knuffelen of praten tegen je paard 'penny'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Viezeoudesok

Re: knuffelen of praten tegen je paard 'penny'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 15:36

Ik snap niet wat het woordje penny in de titel betekend. Zelf praat ik tegen allen paarden die in een wei staan. ik vertrek iedere ochtend een half uur eerder naar school zodat ik de paarden die ik onderweg tegen kom nog even kan aarien en ermee kan praten Haha!

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:13

Ik klets meer tegen mn paarden dan tegen wie dan ook, lekker kroelen en freubelen hoort daar natuurlijk ook bij.

..........en nee ik ben geen penny, maar een gezellige klets!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:14

ik vind het niet penny! ken heel veel oudere mensen die ook gewoon tegen paarden praten en dat zijn ook bijvoorbeeld handelaren of mensen die al 40 jaar goede paarden fokken ofzo...

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:40

Knuffelen en praten tegen je paard vind ik alles behalve penny! Mijn pony vindt het heerlijk als ik tegen haar praat en ze is ook echt een knuffelbeertje. Als ik dit niet zou doen, zou ze denk ik een stuk minder vrolijk zijn. Knipoog Ook laat ik met mijn stem merken wanneer ze iets heel goed doet of juist iets verkeerds, een corrigerende tik is dan meestal niet eens nodig. Met mijn stem krijg ik heel veel voor elkaar bij mijn pony. Als ze ergens bang van is en niet verder durft, hoef ik haar alleen maar met mijn stem te kalmeren en dan gaat ze er meestal meteen langs.
Vandaag heb ik nog een uurtje staan troetelen op de poetsplaats met haar. Gepoetst totdat ze glom, derde oor en sokjes geknipt, staart gewassen en uitgekamd, hoefjes ingevet.. Dat vindt ze echt heerlijk, ze staat dan echt te slapen terwijl ik met haar bezig ben. En als ik dan klaar ben, is ze helemaal vrolijk en tevreden. Lovers

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:45

Ik zing voor mijn paarden Lachen
Op stal staat een radio en ik zing of neurie altijd mee, daar word ik relaxt van en het paard dus ook.

Ook tijdens het rijden kwebbel ik tegen mijn paard en vooral met jonge paarden merk je het verschil.

Het gekke is alleen dat wanneer er iemand bij komt staan, dan ben ik spontaan stil. Misschien ook omdat ik helemaal niet kan zingen....

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 21:46

is het al penny als je gewoon tot rust komt bij de pony's, en om mijn part hele verhalen tegen ze ophangt?
zolang je realistisch genoeg bent om ze goed te verzorgen, en in te zien wanneer de DA moet komen, dat soort dingen,
dan ben je vind ik niet snel penny..
of, als dat dan toch penny is, nou ben ben ik er gewoon 1, maakt me niks uit, ik haal mn ontspanning eruit, en moet het dan allemaal zo serieus?

nb ik zie reactie boven me, dat je stilvalt als er iemand bij is.
heb ik dus precies zo..

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 11:32

Nou dat vind ik dus echt niet Penny!
Ik doe het zelf ook altijd en ze vinden het nog leuk en gezellig ook volgens mij Haha!

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 13:58

haha, ik val ook stil als er opeens iemand aankomt Tong uitsteken of ja, ligt eraan wie..de man die de pensionstal leidt is echt zo'n boer, dus als die langskomt houd ik snel mijn mond haha, maar anders klets ik gewoon door..en op mijn jonge paard praat ik ook gewoon door, die heeft dat gewoon echt nog nodig..

freek_nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 16:24

ik vind het belachelijk als iemand zegt dat je penny bent als je tegen een paard praat ik doe het altijdd Knipoog

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 18:39

mun verzorgbeesiiie vind het zalig als ik um kroel op zun voorhoofd, schoft en achter zun oortjess! zaaliig dan gaat ie zo raar trekken met zen lipjees, zo sweet! en dat paardje is helemaal opgeleerd met stem: die hoort et zo of je kwaad of lief bent! dus waarom niet?
nog veel suc6 met je topic; vond het n heel leuk onderwerp! Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:49

ook hier wordt er lustig op los gebabbeld, bij het opzadelen of het tuig aandoen, en zoals vandaag bij mijn jaarling, die soms het bekappen nog erg eng vindt... 'nou nou snettie, valt toch allemaal wel mee kleine baby domkop? huh, valt toch wel mee? oh nee? hoezo niet dan? kijk nu doe ik dit (dan zet ik het voetje op mijn knie), en dan een beetje zooo... beetje zoo... nog heel even wachten, bijna klaar.... (terwijl ik het voetje rondvijl).. en zo, dat was er alweer één! valt toch mee he babietje? jaa, dat is heel goed van jou, echt heel erg knap!'

en dat gaat dan zo door. ik merk heel duidelijk dat ze erop reageren, vooral Snatje dus als hij bekapt moet, of bij het poetsen oid. maar ook in de wei praat ik veel met ze, meestal gewoon onzinnige dingen zoals bovenstaand, maar goed het gaat om de toon etc. waarmee je praat.

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:40

Nou ik knuffel mijn pony ook uitgebreid elke dag hoor! Bloos Het is net een grote knuffelbeer Knipoog Hij staat je dan soms met zij lip te kroelen, echt heel lief Tong uitsteken
Het is trouwens een ruin!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:45

ik knuffel mn paard ook altijd...en ik praat tegen al mn dieren, ook tegen mn computer trouwens,maar dat is meestal niet zo vriendelijk haha

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:41

lique schreef:
ik knuffel mn paard ook altijd...en ik praat tegen al mn dieren, ook tegen mn computer trouwens,maar dat is meestal niet zo vriendelijk haha

OK, als je dan een 'penny' bent als je tegen je paard praat, hoe heet het dan als je klikgeluiden (weet niet hoe je het anders moet noemen, dat geluid dat je maakt als je een paard wilt laten lopen) tegen je computer als ie niet snel genoeg opstart? Nagelbijten / Gniffelen (geintje)
En nu serieus, volgens mij is het zelfs goed om tegen je paard te praten; door rustig door te babbelen kan een paard rustiger worden, het merkt aan je stem dat er niets is om bang voor te zijn en aan de andere kant kan hij zich focussen op je stem ipv datgene waarvan hij denkt dat het hem naar de strot gaat vliegen.
(voor bromfiets Knipoog ) Zingen schijnt ook een goede invloed te hebben. Ene meneer Henry Blake heeft ooit eens een heel dik boekwerk over paardentaal geschreven en daarin beschreef hij ook de kalmerende effecten van een zangerig klinkende taal en/of zingen zelf.

En voor zover het stilvallen... Soms ga ik gewoon een stukje lopen naast mn paard, tijdje terug ook weer, in het bos. Ben ik net een hele verhandeling over bospaddestoelen aan het houden tegenover m'n netjes naast me lopende paardje ( Gestoord ), komen er ineens uit het niets twee wandelaars aan....toch maar met een heel klein beetje een heel erg rood hoofd stilletjes doorgelopen.
Moet er wel raar uitgezien hebben; iemand die naast een paard loopt en het dier paddestoelen aanwijst Nagelbijten / Gniffelen ...

Fjordenmeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 16:17

Dat vind ik echt niet Penny! Ik denk dat mensen die dat niet doen, echt niet snel een band krijgen met een pony. Bloos

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:16

Nee hoor, ik banketstaaf vanalles tegen Cleo. Er zijn wel meisjes bij mij op stal die op een pennytoontje tegen hun pony praten, maarja die zijn ook gewoon klein.

di_Segno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:18

Nee hoor, volgens mij weten die paarden ondertussen meer van mij dan wie ook! Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 18:18

Ligt eraan hoe je praat

dit is penny:
Ooh pegasus wat heb je toch weer mooie roze linten in je mooie witte manen!

dit is niet penny:
Goedzo christa, netjes aangedraaft!

Hoiiij

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 21:55

tijdens het rijden etc. praat ik veel tegen mn paardje.. daar wordt ze lkkr rustig en ontspannen van.. ook knuffel ik lkkr met dr..Lachen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:42

laartjuh schreef:
Ligt eraan hoe je praat

dit is penny:

dit is niet penny:

hihi nou als ik het überlange haar van mijn jaarling in een vlechtje heb (tegen irritatie van de ogen overigens), doe ik dat met een zacht roze stiekje omdat die rubberen stiekjes de manen afbreken. en dan zeg ik ook tegen hem hoe héérlijk 'gay' hij er wel uitziet met zijn práchtige roze stiekje! niks mis met een flinke dosis gezonde pennyneigingen.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:49

merrieveulen schreef:
laartjuh schreef:
Ligt eraan hoe je praat

dit is penny:

dit is niet penny:

hihi nou als ik het überlange haar van mijn jaarling in een vlechtje heb (tegen irritatie van de ogen overigens), doe ik dat met een zacht roze stiekje omdat die rubberen stiekjes de manen afbreken. en dan zeg ik ook tegen hem hoe héérlijk 'gay' hij er wel uitziet met zijn práchtige roze stiekje! niks mis met een flinke dosis gezonde pennyneigingen.

Geweldig Haha! , heet toch niet echt pegasus toch? Vork Die van mij moet er ook wel eens aan geloven, heb bijv alles in het roze, ook als ik in de mood ben doe ik dr voorpluk in een stiekje, zodat het omhoogstaat zodat ze mijn circuspaard is.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 22:57

Volgens mij heeft het niets meer met knuffelen en praten te maken maar, stik he, ben ik dan toch een penny? Ik vlecht de staart netjes in (werkvlecht, maar toch), borstel de maantjes, leg de toef recht. En dan het zadelen, we hebben verschillende dekjes, dus kies ik de kleur die het leukst past bij mijn outfit, en dan tegen mn paardje zeggen dat we zo'n leuk setje zijn.... Bloos
Of nog erger; 'kijk Prair, nu zijn we zusjes'...(paardje heeft donkere manen, ik donker haar, paardje heeft gelige vacht, ik ongeveer ook)
Bestaat er ook zoiets als een westernpenny? Knipoog

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 23:11

@ laartjuh nee hij heet Snatje, maar een ander paardje hier (haflinger, dus práchtige blonde lokken) wordt wel Ken genoemd (het is een ruin dus Barbie gaat dan écht te ver!). hoewel Snatje wel over een uitgebreide serie bijnamen beschikt...

@ pluizebolpum, nou en of! roze hoed, bijpassende showblanket, en gáán met die banaan! enne... een goede werkvlecht mag dan zéker niet ontbreken, mits er een roze lint in zit natuurlijk!

Kinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 21:37

Je moet op wedstrijd voor de grap eens in een inrijbak staan en alleen maar luisteren... Behalve hier en daar wat gescheld hoor je een héleboel geklep tegen de Paarden. Erg grappig om te zien.
Ik ben inderdaad ook van mening dat een Paard goed reageert op stem en dat het daardoor dus handig is dat hij bekend wordt met de stem.
En knuffelen.. Tja wat valt daar nog over te zeggen. Ik vind dat gewoon iets heel erg menselijks. Mensen knuffelen dieren en mensen nou eenmaal.
Niks Penny aan. Anky knuffelt haar Paarden ook altijd na een wedstrijd. Haha!

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 20:00

Ik klets ook tegen de pony's. Zoals : "Oh Lorr ik vind je lief" En " Sat eens even stil" "Wil je even aan de kant"
Enz.. Ik weet eigenlijk niet wat ik er van vind het gaat gewoon vanzelf.. Tong uitsteken