Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ook laat ik met mijn stem merken wanneer ze iets heel goed doet of juist iets verkeerds, een corrigerende tik is dan meestal niet eens nodig. Met mijn stem krijg ik heel veel voor elkaar bij mijn pony. Als ze ergens bang van is en niet verder durft, hoef ik haar alleen maar met mijn stem te kalmeren en dan gaat ze er meestal meteen langs.

of ja, ligt eraan wie..de man die de pensionstal leidt is echt zo'n boer, dus als die langskomt houd ik snel mijn mond haha, maar anders klets ik gewoon door..en op mijn jonge paard praat ik ook gewoon door, die heeft dat gewoon echt nog nodig..

Het is net een grote knuffelbeer
Hij staat je dan soms met zij lip te kroelen, echt heel lief 
lique schreef:ik knuffel mn paard ook altijd...en ik praat tegen al mn dieren, ook tegen mn computer trouwens,maar dat is meestal niet zo vriendelijk haha
(geintje)
) Zingen schijnt ook een goede invloed te hebben. Ene meneer Henry Blake heeft ooit eens een heel dik boekwerk over paardentaal geschreven en daarin beschreef hij ook de kalmerende effecten van een zangerig klinkende taal en/of zingen zelf.
), komen er ineens uit het niets twee wandelaars aan....toch maar met een heel klein beetje een heel erg rood hoofd stilletjes doorgelopen.
...

laartjuh schreef:Ligt eraan hoe je praat
dit is penny:
Ooh pegasus wat heb je toch weer mooie roze linten in je mooie witte manen!
dit is niet penny:
Goedzo christa, netjes aangedraaft!
merrieveulen schreef:laartjuh schreef:Ligt eraan hoe je praat
dit is penny:
Ooh pegasus wat heb je toch weer mooie roze linten in je mooie witte manen!
dit is niet penny:
Goedzo christa, netjes aangedraaft!
hihi nou als ik het überlange haar van mijn jaarling in een vlechtje heb (tegen irritatie van de ogen overigens), doe ik dat met een zacht roze stiekje omdat die rubberen stiekjes de manen afbreken. en dan zeg ik ook tegen hem hoe héérlijk 'gay' hij er wel uitziet met zijn práchtige roze stiekje! niks mis met een flinke dosis gezonde pennyneigingen.
, heet toch niet echt pegasus toch?
Die van mij moet er ook wel eens aan geloven, heb bijv alles in het roze, ook als ik in de mood ben doe ik dr voorpluk in een stiekje, zodat het omhoogstaat zodat ze mijn circuspaard is.