Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
LADPR schreef:Vind het niet zo gek dat een pony na drie uur lopen het zat is
Ik beantwoord heus wel je berichtje hoor
LADPR schreef:Shetlanders zijn geen speelgoed en is ene heel pittig ras dat is nu dus wel weer duidelijk.
Rijden zou ik maar even gauw mee stoppen, een pony die in de omgang zulke problemen vertoont ga je niet rijden je gaat eerst de problemen aanpakken.
Misschien is het verstandig om hem zo snel mogelijk te laten casteren misschien word hij daar al wat timide van, daarnaast is het dus verstandig om goed aan de slag te gaan met zijn gedrag. Door consequent te zijn in de omgang en duidelijk de grenzen aan te geven zal het langzaamaan beter gaan al kan het een tijd duren.
Werk samen met je shet, dan zul je merken na een tijd van veel energie erin stoppen en op ene verstandige manier te werk gaan al een hele boel uit haalt.
Een zweep is geen oplossing gaan rijden en het aanvallen negeren is ook geen oplossing.
Als een paard steigert ga je hem zeker niet aan zijn benen pakken wat een belachelijk advies. Een paard dat steigert drijf je vooruit van je af. Voet bij stuk houden en dan is een tik op de kont zeker op zijn plaats.
helemaal mee eens.
veel suczes er mee

chrispy schreef:wij hebben ook zo eentje gekregen. maar toen we hem bij onze paarden hebben gezet. heeft die daar al wat afgelleert. omdat hij het laagste in rang is. ook als hij ons beet met wandelen ofzo hebben we hem gewoon een tik gegeven. ook viel die ons in de wei aan we hadden een varkens prikker liggen. een stroom iets en dachten hem toen met een schok er van af te helpen. maar da ding reageerde die niet op(baterrijen waren niet vol genoeg) ik was hier geen voorstander van maar moesten iets. gelukkig hebben we nooit meer getest .onze paarden hebben het meeste opgelost en nu kunnen er kindjes mee gaan wandelen. en is die heel lief geworden.veel suczes er mee

chrispy schreef:nou zo erg is het ook niet maar jha als jullie denk van wel kan hem ook naar de slacht brengen.

lieniminnie schreef:ik vind het jammer, als et paard problemen geeft word het maar verkocht, zo beland het dan uiteindelijk bij de slacht of op de markt..
die laatst zin snap ik niet..

lieniminnie schreef:waarom had je dan een stroomstoot nodig
als een paard naar mij trap kan ie wat terugverwachten.. (ligt natuurlijk aan de rede)
maar ik wou ook die stroom stok niet angezien er meer mensen bij onze wei komen omdat hun pard ofzo er staat. en de shet is van ons allemaal. 
En dan natuurlijk wel op een paardvriendelijke manier. Ik denk wel dat je hier proffesionele hulp bij nodig hebt, want je wilt natuurlijk geen angsten bij jezelf of je pony opbouwen of het verkeerde gedrag aanleren of juist verergeren.
Als dit nou allemaal geen optie is, vrees ik dat je het beste kan laten castreren. jammer als je hem graag hengst had gehouden, maar het moet natuurlijk wél veilig blijven. Wees ook heel duidelijk voor je pony, straf hem af als hij opzettelijk vervelend doet (bijten, gericht schoppen e.d) en beloon hem duidelijk als hij braaf is.
Je pony moet ook weten waar hij aan toe is. Hopelijk heb je wat aan mijn tips, veel succes ermee !!