Uit de wei halen; pony valt aan! [+Filmpje]

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Re: Uit de wei halen; pony valt aan! [+Filmpje]

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 22:31

neem iemand mee die verstand heeft van dit soort dingen en laat die je etr plekke uitleggen hoe je het moet oplossen.
dat werkt het beste.
jammer dat je te ver weg woond,anders was ik zo met je mee gegaan Knipoog

JennxMano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 10:34

Laat het paard naar jou toe komen. En mooi paard trouwens.

linkalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:05

Als je de wei inkomt, kan je ook gewoon zonder naar hem te kijken voor hem langs lopen naar de andere pony.
Dan ga je die wat aaien, en je negeert je eigen. Misschien word die dan een beetje nieuwschierig of jaloers en komt die een kijkje nemen.
Verder zou ik hem niet alleen pakken om iets te gaan doen, rijden, longeren, werk in ieder geval.
Pak hem gewoon een keer als je hem ff lekker in de wei wil borstelen ofzo.
Zodat ophalen niet direct werk betekent
Succes ermee!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 11:56

Mijn verzorgpony deed dit ook. Ik denk dat het mede komt omdat jij er heel onwennig op af loopt en als je pony haar hoofd omhoog doet loop je al achteruit (Niet banketstaaf bedoeld hoor). Ik begrijp je reactie wel want dat deed ik ook vaak.
Toch is het beter om jezelf heel consuquent op te stellen en gewoon op je pony af te lopen en probeer niet bang over te komen op je pony. Als dat bij jou niet lukt dan moet je iemand anders vragen want anders kun je het probleem niet op lossen denk ik!
Groetjes. en veel succes ermee.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:20

Ik vind dat je zelf nogal bang/schijterig over komt op de pony.
Zoals als Alinee al zei loop je al weg als ie z'n hoofd omhoog doet.
Ik denk dat als je zelf wat verzekerder er op af loopt alsof er niets aan de hand is dat ie dan wel normaal zal doen!.

Succes!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:29

Je loopt een beetje met gras voor je uitgestoken nerveus richting pony, ik denk dat je maar eens moet gaan werken aan je lichaams taal en je eigen zelfvertrouwen. Hij had bij mij allang hard rondjes mogen gaan lopen, als leider ben jij degene die de baas is. Hij is nog heel erg braaf en iedere keer als hij zegt "hoepel op ik ben bezig" en jij neemt daar genoegen mee zal het verergeren. Ook in de wei gelden dezelfde regels als met grondwerk en rijden.

Je hebt een touw... als hij naar je toe komt op deze wijze, kun je het touw laten zwieren, armen naar voren bewegen en "HE" roepen terwijl je op hem af blijft lopen. Als je dit niet durft, laat het dan iemand anders doen.

Lokken met brokjes, gras en dergelijke is onzin. Zal hij je echt niet door gaan respecteren.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:34

veel pony's zijn bijdehand , had ik voorheen ook met mijn pony
Ik nam eerst altijd een volwassene (moeder/vader) mee om me te helpen want mijn pony wou ook wel eens een loopje met mij nemen door zich niet te laten vangen. Ik zou eerst een oudere meenemen die verstand heeft van paarden.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 12:43

orri schreef:
Je loopt een beetje met gras voor je uitgestoken nerveus richting pony, ik denk dat je maar eens moet gaan werken aan je lichaams taal en je eigen zelfvertrouwen. Hij had bij mij allang hard rondjes mogen gaan lopen, als leider ben jij degene die de baas is. Hij is nog heel erg braaf en iedere keer als hij zegt "hoepel op ik ben bezig" en jij neemt daar genoegen mee zal het verergeren. Ook in de wei gelden dezelfde regels als met grondwerk en rijden.

Je hebt een touw... als hij naar je toe komt op deze wijze, kun je het touw laten zwieren, armen naar voren bewegen en "HE" roepen terwijl je op hem af blijft lopen. Als je dit niet durft, laat het dan iemand anders doen.

Lokken met brokjes, gras en dergelijke is onzin. Zal hij je echt niet door gaan respecteren.

Inderdaad zo zou ik het ook doen, brokjes en zweep kun je thuis laten. Jaag hem weg als hij dit doet en wacht totdat hij terug komt en prbeer het opnieuw.
Heel veel succes ermee en zeker wel allert blijven, het blijft gevaarlijk.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:01

Ik sluit me aan bij degenen die zeggen dat je je wat zekerder op moet stellen. Deze pony speelt gewoon een spelletje met je, hij heeft goed in de gaten hoe hij jou de baas is.
Op het moment dat hij een been optild of met zijn hoofd zwaait dan krijgt hij van een tik met het touw of ik jaag hem weg. Waarschijnlijk doet hij dit niet eens als je gewoon zeker naar hem toeloopt, trouwens nooit recht van achter of voor benaderen, altijd iets schuin.

Ps ik vind het levensgevaarlijk hoe je het halster om hebt bij je pony, doe asjeblieft die neusriem een stuk hoger. Het liefst het halster helemaal af in de wei, maar kan me voorstellen dat je dat pas wil doen als je je pony goed te pakken kunt krijgen.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:27

chanora schreef:
ZE HEEFT EEN ZWEEP BIJ HAAR..
ALS ZE BINNENKOMT GEEFT ZE HEM EEN TIK EN DAAROM MAAIT HIJ MET ZIJN VOORBEEN

tis een touw?

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 16:43

Volgens mij is er niets met de pony aan de hand, die reageert gewoon zoals hij zou doen op een ranglagere pony die hem komt irriteren terwijl hij lekker aan het eten is. Ik snap werkelijk niet dat de ouders van dit meisje haar de pony uit de wei laten halen, terwijl aan haar hele lichaamshouding te zien is dat ze bang en onderdanig is. Nou, als ik dat al kan zien, reken maar dat een paard dat kan zien. Het is het meisje dat moet veranderen, niet de pony. Haal er iemand bij die niet bang is voor paarden, weet waar hij/zij mee bezig is en met grote regelmaat zelf met paarden in de weer is. Zo iemand zal misschien 1 of 2 keer een keer 'HE!' moeten roepen naar de pony en dan is het klaar. En laat die persoon het meisje dan leren wat ze wel en niet moet doen. Niet zelf het meisje dit laten oplossen, de pony een tik geven terwijl ze zo bang/onzeker blijft zal er waarschijnlijk op uitdraaien dat ze op een gegeven moment een tik terug kan verwachten. Een ranglager paard dat zo hardnekkig zijn plek niet weet, krijgt hardere maatregelen. Nogmaals, dit is geen probleem van de pony, maar van het meisje. Succes!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:44

Citaat:
doet ie raar dan ren je achter hem aan en geeft hem echt een ontieglijk harde schop onder zijn hol!!!

Dit vind ik echt een levens gevaarlijke actie. Als die pony dan nog een keer uithaalt(en ik denk dat ie dat doet omdat ie de dominantste is) kun je 112 bellen en hopen op een goede afloop.

Ik kan bij haar heel goed zien dat de pony haar op de cirkel houd zoals paarden dat in de wei/natuur ook doen.

Cursusje grondwerk met deze pony en baas zou niet verkeerd zijn en tot die tijd een ander persoon de pony uit de wei halen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 19:53

Ik zie hier echt geen dominant paard of iets, ik zie een erg braaf ponytje die gewoon misbruikt maakt van haar onzekerheid, hij lacht je gewoon vierkant uit bij wijze van, geen brokjes gaan gebruiken, dan komt ie alleen nog maar als je iets hebt, nee in 1 rechte lijn erop af lopen, en niet onzeker zijn, loopt ie weg blijven proberen. slaat ie? prima tik op ze reet met t touw en maar eens een paar fikse rondjes in de wei.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:07

sronnie schreef:
Laat het paard eens pakken door iemand die niet bang is, zal waarschijnlijk wonderen doen.
Als iemand met de houding van ''hij gaat toch wel aanvallen'' in de wei komt zal het paard ook zo goed, hij blijft nog best rustig dus als je er rechtstreeks op af loopt met het idee ik ga hem gewoon pakken zal er niets aan de hand zijn.

Hier ga iki in mee, dat kan een hoop schelen. Verder zou ik het absoluut niet tolereren, hij speelt gwewoon de baas over je en wat al werd gezegt; maakt gewoon misbruik van de situatie en haar onzekerheid. Ik zou een zweepje mee nemen. Erop af gaan, proberen te pakken en bij elke achterlijke aanval die hij doet de zweep erbij gebruiken. Desnoods jaag je hem eerst een rondje het weiland door voordat je een nieuwe poging onderneemt. Meestal schudt dit ze wel wakker.

GEEN brokjes gebruiken. Daar kunnen ze juist meer vervelender van gaan worden (helemaal als je je brokje een keertje vergeet0

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:47

hi, is er niemand van al deze bokkers die in de buurt van dit meiske woont? Dan kan die haar helpen. Daar heeft ze meer aan dan nog 100.000 x horen dat ze bang is. Toch?

p.s. Niet boos bedoeld

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-07 20:48

Het gaat al beter Lachen
Ze loopt nu zelfverzekerd de wei in. hij doet het iig niet zo erg meer. we zetten door Ja

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 20:51

Dniekje schreef:
Het gaat al beter Lachen
Ze loopt nu zelfverzekerd de wei in. hij doet het iig niet zo erg meer. we zetten door Ja

Goedzo meid! Gewoon volhouden, komt best wel goed.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:10

In mijn ogen als ik naar het filmpje kijk denkt de pony dat je hem uitdaagd of met hem wil spelen. Je bent ook bang, je moet er gewoon naartoenlopen en van VOREN of ZIJ benaderen, niet wegspringen als tie wat doet want hij raakt je toch niet, hij zwierd met z'n hoofd en klaar! Probeer het is, goed dat het al wat beter gaat Lachen

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:59

potverdikkie schreef:
hi, is er niemand van al deze bokkers die in de buurt van dit meiske woont? Dan kan die haar helpen. Daar heeft ze meer aan dan nog 100.000 x horen dat ze bang is. Toch?

p.s. Niet boos bedoeld

Mijn pony staat dicht bij die van haar:)

Maar ze moet het toch zelf doen hoor!

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:03

ik heb eerlijkgezegd best genoten van het filmpje, niet banketstaaf bedoeld! Tong uitsteken

Als je er nou eens zelfverzekerd op af loopt? dit meisje stopt al en schiet al achteruit als de pony nix doet. maak jezelf niet klein en wees zelfverzekerd, komt het volgens mij helemaal goed.

[ leuke achtergrond geluiden btw Knipoog ]

Oliviaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:04

potverdikkie schreef:
Dniekje schreef:
Het gaat al beter Lachen

Go jij! Go jij!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:32

Wat ik op dat filmpje zie is een kind dat springend om die pony heen loopt te dansen. Vind je het gek dat hij zich zo niet laat pakken? Plukje gras in je hand, denk je dat hij dat gaat pakken als hij een weiland vol heeft staan?

Als je kijkt hoe paarden elkaar benaderen is dat nooit in een rechte lijn, en al helemaal niet van recht van voren, en nooit direct naar dat hoofd. Paarden lopen op elkaar af in een gebogen lijn, en het eerste punt waar ze op focussen is de schoft. Als je dat nou ook eens deed? Niet meteen proberen te pakken, maar naar hem toe lopen, bij de schoft kriebelen, aaien, en dan weer weggaan.

Krijg je een aanval, dan jaag je hem weg. Hij mag lopen, tot hij zich weer gedraagd. Probeer het daarna weer, en je zult zien dat, in combinatie met zelfverzekerd gedrag, en de juiste manier van benaderen, deze pony echt niet zo'n probleemgeval is als jullie willen laten blijken...

siouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:39

misschien als het echt uit dominatie komt met 2 de wei ingaan. bij mijn shet heeft het geholpen. maar omdat hij nu nog altijd eens durft heb ik hem niet leren steigeren. dat was gevaarlijk. als ja van zijwaart nadert kan hij je ook niet gemakkelijk raken. wat wel opvalt is dat je onzeker naar hem toe loopt gelijk iedereen al zegt.

maar jongens lagen zijn oren naar achteren toen hij aanviel?

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:46

Maar waarom moet dan iemand anders vin uit de wei halen?

'k bedoel je moet het toch zelf ook kunnen doen..

Nado

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:14

Foreveryou, tuurlijk, als je gevaarlijke situaties wil creeeren.... Ik snap niet dat je vind dat zo'n bang meisje perse het zelf moet doen, dat is toch vragen om problemen ? Ook de stem op de video. Denk je niet dat die druk die haar opgelegd wordt, haar angst groter maakt ? Want dan komt er ook nog een prestatiedruk bij. Ik snap echt niet dat als jij in de buurt woont en er blijkbaar meer vanaf weet dan zij, haar niet helpt hiermee. Maar wel leuke opmerkingen hier zit te maken.