Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
benangelique schreef:ik heb wel een halster om bij noob, ookal is hij makkelijk te pakken.
waarom? omdat ik vind dat je niet alle gevaren voor kan zijn.
doen jullie je paard dan ook ijzerloos de weide in? en compleet met beenbescherming en springschoenen? hoe doen jullie dat met een vliegenmasker? daar kunnen ze ook aan blijven hangen?
en met dekens dan? kunnen ze dan niet klem komen te liggen?

). Dus ik ga er vanuit dat het niet nodig is dit jaar. Ik heb ook een (ongevoerde) regendeken in de kast liggen, maar die gebruik ik alleen 's winters als het echt supernat weer is. Van een buitje gaat 'ie echt niet dood. Verder heb ik geen dekens, nergens voor nodig. Ik ben ook meer van het 'meer met minder' en dat gaat prima.

IndianLady schreef:Ik denk dat sommige mensen beter van die sumopakken bij hun paarden aan kunnen trekken. Dan kan ze niks overkomen![]()
Benangelique; dat paard van je instructrice staat dus gewoon in zn uppie. Geen maatje om mee te kroelen, stoeien of andere dingen?Paarden kunnen echt wel tegen een stootje hoor. Mijn babyshet loopt ook gewoon tussen de grote paarden. Ze houden juist rekening met die kleine. Behalve als hij erg opdringerig wordt![]()
Als je je paard helemaal inpakt kan hij toch niet lekker uit zn bol gaan of gewoon paard zijn.
Vraagje aan degene die hun paarden inpakken; zijn jullie paarden dan ook snel/vaker kreupel/ziek/verkouden?