Ik heb een grote melkgeit, ik heb aan de rand van mn stal wel een afscheiding zodat ze niet in 1 ruimte staan. Mn geit gaat nml nogal eens achter mn paard staan klooien, en om uit te sluiten dat ze per ongeluk een hoefafdruk krijgt
staan ze nu wel gezellig bij elkaar, maar wel veilig. Als ik 1 van de 2 even weghaal zijn de dames het er nooit mee eens, ze zijn echt dikke vriendjes
Het enige wat ik dan zou aanraden, is een hoornloze geit. Soms willen geiten weleens iets te brutaal worden met hun hoorns, en dat komt hard aan.... En er zijn ook wel eens staarteneters bij, maar met een antibijtmiddels is dit meestal ook goed op te lossen (al doen lang niet alle geiten dit hoor)
En verder inderdaad een goed hek/afscheiding want het zijn wel meesters in uitbreken zodra ze de kans zien. Maar ja, dat is op te lossen met een goed hek/hok.
Waar je wel mee op moet passen is nattigheid, geiten kunnen daar heel slecht tegen, dus ze moeten altijd een droog onderkomen hebben (ik zet mijn losse geitenhok altijd tegen de wind in zodat ze lekker luw kan schuilen)
Geiten zijn echt hele sociale, gezellige dieren. Als je er een beetje tijd in steekt kunnen ze ook heel aanhankelijk van je worden. Die van mij loopt echt als een hondje achter me aan....
Mijn ervaring is dat een geit een heel goed gezelschapsdier kan zijn voor een paard/pony.
Oja, zou je ook aanraden geen bok te nemen, die kunnen echt heel erg stinken
Als je meer vragen hebt, let me know!
llijkt me dus niet nodig van anderen mensen om nu nog te reageren met reacties als je moet een shetkopen of een andere soort genoot anders word het paard ziek of is het zielug.. watn dat vind ik grootendeels penny praat 
Ik bedoel gewoon als je paard eens ziek wordt ofzo of als er een ongeluk gebeurt dan zal je wel wat meer moeten betalen.
)