Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Nakisha schreef:Hoe is het afgelopen met dat bloeden uit de schede??
Ik zou Daisy maar wegdoen... dit klinkt cru, maar het lijkt me niet verstandig hier mee door te gaan. Je andere pony heeft klappen gehad, je hond heeft klappen gehad, en JIJZELF hebt OOK klappen gehad...
Persoonlijk lijkt mij dat een teken om afscheid te nemen. Ik denk dat Daisy bij iemand met héél véél paardenervaring het allerbeste op haar plaats is...
Sterkte, wat je ook beslist, en fijne vakantie.
karin_gracia schreef:Ik zeg NIET perse wegdoen. Ik vind dit een overhaaste beslissing.
Ik hoor hier mensen over gedrag accepteren of juist niet ed, maar ik denk niet dat je in deze richting moet kijken.
Ik denk dat het gedrag wat het beestje nu vertoont niet is hoe ze werkelijk is, maar dat het een beschermingsreactie van haar is.
Ik denk niet dat ze zo is, naar aanleiding van de verhalen van de eigenaar. (Ik verwacht ook dat ze wel degelijk weer met soortgenoten kan)
Ik vind het jammer dat er al wordt gepraat van wegdoen, dit is niet bevorderlijk voor een oplossing voor het probleem.
Je moet het niet groter maken dan het is, dit paardje is in de war, en vertoont gedrag wat niet in haar aard ligt, maar wat niet gevaarlijk hoeft te zijn. En ik had gehoord van de TS dat ze na dat getrap zelfs nog grondwerk had gedaan waarbij het paard losliep, dit doe je niet als je zo bang bent.
Ze werd bang van de situatie, maar wie zou dat in haar plaats niet zijn geworden? Dit betekent niet dat ze in andere omstandigheden ook angst voelt naar het paard.
Het vereist even wat meer oplettendheid, maar meer is het denk ik niet, om het ongevaarlijk te laten zijn.
Ik denk juist dat e TS het super aanpakt door zo snel al weer het grondwerk op te pakken, dit is iets heel belangrijks in het ontwikkelen van de band, en precies wat dit paardje nodig heeft.
Wordt het paard zonder enige reden aanvallend naar de TS oid, zonder dat het frustratie kan zijn van andere zaken, dan wordt het een heel ander geval, maar daar heb ik de TS nog niet over gehoord.
Mijn advies: RUSTIG allemaal!!
hou ons op de hoogte! sagamore schreef:heey!
Het is allemaal niet zo erg. en je weet de reden! Ze moest vaak verhuizen met de trailer en dat wordt ze een beetje beu! maar je weet wel dat ze geen schrik heeft en dus eigelijk geen reden heeft om te weigeren, maar ja, paarden hé:d
Mijn paard deed het ook altijd zo en we vroegen aan onze hoefsmid om eens te komen helpen en bij hem lukte het wel en Saga ging opeens wel fatsoenlijk op de trailer! Ik zal eens zeggen wat hij deed!:
Ik ga niet alles vertellen alleen wat echt hielp!
Je moet wel met 3 zijn!
diegene die het paard vastheeft gaat rustig naar de trailer.
De twee andere mensen die staan naast bijde kanten van het paard met een zweepje!
de begeleider gaat door met het paard net alsof dat het paard niet gaat stoppen. Als het paard wel stopt dan geeft 1 van de mensen naast het paard een zacht tikje als het paard niet reageert dan een wat harder tikje(maar slaag het zweepje nooit kapot!!!).Als het paard nog maar 5mm. opzij gaat moet de persoon die aan de kant staat waar het paard naartoe wil gaan DIRECT corrigeren door een tikje te geven zodat het paard terug recht staat!en als het weer stopt terug een tikje op de kont geven enz. en dat gaat dus heel snel(doe dit wel met een longeertouw, want als het paard ineens achteruit schiet dan mag je hem niet loslaten, maar als je paard dit doet mag je haar is een mep geven met het longeertouw op haar kont!!!)
wat hierbij ook kan helpen in Sedaline(een pasta). Dit is een verdovingsmiddeltje zodat het paard niet goed meer weet wat er gaat gebeuren en dus ook gemakkelijker meegaat!Geef om te beginnen een half spuitje in de mond(en zorg dat je niks verliest van het product). Bij het ene paard moet je minder geven en bij het andere paard meer(mijn paard moet een hele spuit krijgen). Als je dit gegeven hebt dan moet je een half uur wachten.
-Als het werkt(het hoofd van het paard zakt een beetje naar beneden en het ziet er ook moe uit) dan kan je beginnen met de methode hierboven
-Als het niet werkt(het paard is nog wakker > staat nog met oortjes vooruit enz.)geef dan nog een kwart of een half bij en wacht tot ze heel rustig word.
Ik hoop dat dit je lukt!
Als je nog vragen hebt mag je die zeker stellen!!:p
Veel succes!
sagamore
Hiermee probeer je het probleem op te lossen, geloof mij...hier maak je het alleen maar erger mee!!!
Nadiaaa schreef:sagamore schreef:heey!
Het is allemaal niet zo erg. en je weet de reden! Ze moest vaak verhuizen met de trailer en dat wordt ze een beetje beu! maar je weet wel dat ze geen schrik heeft en dus eigelijk geen reden heeft om te weigeren, maar ja, paarden hé:d
Mijn paard deed het ook altijd zo en we vroegen aan onze hoefsmid om eens te komen helpen en bij hem lukte het wel en Saga ging opeens wel fatsoenlijk op de trailer! Ik zal eens zeggen wat hij deed!:
Ik ga niet alles vertellen alleen wat echt hielp!
Je moet wel met 3 zijn!
diegene die het paard vastheeft gaat rustig naar de trailer.
De twee andere mensen die staan naast bijde kanten van het paard met een zweepje!
de begeleider gaat door met het paard net alsof dat het paard niet gaat stoppen. Als het paard wel stopt dan geeft 1 van de mensen naast het paard een zacht tikje als het paard niet reageert dan een wat harder tikje(maar slaag het zweepje nooit kapot!!!).Als het paard nog maar 5mm. opzij gaat moet de persoon die aan de kant staat waar het paard naartoe wil gaan DIRECT corrigeren door een tikje te geven zodat het paard terug recht staat!en als het weer stopt terug een tikje op de kont geven enz. en dat gaat dus heel snel(doe dit wel met een longeertouw, want als het paard ineens achteruit schiet dan mag je hem niet loslaten, maar als je paard dit doet mag je haar is een mep geven met het longeertouw op haar kont!!!)
wat hierbij ook kan helpen in Sedaline(een pasta). Dit is een verdovingsmiddeltje zodat het paard niet goed meer weet wat er gaat gebeuren en dus ook gemakkelijker meegaat!Geef om te beginnen een half spuitje in de mond(en zorg dat je niks verliest van het product). Bij het ene paard moet je minder geven en bij het andere paard meer(mijn paard moet een hele spuit krijgen). Als je dit gegeven hebt dan moet je een half uur wachten.
-Als het werkt(het hoofd van het paard zakt een beetje naar beneden en het ziet er ook moe uit) dan kan je beginnen met de methode hierboven
-Als het niet werkt(het paard is nog wakker > staat nog met oortjes vooruit enz.)geef dan nog een kwart of een half bij en wacht tot ze heel rustig word.
Ik hoop dat dit je lukt!
Als je nog vragen hebt mag je die zeker stellen!!:p
Veel succes!
sagamore
Wat ben jij voor een beul???![]()
Een paard met een zweep een trailer inslaan en als dat niet helpt...kalmeringsmiddelen geven??Hiermee probeer je het probleem op te lossen, geloof mij...hier maak je het alleen maar erger mee!!!
Ik heb zelf te maken met een angstig paard en druk en agressiviteit werken juist averechts. Als je tegen haar gaat schreeuwen of haar slaat, wordt het alleen maar erger en wordt ze alleen maar angstiger. Zo maak je alle vooruitgang die je hebt geboekt juist helemaal kapot. En angstig paard moet je in mijn ogen niet afstraffen, maar juist belonen en de hemel inprijzen als ze iets goed doen. Uiteindelijk leggen ze de link met het goede gedrag en de beloning en zal het allemaal beter gaan. Je moet geen wonderen verwachten, ik ben ook al meer dan 1,5 jaar bezig en we zijn er nog lang niet. Maar met kleine stapjes gaan we vooruit en dat is het belangrijkst.
Cassidy schreef:Staat je paard alleen? Kan zijn dat ze eenzaam is, kan zijn dat ze gaat uitproberen, maar kan ook heel goed zijn dat het niet de juiste pony is voor jullie. Dat ze in zo'n korte tijd zo vaak van stal is veranderd kan natuurlijk ook ervoor zorgen dat ze zich gaat verdedigen en niet echt lekker gaat.
Probeer eens even je paard rust te geven? Niet meteen erop en gaan rijden, ga grondwerk met haar doen om de band te verbeteren, en dan merk je ook dat het met laden beter gaat.

xLariss schreef:Het lukt nu helemaal niet meer met daisy, al kom je de wei in rent ze met dr oren naar achter van je weg, en al kijk je naar dr rent ze alleen maar heen en weer op een kort stukje, het land ziet al helemaal zwart.
Daisy staat helemaal onder de stress en ze vertrouwt niemand meer en er is niks meer met haar te beginnen, terwijl het een mooie pony is en ze kan super lopen.
Dr vacht glimt niet meer, en ze ziet er helemaal niet meer vrolijk uit.
sagamore schreef:maar je weet wel dat ze geen schrik heeft en dus eigelijk geen reden heeft om te weigeren
Citaat:maar slaag het zweepje nooit kapot!!!
Citaat:mag je haar is een mep geven met het longeertouw op haar kont!!!
sagamore schreef:maar je weet wel dat ze geen schrik heeft en dus eigelijk geen reden heeft om te weigeren
Citaat:maar slaag het zweepje nooit kapot!!!
Citaat:mag je haar is een mep geven met het longeertouw op haar kont!!!
Nadiaaa schreef:Correct me if I'm wrong....maar dit is toch best wel hardhandig en komt op mijn over als slaan. Ik weet niet hoe jij het leest, maar ik zie een pony voor me die niet goed in d’r vel zit. Het lijkt mij dan dat de pony de trailer inslaan of kalmeren niet de juiste oplossing is. Maar misschien heb ik niet goed leren lezen op de basisschool en heb ik me ingenieurstitel kado gekregen
anneliesdj schreef:De pony van TS wil de trailer niet in, waarom is onduidelijk. Dat ze inmiddels een hekel aan verhuizen heeft is logisch maar om daarom ineens te weigeren de trailer in te gaan...
Citaat:Annelies...je draait m'n woorden om. Laat maar, ik heb geen zin om me te verantwoorden tegenover jou. Blijkbaar heb je geen ervaring met dit soort problemen bij paarden en keur jij fysiek geweld goed, in welke vorm of heftigheid dan ook.
Ik ben er klaar mee...het is geweldig dat TS hulp zoekt bij haar probleem en verder zeg ik er niks meer over.....
? Maar, ja dat bedoel ik helemaal!!
maar voest ja