Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jillie1994 schreef:Ik heb een probleempje,,
Mijn Pony Ulkje valt me aan,,dan gaat ze naar me steigeren in de hoop dat ze me raakt,,dat is ook al één keer heel goed gelukt,,ick heb er een gebrOken schOuder aan Over gehOuden,,![]()
Weten jullie iets?
Maar even één ding,,ik gebruik geen geweld bij dieren dus ik ga haar niet slaan en/of schoppen!
Groetekes Jildau
jillie1994 schreef:Ik vroeg om tips wat te doen als mijn pony me aanvalt, niet om te zeggen at je dit en dat stom vind!
Binckydenice schreef:Je moet je pony wel aanpakken anders blijft deze doorgaan, mijn shet(hengst) deed het ook, vaak stopte hij wel zodra ik mijn stem verheefte, maar van de week sprong hij boven op mij. Nou dus mooi niet ik heb hem een schop verkocht. Ik pakte hem gister en hij keek mij alleen maar poeslief aan, hij weet het nu.
Je moet er wel voor zorgen dat je de baas blijft over je pony, aan jouw verhaal te horen loopt hij dwars over je heen.
Eeen paard een schop verkopen betekend niet meteen dierenmishandeling. Want wat is hij dan aan het doen? Mensenmishandeling?
sgwrijdster schreef:niet gaan schoppen en slaan daar worden ze alleen maar bang van.. ik zou niet weten wat je er aan kan doen maar er is wel iets want een paard gaat niet zomaar steigeren als jij er aankomt, zeker niet gericht! misschien is dit wel angst..(hoeft niet dat jij daar voor gezorgt hebt!!) maar ik zou er hulp bij zoeken
Colorado schreef:Binckydenice schreef:Je moet je pony wel aanpakken anders blijft deze doorgaan, mijn shet(hengst) deed het ook, vaak stopte hij wel zodra ik mijn stem verheefte, maar van de week sprong hij boven op mij. Nou dus mooi niet ik heb hem een schop verkocht. Ik pakte hem gister en hij keek mij alleen maar poeslief aan, hij weet het nu.
Je moet er wel voor zorgen dat je de baas blijft over je pony, aan jouw verhaal te horen loopt hij dwars over je heen.
Eeen paard een schop verkopen betekend niet meteen dierenmishandeling. Want wat is hij dan aan het doen? Mensenmishandeling?
Goed verwoord
sgwrijdster schreef:MoonChloe schreef:Je pony een rotschop verkopen als hij dat weer probeert te doen. Je hebt hier niks aan 'pedagogisch verantwoord' doen. Kijk eens want andere pony's zouden doen als je pony naar hun steigert, juist ze zouden terugsteigeren, bijten of slaan.
En zo snel mogelijk hulp zoeken, je bent (gezien je naam) 12 of 13 jaar.
juist niet! wordt een paard alleen maar bang gaat hij alleen maar meer van steigeren!
Colorado schreef:Binckydenice schreef:Je moet je pony wel aanpakken anders blijft deze doorgaan, mijn shet(hengst) deed het ook, vaak stopte hij wel zodra ik mijn stem verheefte, maar van de week sprong hij boven op mij. Nou dus mooi niet ik heb hem een schop verkocht. Ik pakte hem gister en hij keek mij alleen maar poeslief aan, hij weet het nu.
Colorado schreef:Binckydenice schreef:
Goed verwoord
. jillie1994 schreef:Oke, dus de oplossing is een flinke rottrap geven? ik zal het proberen en als het niet helpt, zal ik wel profs bij moeten halen,

hihi ursulaatje schreef:colorado: Sorryhihi