Hoe laat jij weten dat je je pony lief vind?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_K

Re: Hoe laat jij weten dat je je pony lief vind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:09

door elke dag naar hem toe te komen (helemaal geen opgave, kan namelijk geen dag zonder m Knipoog) zijn stalletje lekker
schoon te houden en natuurlijk hem met respect te behandelen. Ik verwacht namelijk van hem hetzelfde terug. Hij heeft
respect voor mij dus ik automatisch ook voor hem! Lachen
Natuurlijk knuffel ik altijd even met m, als ik zijn hoofd weer zie moet ik hem gewoon knuffelen Bloos

Ensueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 14:12

ik heb in de penny gelezen, als je dan in de nuis van de pony moet blazen ofzoo, omdat ze dat zelf ook doen.

M_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 21:49

ja klopt, dat heb ik ook wel eens gehoord Ja

appelpeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:26

Door hem te knuffelen, vind hij echt heerlijk Haha!

Valiente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 12:57

fladdelover schreef:
ik heb in de penny gelezen, als je dan in de nuis van de pony moet blazen ofzoo, omdat ze dat zelf ook doen.

Paarden onderling blazen in elkaars neusgaten ten teken van vriendschap. Hetzelfde idee is er wanneer jijzelf in de neusgaten van je paard blaast. Al moet je altijd oppassen voor de reactie daarop, er zijn wel paarden die gaan slaan met de voorbenen of even een hapje van je gezicht proberen mee te nemen.

vlinderr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:57

knuffelen.
wat lekkers geven.
spelen met hem in de bak ofzo.
praten tegen ze.

ton34

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:16

praten, knuffelen, een appeltjes op zijn tijd en respect.

daydream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 22:00

kriebelen in de manenkam en terug knuffelen toelaten en van genieten ...(zolang ze niet bijt, maar ze heeft goed door dat ze het bij mensen alleen met de bovenlip mag doen, heb ik haar geleerd door nee zeggen en iets terugtrekken als ze met tanden begon, dus op een heel vriendelijke manier. het is wel zo dat ze nog steeds kan zeggen waar ze het harder wil hebben en dan zeg ik terug met mijn handen, ok maar wel zacht bij mij) zo kriebelend/etc zeggen paarden ook dat ze vriendjes zijn... verder probeer ik het leuk en afwisselend voor haar te maken en regelmatig doe ik dingen die zij graag wil bv wil ze galopperen dan mag dat , maar wel pas bij die boom zodat ik het beslis... en ik hou rekening met haar en probeer haar zo goed mogelijk te berijden, begrijpen, verzorgen... en veel praten en knuffen.
Ps neus en terug blazen doen we ook wel s, maar niet alle paarden zijn hiervan gediend met iedereen! ze kunnen ook beledigd zijn als je dat zomaar doet!

celine14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 06:36

gewoon respect tonen en vertrouwen hebben

wat die van mij heel leuk vind dat ik bij haar in de stal op mn hurken ga zitten dan gaat ze me rondig onderzoeken

ik kan wel merken dat ik en mijn pony al een band hebben ookal heb ik haar nog niet zo lang (sinds eind 2006) ik heb nog niet veel op haar gereden omdat er een aantal ongelukken zijn gebeurd waardoor dat niet kon maar doordat zij goed verzorgt moest worden hebben we een hele sterke band gekregen als ze ergens iets eng vind praat ik gewoon heel rustig en als ik het niet eng vind (dus er naartoe loop ofzow dan loopt zij er meestal ook langs

wat ook erg lief is is dat als mijn pony in de stal licht dan kan ik gewoon de deur open doen en bij haar gaan ligggen da's echt zo sweet
degene die haar altijd buiten zet en voer geeft die doet alles met snoepjes bij haar dat is omdat zij totaal geen band heeft met mijn pony die twee klikken absolut niet bij elkaar maar bij mij word ze dan niet zo van ik wil ook een snoepje ze weet dat ze die leuke dingen op andere manieren krijgt ze krijgt wel een snoepje als ik iets met haar overwonnen heb (iets waar ze dus echt bang voor is) zo heb ik dat ook gedaan met zo'n spuit bus tegen vliegen die vond ze super eng maar nu niet meer.

-xxx- Céline
p.s. ik hoop dat je uit mijn hele verhaal wat bruikbare informatie voor jou uit kan halen

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 10:41

ik loop altijd te kletsen tegen m'n paardje. dan zie je die oortjes maar heen en weer gaan en staat ie (volgens mij dan Lachen ) echt te luisteren. En natuurlijk veel knuffelen en kroelen in zijn manen....

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 12:43

spelen en in de wei gaan aaien! ze komen zo op je af als ze weten dat je niet steeds komt om ze te rijden! En 'ns borstelen en tutten haha! er zijn echt veel pony's die dat leuk vinden! Zo moeten je wel respecteren dan natuurlijk:)

natas_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:51

na het rijden lkkr knuffelen en als ze braaf is een snoepje geven en als ze ook iets goed doet altijd belonen. en natuurlijk zo nu en dan iets lekkers voor dr mee nemen

Gabriellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 15:53

Snoepjes, alle dagen komen. Etc!

Leenniieeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:38

Door hem elke dag te verzorgen
en alles te geven wat hij nodigt heeft.
Veder gewoon lekker grazen en knuffelen.
Zolang respect van beide kanten komt kan je veel doen.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 16:43

Elke dag trouw komen en de nodige aandacht en beweging geven.

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:47

Lekker knuffelen, wandelen, laten grazen, aandacht geven, lekker poetsen. Ja, alles wel een beetje eigenlijk. Haha!

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 18:52

Mijn ervaring leert dat paarden vervelend gaan worden als ze te veel lekkers krijgen. Mijn paardje krijg nooit wat.
Om te laten merken dat ik haar lief vind ga ik haar kriebelen. Vooral achter haar oren vind ze dat heerlijk Tong uitsteken

simbu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 20:22

Vooral veel niks doen, zoals lekker mee wandelen, in de wei (extra), leuke dingen doen .... Haha!

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 21:21

"Elkaar lief aankijken" Clown ROFL *LOL*
Kriebelen en respect voor haar hebben.

Daantjee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 19:01

veel belonen,, lief tegen praten,, snoepjes geven als ze iets goed gedaan hebben!!

Mendieny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 10:56

knuffelen, poetsen, grazen, lekker aan de hand door het bos lopen van alles en nog wat

Aman_Naomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 18:13

door lekker leuke dingen te doen en niet altijd iedere dag maar te trainen..!! lekker knuffelen spelen met hem/haar keertje alleen lekker poetsen enzo lekker appeltje geven.. (krijgt mijne altijd als die uit de wei komtt ) Bloos

Aya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:15

Knuffelen, een extra poetsbeurt en dan vooral de plekjes die ze fijn vinden niet overslaan, er ook heengaan als ik niet ga rijden (dus gewoon om bij ze te zijn; niet alleen om te rijden)... En snoepjes en dergelijke verwennerijen. Maar natuurlijk niet teveel, anders krijg je inderdaad een verwende knol. Tong uitsteken

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:18

Valiente schreef:
;Door ze de nodige, dagelijkse verzorging te geven.
;Door ze eerlijk te behandelen en ervoor te zorgen dat ze zich lekker voelen en gezond zijn.
;Door met haar te praten, zowel zin als onzin. Aan de klank van mijn stem zal ze vanalles kunnen opmaken.
;Door een lekkere, relaxte buitenrit ter afwisseling van de training.

Eigenlijk aan alles wat ik met de paarden onderneem komt liefde te pas. Ik denk dat ze deze liefde op de een of andere manier voelen en daarom wel weten dat ze in mijn hart zijn. Knipoog

Eens Haha!
Natuurlijk respect voor elkaar hebben, en zorgen dat ze het goed naar hun zin hebben Lachen

malu_tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 20:56

knuffelen, lieve dingen zeggen, lekkere dingen geven, laten merken dat je 'm lief vind, goed verzorgen!