Pony wilt wasplaats niet in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Pony wilt wasplaats niet in

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:08

dat is fijn om te horen!

maartje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:19

Rustig opbouwen en steeds een stukje verder. En dat iedere dag doen. Wij hebben ook een paard op stal gehad met dit probleem en bij haar heeft het geholpen. of je kan hem hem er ook achter uit er op zetten.

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 21:29

Goed dat het wel lukt met stro! Lachen
Probeer ook niet achterom te kijken als je richting de spuitplaats loopt, van je paard ziet je als leider en als je dan omkijkt lijkt het alsof je twijfelt en het zelf ook eng vindt.
En als je paard er eenmaal op staat, doe iets leuks en begin niet gelijk met afspuiten. Suc6 ermee Lachen

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:00

je zet het ervoor, wortel erbij. en lokken, als je hem er op hebt moet je nooit gelijk gaan afspoelen, want waarschijnlijk wil je paard er neit op omdat ze het afspoelen niet leuk vindt. probeer elke keer als ze niet wilt een stapje achteruit te doen en dan weer vooruit. wil ze niet? stapje achteruit. en desnoods iemand bij de kont laten staan zodat die een beetje druk kan geven.

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:05

Mooi dat het nu wel lukt, ga zo door. Knipoog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 08:16

luxje schreef:
tja, met mijn manier zal ik hier niet veel vrienden maken, maar ik zou er toch wel voor zorgen dat mijn paard die wasplaats opkwam, niet goedschiks, dan maar kwaadschiks.
Als daar een flinke lel voor nodig is, so be it.
ik ben de baas en verder geen gezeur Bloos
En ja, ik ben superblij met mijn paard en volgens mij is dat wederzijds Knipoog

Bij mijn paard zou ik daarmee akkoord zijn. Bij veel andere paarden niet. Als ik zo een kwestie bij mijn paard met "geduld" zou moeten aanpakken, dan sta ik daar binnen 5jaar nog rond te draaien.
Ik neem er gewoon een zweep mee, als mevrouw wil blijven stilstaan krijgt ze een tik tegen haar voorpoten of onder haar buik.. Niet hard, maar wel consequent. Ik weet dat ze van zoiets geen bang heeft, net als in het begin met onze camion. Ze blijft ervoor staan, heel rustig, maar verzet geen pas. Door er echt op gaan te meppen krijg je een paard dat terugmept en er zeker niet zal opgaan Haha!, maar een strenge stem en een zweepje dat een beetje kan tikken.. Dat doet'm. En als ze er eenmaal in/op staat is mevrouw weer de rust zelve.
Dan moet je je paard natuurlijk wel kennen, en het verschil kunnen zien tussen angst en 'uittesten'.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-07 10:46

Karoliefje_ schreef:
je zet het ervoor, wortel erbij. en lokken, als je hem er op hebt moet je nooit gelijk gaan afspoelen, want waarschijnlijk wil je paard er neit op omdat ze het afspoelen niet leuk vindt. probeer elke keer als ze niet wilt een stapje achteruit te doen en dan weer vooruit. wil ze niet? stapje achteruit. en desnoods iemand bij de kont laten staan zodat die een beetje druk kan geven.

Hij was er nooit eerder in geweest. Hij is nu ruim 3 jr oud en toen er wat meer mee gedaan werd gingen ze het proberen. van de week was het gelukt zoals ik al eerder heb gepost Pling Afsponzen doe ik meestal buiten