Bonita_Bon schreef:Die ponies doen het hele jaar weinig tot niets (er word wel eens mee gepoetst of ffies losgegooit verteld de TS) en van de ene op de andere dag moeten ze 6 uur rondjes lopen met kinderen op de rug. Als ze dan aangeven het echt gehad te hebben (want ze zijn geduldig en lief en scheetjes) dan word dat genegeerd en krijgen ze een schop. Staat je goed!
En dan vraag je aan ons of je een dierenbeul bent, wij zeggen in principe nee maar vertellen je hoe het anders kan en je negeerd ons en gaat je alleen maar met vrij zwakke argumenten staan verdedigen. Jij opent een topic, luister dan naar degenen die je advies geven OF weerleg deze.
En over shetlanders en regen: die van mij loopt dag en nacht buiten (heeft een inloop stal, maar daar staat meneer alleen rond voertijd), het stortregent en hij doet alsof er niks aan de hand is en eet gewoon door. Ponies worden niet ziek van regen, wat een fabel! Wel als je ze keihard laat werken en dan bezweet te snel af laat koelen in de regen, dan wel. Of geschoren paarden. Maar anders niet hoor, kom zeg!
Ja maar het punt is, ik zou de pony's graag meer pauze's enz. willen geven, maar ik ben de eigenaar niet, ik ben slechts vrijwilliger. Echt, als het aan mij lag kregen ze die vaste pauzes, maar het ligt niet aan mij. En ik doe het dus al jaren, en ik heb het nooit zielig gevonden, en dan komt er opeens iemand die zegt dat het niet kan en gemeen is. Ik heb het beste voor met alle dieren, en dan krijg je zoiets te horen. Ik voel mezelf gewoon slecht nu. En: ik heb helemaal niet om advies hoe het anders moest gevraagd, ik had alleen de vraag: ben ik nu werkelijk zo gemeen?
En met regen bedoel ik: stortregen. Van een beetje motregen zullen ze idd niks krijgen, maar als een pony helemaal doorweekt is tot op het bot, word hij echt wel ziek hoor.