Mijn pOny valt me aan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SpikyBlue

Re: Mijn pOny valt me aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:24

Nogmaals: ik vind het totaal niet grappig om gehandicapte mensen naar beneden te halen, maar ik vind die penny-berichtjes toch zo grappig.
@TS: Als je niet zoveel van de eigenaresse van de pony's weet, waarom spreek je dan niet eens met haar af? Dan kan je het gelijk met haar over je probleempje met de merrie hebben.
Kan je gelijk aan haar vragen waarom ze 's nachts boswandelingen maakt, misschien kan ze niet goed tegen de zon, of vindt ze het dan lekker rustig? En misschien wil ze wel vaker bij haar paardjes komen, maar kan het simpelweg niet omdat ze niet zo makkelijk kan komen ivm krukken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:27

of ze komt misschien ook heel vaak bij de paarden. want jij bent toch ook niet 24uur per dag bij de paarden?

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 09:22

Ik vroeg om tips wat te doen als mijn pony me aanvalt, niet om te zeggen at je dit en dat stom vind!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 09:58

En die eigenaresse woont in Utrecht,,de pony's staan in Friesland.
En naast hun weiland is een huis daar woont een man,,en daar vragen we altijd aan of die vrouw er al is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 09:59

pff die woont wel heel erg ver van haar pony'd vandaan!
In utrecht zijn toch nog wel een paar weitjes vrij waar ze op kunnen staan?

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:02

jillie1994 schreef:
Ik heb een probleempje,,
Mijn Pony Ulkje valt me aan,,dan gaat ze naar me steigeren in de hoop dat ze me raakt,,dat is ook al één keer heel goed gelukt,,ick heb er een gebrOken schOuder aan Over gehOuden,, Ach gut
Weten jullie iets?
Maar even één ding,,ik gebruik geen geweld bij dieren dus ik ga haar niet slaan en/of schoppen!

Groetekes Jildau

Ik zou zelf niet weten wat je moet doen maar ik zou als ik van jou was eens een paar boeken van Monty Roberts lezen, wie weet staat daar wel iets in.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 10:03

Nee,,als de pony's naar Utrecht gaan, zie ik ze nooit meer!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:04

waar staan ze dan als ik vragen mag? vlakbij beesterzwaag, dan ben ik wel benieuwd waar, en ik geef mijn mening, jij haalt er dingen bij die niets terzake doen in dit topic.

en nee dan zie ik ze nooit meer? het zijn niet jou paarden, dus als zij ze daar wel wil hebben, heb je daar niets over te zeggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:07

maar als zij helemaal in utrecht woont en de pony in Friesland, hoe heb je dan gevraagt of je ze mocht verzorgen?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:20

jillie1994 schreef:
Ik vroeg om tips wat te doen als mijn pony me aanvalt, niet om te zeggen at je dit en dat stom vind!

Je moet eens nadenken over wat iedereen hier zegt, bepaalde dingen in een karakter zorgen ook voor het gedrag van het paard.
Dus die reactie's zijn zo zinloos nog niet Lachen

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:24

Je moet je pony wel aanpakken anders blijft deze doorgaan, mijn shet(hengst) deed het ook, vaak stopte hij wel zodra ik mijn stem verheefte, maar van de week sprong hij boven op mij. Nou dus mooi niet ik heb hem een schop verkocht. Ik pakte hem gister en hij keek mij alleen maar poeslief aan, hij weet het nu.

Je moet er wel voor zorgen dat je de baas blijft over je pony, aan jouw verhaal te horen loopt hij dwars over je heen.

Eeen paard een schop verkopen betekend niet meteen dierenmishandeling. Want wat is hij dan aan het doen? Mensenmishandeling?

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:29

Binckydenice schreef:
Je moet je pony wel aanpakken anders blijft deze doorgaan, mijn shet(hengst) deed het ook, vaak stopte hij wel zodra ik mijn stem verheefte, maar van de week sprong hij boven op mij. Nou dus mooi niet ik heb hem een schop verkocht. Ik pakte hem gister en hij keek mij alleen maar poeslief aan, hij weet het nu.

Je moet er wel voor zorgen dat je de baas blijft over je pony, aan jouw verhaal te horen loopt hij dwars over je heen.

Eeen paard een schop verkopen betekend niet meteen dierenmishandeling. Want wat is hij dan aan het doen? Mensenmishandeling?

Goed verwoord Lachen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:47

sgwrijdster schreef:
niet gaan schoppen en slaan daar worden ze alleen maar bang van.. ik zou niet weten wat je er aan kan doen maar er is wel iets want een paard gaat niet zomaar steigeren als jij er aankomt, zeker niet gericht! misschien is dit wel angst..(hoeft niet dat jij daar voor gezorgt hebt!!) maar ik zou er hulp bij zoeken

Ik denk persoonlijk niet dat deze pony bang van mensen is...
Nee deze heeft geloof ik gewoon 1 keer een goede lel of schop nodig , zo ene waar ze even "stil" van zijn, bij het grootste deel houdt het dan op.
Moet durven streng te zijn, en dus consequent op treden, durf je dit niet of is het écht niet veilig zou ik er profesionele hulp bij halen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:52

Colorado schreef:
Binckydenice schreef:

Goed verwoord Lachen

Thanks! Sommige mensen snappen het gewoon niet...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:57

sgwrijdster schreef:
MoonChloe schreef:
Je pony een rotschop verkopen als hij dat weer probeert te doen. Je hebt hier niks aan 'pedagogisch verantwoord' doen. Kijk eens want andere pony's zouden doen als je pony naar hun steigert, juist ze zouden terugsteigeren, bijten of slaan.

En zo snel mogelijk hulp zoeken, je bent (gezien je naam) 12 of 13 jaar.

juist niet! wordt een paard alleen maar bang gaat hij alleen maar meer van steigeren!

Sorry hoor maar niet ieder paard wordt bang van 1 flinke schop, ja als je aan angstig dier hebt moet je dat niet doen. Maar zo te lezen is deze totaal niet onder de indruk van haar en over respect zullen we het maar helemaal niet hebben. Dit dier heeft aan pak nodig om verder te komen. Als het nu al zover hoever laat je dat beest dan nog gaan met mensen aanvallen.

En wat doe je er dan tegen? Zeggen foei of niet meer doen aub? Nou ben benieuwd naar het effect... (twee gebroken armen en een gekneusde rib misschien?)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:00

Colorado schreef:
Binckydenice schreef:

Ja, sommige mensen begrijpen niet dat paarden respect horen te hebben en dat als ze dit in het wild zouden doen ze ook onverwaardelijk een schop hebben hangen...
En dat een mensenschop véél minder hard aankomt maar ook het zelfde effect heeft.
Ik wil niet zeggen dat schoppen goed is maar soms is het wel nodig...

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:05

Colorado schreef:
Binckydenice schreef:

Goed verwoord Lachen

vind ik ook.. Knipoog
Maar aangezien ze nog maar 12/13 jaar is. Moet ze dan niet gewoon professioneel hulp krijgen of zoiets?

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 11:10

We vroegen het aan die man die ernaast woont, die heeft het weer gevraagd telefonisch aan die eigenaresse, zo ging dat.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 11:12

Oke, dus de oplossing is een flinke rottrap geven? ik zal het proberen en als het niet helpt, zal ik wel profs bij moeten halen,

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:16

Wat doet een ander paard als hij zo lomp daar tegen doet. Juist schoppen of bijten. Desnoots pak je er even een bezem bij ( van die haren willen ze ook nog welleens heel erg schrikken) of een zweepje zodat je niet zo dicht bij hem hoeft te staan als je hem straft Knipoog.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-07 11:19

Oke dat zal ik doen, Bedankt!

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:19

jillie1994 schreef:
Oke, dus de oplossing is een flinke rottrap geven? ik zal het proberen en als het niet helpt, zal ik wel profs bij moeten halen,

Goed plan Lachen

@ursulaatje: Ik ben ook 13 Knipoog

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:25

mijne deed het ook, zijn weitje is "zijn"terrein.. uhmm NOT ik ben de baas niet dat kleine mormel...

Ik heb toen eens toen die met de oren plat in zn nek na me toe kwam mn stem verheft en een halstertouw na z'n kont gegooid.. Maar tijdens dat al gewoon stug door blijven lopen in zijn richting, daar was hij zo van ondersteboven dat hij het al in geen jaren meer heeft gedaan naar mij toe.. wel na de DA en na de kids die hem verzorgen.. Zolang hun niet die aanpak van mij durven te doen, zal hij zoiets niet late, hij prbeerd hun gewoon net zo hard uit, als dat hij mij heeft gedaan!!!
Maak je eigen groot en draai je zekers niet om.. gewoon vol moed en veel geluid verder naar hem toe lopen

succes

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:25

colorado: Sorry Knipoog hihi

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 11:45

ursulaatje schreef:
colorado: Sorry Knipoog hihi

Maakt niet uit Clown