Paard opnieuw opvoeden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re: Paard opnieuw opvoeden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:24

aerdenhout1 schreef:
En elk paard heeft een moeilijke kant met naast lopen, dat weet toch iedereen??

Dat ligt er helemaal aan hoe je ze opvoedt. Ik heb geen eenzijdige paarden.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 18:36

Joh...echt waar??? Knipoog Knipoog Knipoog En ze springen dan ook niet met longeren uit de bak?? Dat kan dus ook anders??

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:16

Shalbo schreef:
Je hebt nou al 500 toppics over je nieuwe pony gestart, waarin het merendeel resulteerd in het feit dat je haar erg moeilijk vindt en zelfs wilde verkopen. Nu komt er iemand (KiWiKo) met een concrete oplossing (een ervaren iemand die JOU en je pony wilt begleiden) dan hou je de boot af. Dat snap ik niet. Laat haar op zn minst één keer langskomen om je iets te leren.
Succes ermee, ik hoop eecht dat je het van haar wint en jullie maatjes worden.

Eigenlijk snap ik dat ook niet helemaal... ik snap wel dat ze het graag zélf op zou willen lossen, het is ook alleen maar mooi als je dat zelf kunt. Maar als je doorhebt dat het niet lukt, moet je hulp vragen! Daar is niks ergs aan. Dus alsjeblieft, laat KiWiKo eens langskomen, dat kan nooit kwaad! Het is alleen maar een super aanbod!

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:44

Woestein schreef:
Heb nu al een poosje je topics en reacties gelezen en reageer nu toch even.

Ik ken dit paardje en ik zou de hulp die geboden wordt met 2 handen aangrijpen.
Als je dat doet zal je er een heel leuk paardje aan krijgen.

Helaas is het met Maartje en Nynke fout gegaan en heeft Maartje het dappere en juiste besluit genomen om een nieuw plekje voor Nynke te zoeken.

Neem dus het aanbod dat iemand met heel veel ervaring wil helpen aan en het mooiste zou zijn als je dan even een korte periode niet met Nynke om gaat zodat ze kan wennen aan de manier van 1 persoon.
Als ze dit accepteerd dan kan jij met hulp ver komen.

Heel veel succes!

Zit wat in maar ik kan moeilijk kiwiko iedere dag naar Nynke laten gaan toch? En dat ik haar dan niet mag zien..... Oke, kiwiko heeft veel ervaring en misschien pikt Nynke het wel als zij wat doet maar als ik er dan weer ben gaat ze toch weer uitproberen... Volgens mij is het dan beter als ik gewoon met Nynke blijf omgaan en dat kiwiko dan komt assisteren en dat ze tips kan geven over hoe of wat
Bloos

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-07 21:47

Ik sta er best voor open en alle hulp is welkom(liefst wil ik alles zelf oplossen maar dan lukt nu eenmaal niet) maar 2-3 maanden Nynke niet zien heb ik liever niet.....

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 21:48

je woont dicht bij mij Lachen Lachen ik kan best een of twee keer in de week even langsrijden Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 01:31

Ik hoop dat je de hulp van Kiwiko aanneemt Aspirer, ik hoop dat je in gaat zien (Na al deze omzwervingen verkopen niet verkopen) dat je dit niet in een dag kan oplossen en al helemaal niet alleen.
Succes ik heb dr alle vertrouwen in dat Kiwiko jullie kan helpen en ze woont ook nog eens dicht in de buurt, gríjp die kans!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:47

Aspirer schreef:
Ik sta er best voor open en alle hulp is welkom(liefst wil ik alles zelf oplossen maar dan lukt nu eenmaal niet) maar 2-3 maanden Nynke niet zien heb ik liever niet.....

Sowieso is het niet de bedoeling dat je Nynke 2/3 maanden niet gaat zien toch? Ik denk ook dat Kiwiko jij goed kan helpen, met jou erbij, want jij bent degene die het uiteindelijk allemaal met haar moet gaan doen!

Vind het een super aanbod van Kiwiko, ik zou het ook aannemen. Succes ermee!

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 21:53

Aspirer schreef:

Maar dat hoeft toch ook helemaal niet? Lachen
Kiwiko wil alleen helpen, ondersteunen. Ik zou persoonlijk dit aanbod met beide handen aanpakken en ermee aan de slag gaan!
Ze wil zelfs 2 keer in de week langskomen, geweldig toch? Dat er zulke mensen zijn in de wereld! Ja

Voor jou zelf, om de leiderschap écht op te pakken en Nynke duidelijk weet waar ze aan toe is. Lijkt me dit dé oplossing..
En daarbij ben jij natuurlijk wel nodig, want het gaat er tenslotte om dat JIJ met Nynke kunt en leert omgaan en omgekeerd ook!

Misschien dat ze een keer alleen ermee bezig zou zijn\kunnen zijn.. Maar dat zie je dan wel toch? Lachen
Veel succes.. En hoop echt dat je dit aanbod aanneemt! Echt waar!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:15

Ik snap niet zo goed waarom je alles zelfs wilt doen. En de boot afhoudt voor proffesionele hulp. Potverdrie als KiWiKo mij zou kunnen helpen zou ik dolblij zijn. Bij deze als je zin hebt naar aruba te komen om mijn paard te trainen !!! graag.

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 21:29

Mag slotje op, Nynke is verkocht

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:28

Aspirer schreef:
Mag slotje op, Nynke is verkocht

Wat............??????????

Er wordt gewoon hulp aangeboden, meerdere malen door Kiwiko, je gaat er niet op in en nu is ze ineens verkocht..???
Hier heb ik geen woorden voor!!

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 23:49

MAG ik zelf weten wat ik doe? Niemand kan me opleggen om met haar verder te gaan toch? Ze staat nu in belgie met een proeftijd van 7 dagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 00:13

Aspirer schreef:
MAG ik zelf weten wat ik doe? Niemand kan me opleggen om met haar verder te gaan toch?

Ik neem aan dat je Kiwiko nog wel even vriendelijk een PBtje heb gestuurt dat je van haar hulp afziet?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 01:03

Aspirer schreef:
MAG ik zelf weten wat ik doe? Niemand kan me opleggen om met haar verder te gaan toch? Ze staat nu in belgie met een proeftijd van 7 dagen.

Je mag ook zelf weten wat je doet, maar ik mag ook mijn mening hebben...

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 01:10

femmefatale1 schreef:
Aspirer schreef:

Je mag ook zelf weten wat je doet, maar ik mag ook mijn mening hebben...

Jij mag van mij ook best je eigen mening hebben. Ik heb die ook Haha! Maar ik wil nu niet weer een topic vol commentaar en verwijten.

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 10:02

Wel jammer.. Echt waar! Scheve mond Ik schrik hier wel wéér van.. Maar heb je de hulp van Kiwiko aangenomen of niet?
Want, echt waar. Die weet waar ze overpraat en kon jullie zéker goed helpen!!!

Heb je Maartje hier al van op de hoogte gesteld, dan weet zij ook waar Nynke nu is.
En daar ook kan navragen hoe het met haar vorige paardje is.

Weet niet of je emailadres hebt.. Maar lijkt me wel zo eerlijk!

Dit is niet aanvallend, maar het heeft wel twee kanten. Lachen
Het is een idee.. Maar ik zou het wel super van je vinden. Als je haar ook laat weten hoe\wat.

Riddikulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 12:08

Het verbaast me niets. De hobby is te duur om te houden als je er geen lol aan beleeft. Laat dit een wijze les voor je zijn dat je nooit meer een dominante pony koopt, die zelfs om die reden van eigenaar wisselt. Je bent daar te onervaren voor. Jammer hoe het gegaan is, maar ik snap je keuze wel. Ik had alleen zelf nog de hulp op zn minst GEPROBEERD.

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:12

Volgende keer beter kijken en wat meer geduld bij het kopen. Dan hoef je zo'n paardje niet als een "ding" weer in de verkoop te te zetten.
En als je niet bereid ben met een paard te werken zou ik er niet eens niet een aanschaffen. Elke paard heeft zijn karakter of moeilijkheid. Ga je je volgende paard ook meteen verkopen als die niet "goed "genoeg blijkt te zijn.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 13:15

ik hoop dat je de vorige eigenaar, ook even inlicht en kiwiko alsnog bedankt en even afmeld bij haar
is super van haar dat ze je aanbood om te helpen

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:22

xxxx,

Ten eerste wil ik even kwijt dat ik net ontzettend geschrokken door te lezen dat Nynke weer verkocht is.
Ben echt verdrietig, boos en misselijk te gelijk.

Want Nynke zo'n ontzettend lief paard.
Ja ook heel moeilijk en dominant maar ze kan ook echt wel knuffelen.
Misschien niet op de manier die jij wil, maar ze doet het wel.
Ik denk niet dat jij op dit moment de juiste eigenaar bent voor Nynke.
Misschien kan je het wel. Maar je hebt er blijkbaar niet voldoende gedult voor (dat geeft dat hele verkoop gebeuren steeds wel aan). En ook wil je eigenlijk geen hulp aan nemen.
Want je zou er wel kunnen komen net Nynke, maar dan kan gerust 2 jaar of meer duren.
Ik heb zelf ook zo'n haflingermerrie. Die eerst nog veel dominanter en agressiever was dan Nynke nu is.
En ja ze heeft ons heel wanhopig gemaakt, het bloed onder de nagels vandaag getrokken en zelfs bang gemaakt (en ik ben nooit bang voor en met paarden). Maar uiteindelijk na heel erg veel geduld, concequentie en op je strepen gaan staan zijn we er wel gekomen. Ook heb ik geleerd van haar dat je af en toe ontzettend hard en streng moet zijn. Misschien naar jou idee zelfs wel gemeen. Maar dat zijn dominante paarden zelf ook naar de meer ondergeschikte.

Ook vind ik het ontzettend jammer dat je weer Maartje niet op de hoogte houd van de gang van zaken.
Terwijl je volgens mij wel goede bedoelingen hebt met Nynke. Erg spijtig dus..

Ook wilde ik nog even zeggen dat Nynke echt geen hopeloos paard is (zoals ze op die africhtingsstal dachten).
De eerst keer dat ik Nynke zag heb ik zelfs heel lang met haar staan knuffelen.
Later stelde ze zich ook naar mij inderdaad heel dominant op.
Maar dat lijkt me vrij normaal. Dat zit ten eerste in haar en ze was gewent aan niet heel veel leiderschap (want Maartje had wel degelijk wat leiderschap, maar gewoon te weinig en werd steeds onzekerder). Toen heeft ze me ook geprobeerd te trapen.
Maar dat wil echt niet meteen zeggen dat er niets mee te bereiken valt. We kenden elkaar immers nog helemaal niet.

Deze foto's geven naar mijn idee wel aan dat ze eigenlijk ontzettend lief is.
Alleen gewoon een heel duidelijk iemand nodig heeft:

http://img403.imageshack.us/img403/285/dscf5961cu7.jpg

http://img170.imageshack.us/img170/92/dscf5973qe9.jpg

http://img100.imageshack.us/img100/7386 ... 981rt0.jpg

http://img100.imageshack.us/img100/2599/dscf6012wt7.jpg

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:28

Ik geef je groot gelijk dat je het paardje hebt weggedaan.
Als je geen hulp aan wil nemen van mensen die toch echt wel weten waar ze over praten, denk ik dat het met geen enkel paard gaat lukken. Want of je nu een shetlander, of een volbloed hebt, ze proberen je altijd een keertje uit. En als je dan geen kritiek kan hebben,omdat je denkt het zelf op de beste manier te doen, wordt het een heel moeilijk verhaal.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:35

tja Lachen hat had voor mij een kleine moeite geweest om TS te begeleiden in haar omgang met deze pony... Ik hoop voor het dier dat ze goed terecht komt.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:39

Ik hoop het met je mee KiWiKo!!

Priscilllla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 17:47

En wie is hier nu weer de dupe van? Het paardje! En het zou doormiddel van begeleiding en geduld opgelost kunnen worden.

Je krijgt hulp aangeboden, wat super is en ook nog van een ervaren iemand!

Als het nou niet gewerkt had had je toch alsnog de knoop kunnen doorhakken om haar te verkopen?

Erg jammer!