het naastgelegen dorp
(en terug) aan het knallen waren met carbit. Hij was eigenlijk heel rustig Ja Ik heb hem dus gewoon
buiten laten staan zoals normaal.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 17:04

heb lang getwijfeld of ik ze binnen zou zetten of op het land zou laten staan .
De stal grenst aan een huis waarvan ik zeker wist dat daar veel vuurwerk werd afgestoken .
De wei is groot en kunnen ze naar de andere kant waar ze er dus veel minder last van zouden hebben
Ze kunnen de stal altijd inlopen als ze willen .
Maar toen ik savonds om 22:00 ben gaan kijken stonden ze gewoon op t land .
Wel werd de haf bij elke harde klap onrustig en rende even een rondje waarop zijn maatjes reageerde van oh leuk spelen .
Dus toen twijfelde ik weer of ik ze toch niet binnen moest zetten .
Maargoed toch maar zo gelaten en de man die bij de wei woont gevraagt ze in de gaten te houden .

Om 1 uur snachts ben ik weer terrug gegaan en was de haf toch binnen gaan staan en de andere 2 stonden gewoon op het land .
Het was hun eerste oud en niew en ben achteraf blij dat ik het zo gedaan heb .