Ik wil er eigenlijk meer mee aangeven, dat ik in het begin ook heel lief wilde zijn bij hem, maar dat dat niet altijd het gewenste effect heeft en soms eenmalige beter effe heel duidelijk kan zijn.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Irma_Maandag schreef:Overigens is dit niet erg pijnlijk, het gaat meer om het schrikeffect ervan!
ik wil het oplossen met communicatie, zodat niet alleen het bijten als symptoom wordt bestreden, maar de relatie als geheel wordt geholpen. Ik heb het idee dat de "klap-mensen" het bijten als een losstaand iets zien? runningkawa schreef:Wat je niet wilt horen, maar juist vriendelijk is
1 keer een goede optater geven....
10 keer kleine tikjes en euh zeggen is onvriendelijker dan 1x duidelijk zijn...
Dat gebeurd in de groep ook. Daar gaan ze ook geen dagen lopen euh-en
Daar is het een keer de oortjes in de nek en niet luisteren is een knal...en bij een te groot vergrijp meteen een knal...en daarna zijn ineens de oortjes in de nek weer genoeg duidelijk heid
hij bijt niet kwaadaardig maar t is een 3jarige dus gewoon speels.. alleen soms is dat heeeeeel irritant...
sanne83 schreef:dit is dus juist wat ik niet wilik wil het oplossen met communicatie, zodat niet alleen het bijten als symptoom wordt bestreden, maar de relatie als geheel wordt geholpen. Ik heb het idee dat de "klap-mensen" het bijten als een losstaand iets zien?
LADPR schreef:Ja maar met snoepjes getraind dan heb je het dus over een deir dat een 'probleem' heeft ik heb het over jonge dierne in de hap fase
sanne83 schreef:LADPR schreef:Ja maar met snoepjes getraind dan heb je het dus over een deir dat een 'probleem' heeft ik heb het over jonge dierne in de hap fase
ja inderdaad, dit was zeker een dier waar het aangeleerde gedrag niet spoorde met het aangeboren gedrag. Ik regeerde alleen op speedster, die aangaf dat er wel effect moest zijn. Er moet wel effect zijn, maar ik vind effect de manier waarop het dier reageert, niet of het gedrag acuut stopt ja of nee.
Ik dacht dat je het anders bedoelde. in de trant van één harde klap geven en dan hoef je het nooit meer te doen.
) sanne83 schreef:wat is dan volgens jou het effect van en klap die geen pijn doet en geen schrikeffect heeft?
Naar mijn mening heeft een klap uit het niets altijd een schrikeffect namelijk?
sanne83 schreef:Als een paard iets afleert, dan moet er een negatieve stimulus zijn. Als een paard in een kudde een klap verkoopt doet het wel degelijk pijn bij een paard. Anders zou hij geen reden hebben om het gedrag te vertonen.
Ik denk dat een paard in een kudde niet trapt om te straffen, maar om een ander paard uit z'n ruimte te houden. Het paard wat getrapt wordt, hoeft dus alleen maar weg te gaan. Bij mensen wordt er bewust geraakt, dat is iets heel anders.
Ik hou niet van dat ge-uhh, dat vind ik helemaal vreselijk.

LADPR schreef:Ja dat is natuurlijk ieders eigen mening en ervaring, er word in een kudde wel degelijk meer gedaan dan alleen een paard uit eigen ruimte gehouden.