Is dit meisje geschikt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Royale

Re: Is dit meisje geschikt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:50

Ik zou het er zo laten doen, maarja, dat ligt waarschijnlijk aan mij want ik ben (pas) 12 jaar, en spring overal zo op Vork

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:00

laat dr maar gewoon een paar keer daar heen gaan.. en rijden en poetsen ens.. als het niet gaat... dan merkt ze het vanzelf Knipoog

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:02

Na een paar keer rijden merk je het vanzelf, toch?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:04

als het goed gaat waarom niet

emmyfloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 22:35

hallo,
ik denk dat je gewoon moet afwachten ben zelf ook niet echt groot maar ik denk dat dat er weinig mee te maken heeft , ik denk dat het belangrijker is dat er een klik is ........

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 11:46

moet ze gewoon proberen komt ze er vanzelf achter of ze het aan kan. Denk dat ze dat zelf het beste kan bepalen. Heb alleen geen flauw idee wat jij hier mee te maken hebt?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:36

kwa leeftijd kun je er geen fluit van zeggen
ik reed op mijn veertiende fjorden en friezen hengsten in van twee hobbyfokkers en een handelaar
ligt geheel aan de dame in kwestie, kan ze leuk zitten en sturen en aan het dier,
een hengst word zovaak een drama over gemaakt, terwijl ik 100 keer liever ene hengst heb dna een ruin
zeker met rassen als tinker, fjord etc
ruintjes zijn vaak zo ...erhm minder sensibel Knipoog
de hengsten die ik van verschillende koudbloed(achtigen) onder mijn kont hb gehad zijn fijne werklustige dieren m
die prima te rijden zijn
lengte, 1,73 is niet klein, gewoon normale lengte dus daar zie ik al helemaal geen probleem in

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 12:37

brittje88 schreef:
moet ze gewoon proberen komt ze er vanzelf achter of ze het aan kan. Denk dat ze dat zelf het beste kan bepalen. Heb alleen geen flauw idee wat jij hier mee te maken hebt?

dat stond ene stukje verderop op pagina 1

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:52

Aangezien dit topic toch nog steeds loopt verplaats ik hem naar OMG.

[RUI]-->[OMG]

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 22:07

Ik denk wel dat het kan. Je zegt dat het een braaf paard is, dus waarom niet?? zolang ze er maar niet alleen mee naar buiten gaat en er toezicht is...

Galeobdolon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:37

je kan vanaf het begin bijna niet zeggen of iemand geschikt is of niet, als zij het paard begrijpt dan lopt het vaak wel los.

niet geschoten is altijd mis!

DorisM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 23:48

Mijn zusje van 15 rijdt ook af en toe een tinkerhengst. Hij is de braafheid zelve dus het gaat hartstikke goed. Hangt van het paard af en hoe goed het meisje kan rijden.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 08:26

Volgens mij is het een kwestie van eens onder begeleiding proberen.... gaat het goed, dan is het goed. Zo niet, tja, dan zal de eigenares toch nog even verder moeten zoeken!

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 15:45

Als ze met hem gaat starten(als die nog hengst is)
mag dat niet omdat ze L2 gereden moet hebben

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 16:36

Als er geen probleem is, dan ook geen probleem zoeken, lijkt me...
Juist leuk dat ze dit kan en mag doen!
Zoals ik uit jouw verhaal lees, schat je haar in op L1 / L2. Je mag een hengst starten als je L rijdt. Zal dus allemaal heus wel loslopen...
En was het niet Anky die een paar jaar geleden flink van haar paard was gedonderd en hierdoor 5 mnd uit de running was ivm botbreuken?
Je ziet: er kan dus ook bij de beste altijd wat gebeuren.
Even uit nieuwsschierigheid: wat is de reden dat je dit vraagt? In hoeverre betreft dit jou?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 09:04

Je mag een hengst starten als je min 14 jaar bent en L2 + wp hebt gereden.

Pompiedom90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-07 09:31

Dat van die L2+wp en min. 14 jaar wist ik al ja Ja maar kijk dat is alleen als ze gaat starten he. Ik schreef dat ik haar schat op l1/l2 nivo (ze kent de basis, wijken, een beetje sb)

ze rijd de hengst nu nog steeds, het gaat nu wel lekker van wat ik gehoord heb al heeft ze wel een paar flinke vallen gemaakt afgelopen weken.

voor diegene die willen weten waarom ik dit topic startte, even teruglezen Knipoog

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 17:54

Pompiedom90 schreef:
Dat van die L2+wp en min. 14 jaar wist ik al ja Ja maar kijk dat is alleen als ze gaat starten he. Ik schreef dat ik haar schat op l1/l2 nivo (ze kent de basis, wijken, een beetje sb)

ze rijd de hengst nu nog steeds, het gaat nu wel lekker van wat ik gehoord heb al heeft ze wel een paar flinke vallen gemaakt afgelopen weken.

voor diegene die willen weten waarom ik dit topic startte, even teruglezen Knipoog

Sorry, had even een heel aantal berichten gemist en begrijp de reden van je vraag en de discussie die ontstaan is.

Karlijntjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 20:08

Leeftijd wil opzich nisk zeggen over de ervaring. Ik ken een meisje die heeft een 3 jarige hengst ingereden, en die rijd nu heel netjes, en rijd nu M1.

De ruiter rijd netjes, en heeft ervaring met paarden en met mensen thuis rijden. Ik zou zeggen nisk aan de hand. Maar je weet niet of die hengst al onder het zadel is ingereden... Als dat zo is, en hij is braaf zou het geen probleem zijn.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:22

Idd de leeftijd zegt niks over de ervaring. Ik ben zelf ook 15 jaar en heb al verschillende paarden ingereden(waaronder ook hengsten), merries kunnen afentoe nog wel rottiger doen dan hengsten hoor! Ik denk dat ze het gewoon moet proberen en als het niet gaat moet ze het gewoon niet doen, zo simpel is het eigenlijk.

Gytske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:32

Leeftijd zegt niks over het ervaring, het is gewoon kwestie van proberen.. En dat ze erafgevallen is kan ook gebeuren bij een merrie.

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 11:47

Je moet wél weten wat precieze hulpen zijn bij jonge paarden. als ze dat weet, zou ik het gewoon proberen als ik haar was. Als het dan niet lukt, dan niet toch? Gewoon proberen, zou ik zeggen, anderskom je er nooit achter;)

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-07 16:18

brittje88 schreef:

Dat zit ik me dus ook af te vragen Verward

krissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 09:18

licht eraan hoe het paard is als hij heel rustig is kan het wel maar toch wel blijven uitkijken want het is toch een hengst

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-07 10:38

Ezumii schreef:
brittje88 schreef:

Dat zit ik me dus ook af te vragen Verward

als je even terug leest dan staat daar de reden Knipoog

ontoppic, toen ik jong was heb ik ook op verschillende hengsten gerede, of hij nu dekt of niet dat maakt niks uit, ik reed een tijdje een hengst en die flipte om het minste geringste ( hij dekte niet) was wel een draver en ik heb ene paard gereden dat wel dekte en die keek niet op of om. Tuurlijk moet je altijd extra opletten met een hengst, maar op een ontspannen manier Knipoog ga je te gespannen zitten dan neemt hij dat snel over, maar ik heb toch toch echt liever een hengst dan een merrie, heb nu 1 merrie is ook de eerste en de laatste Clown tenzij ik er 1 vind met wie het klikt Knipoog