Hé dit is leuk! Wij hebben er twee, een moeder en een zoon, allebei met twee kruintjes vlak bij elkaar iets boven de ogen. Hier en daar al wat bekends tegengekomen. Ik houd dit topic dus mooi nog even in de gaten...
(mams Prairie:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-URFZEZSL-1.jpg , zoon Pepper:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NDYRI8SS.jpg )
Het zijn allebei schatten, vooral Prairie, maar wel net iets schrikkeriger en sneller onder de indruk dan de andere twee. Verder heb ik wel het gevoel dat ze ook vrij gevoelig zijn. Vooral Prairie was erg snel van haar stuk te brengen (alleen al Duits praten was al soms voldoende om haar van streek te maken). Helaas heeft ze ook een verleden (in Duitsland, waarschijnlijk), hierdoor was ze vroeger erg druk en rennerig maar de eigenaar heeft ze weer helemaal voor elkaar gekregen. Het was alleen nog merkbaar met zwepen, die vond ze doodeng, tegenwoordig geeft ze daar ook niet meer om.
Wat Prairie verder betreft, makkelijk in de omgang mits je haar op een eerlijke en rustige manier behandelt, is ze ergens van onder de indruk moet je haar even laten begaan, ze kan een hele tijd rustig blijven onder de meest rare omstandigheden en dan ineens bij iets simpels als bv een poetsbak compleet over de rooie gaan, het enige wat dan helpt is zelf rustig blijven (ademhalen). Voor de rest is het zo ongeveer het liefste en vriendelijkste paardje wat ik ooit ben tegengekomen (en ik heb er al heel wat gezien). Ze heeft nu al zoveel vertrouwen dat ze rustig gaat staan dutten als ik bij haar sta, wat ze ook doet is me beschermen tegen opdringerige en lompe veulens. Wat wil je nog meer...
Pepper is pas twee en heeft z'n hele leventje alleen bij ons en op het land gestaan, dus nog geen schokkende dingen meegemaakt. Het is een rustig vriendelijk manneke wat dol is op knuffels. Wel is hij net wat schrikkeriger en bokkeriger dan zijn broertje van 1. Ook vrij snel onder de indruk van 'strafmaatregelen' (al daar moet je je niet teveel bij voorstellen, m'n kont toedraaien en een keertje stampvoeten is meestal al meer dan voldoende).
Allebei leren ze snel, Prairie is daarnaast ook dol op écht werken, niet lummelen in de bak want dan gaat ze net zo lief haar stal of landje weer in, wel is ze weer superbegrijpend voor beginners. Allemaal zijn ze dol op kinderen, dat is ook wel grappig, vooral Prairie (als een echte mams) kan geen genoeg krijgen van kleintjes, waar ze dan ook heel zacht mee omgaat. Gouden paardjes, allemaal, en niet eens alleen vanwege de kleuren...