Skitter schreef:Mijn moeders paard is toch echt onmogelijk. Wij hebben haar als zo'n 7 jaar, TIG mensen erop gehad en ik heb maar 1 iemand gevonden die haar fatsoenlijk aan het lopen krijgt. Misschien had ze een goede dag ofzo..![]()
Ze wil niet gereden worden, of wel, ze wil niet draven of galoperen onder de man. Stappen, nou vooruit denkt ze dan, maar draven?
Ze vecht liever, tot schuimend toe. Gebrek aan energie is het niet. Flink op flikker krijgen helpt niet, ze is HEEL snel beledigd. HEEL lief vragen helpt even, dan begint ze weer te klooien..........We hebben echt ZO veel mensen op dr gehad..ook die echt konden rijden en niet bang waren voor dit soort gedrag.
Ik was haar weer eens aan het proberen een keer en ze stond steil omhoog. Mijn moeder mepte haar naar voren met de longeerzweep (das een van haar grootste problemen, voorwaarts blijven..) en daarna zei mijn moeder van ga er maar af. Ik had toen zoiets van als ik nu afstap, stap ik werkelijk waar NOOIT weer op dat paard. Ze kan echt levensgevaarlijk worden. Het maakt haar niet uit, als ze maar niet gereden hoeft te worden.
Wij hebben haar zo vaak laten onderzoeken, gewone DA, paard gespeciliseerd, acupuntuur, kraken, zadels, zadels en nog eens zadels! Dekjes, bontjes, verschillende bitten of geen bit..Niets veranderde... waar het precies aan ligt is echt de vraag, maar alles was prima. Ook zonder zadel en bitloos doet ze het, dus daar ligt het ook niet lijkt mij.
Wij hebben het zo'n beetje opgegeven, ze is al 13 jaar. Een buitenritje ziet ze wel eens zitten, maar echt rijden?
En ik nodig jullie allemaal uit om het ff te proberenKoffie staat al klaar
![]()
Toch blijf ik het heel vreemd vinden, maar goed, dat zal je ook wel vaker hebben gehoord
.Maar als ik het goed begrijp is vooral het voorwaarts blijven het grootste probleem. Dus op de één of andere manier heeft ze ergens last van waardoor het haar heel veel moeite kost. Een paard doet dit nooit express.
En begrijp ik het goed dat ze het alleen onder de man doet? Dus met longeren is er geen enkel probleem en dan is ze goed voorwaarts?

Koffie staat al klaar
. Maar vanuit wat ik meegemaakt heb (wat zo te lezen veel minder erg is als dit geval) snap ik die eigenaar wel goed. Ik moest dus een maand geleden mijn verhaal bij de veearts vertellen, en dan heb ik ook zoiets van... jeetje...wat een lang verhaal....en toen kwam die, en toen kwam die.... en toen bitje zus, zadeltje zo...