Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Ilsiie schreef:al zal ik een paard, bijv op de manege, pensionpaard dat even alleen staat, niet zomaar een tik geven maar eerst met m'n stem proberen op te lossen.. ik weet immers niet hoe de eigenaar het op zou lossen..
Ilsiie schreef:pfoeh..
als ik bij een paard sta en die gaat schrapen ofzo, is het 'HE nietdoen!' of 'KAPPEN daarmee!'

Vjestagirl schreef:Dat is wel waar, sommige dingen zijn idd niet op te lossen. Maar wel bijna alles... En zij heeft het overeen vervelend paard. Onder vervelend versta ik trekken aan het bit, niet mee willen werken, overal van schrikken... En dat kan je er prima uit rijden, over het algemeen...
marije86 schreef:als mijn verzorgpaard zou bijten of slaan dan krijgt ie een dreun terug..maar aan de andere kant heb ik liever niet dat mensen mijn pony een tik gegeven straffen kan ik zelf(alleen wat op het moment als je der zelf niet bij bent)dus is een beetje dubbel
Maar dat is dan ook de enige keer dat ik hem heb 'geslagen'.. Meestal als Milan erg opdringerig wordt gooi ik mijn armen in de lucht. Niet dat dit helpt, hij loopt alleen maar 2x zo geïnteresseerd achter me aan, maar toch... Het is meer het idee dat hij weet dat hij het niet mag doen
Veraa_ schreef:ik vind dat echt niet kunnen, hoe gemeen dat paard ook mag zijn ik vind niet dat je het paard van een ander kunt/mag slaan
Gelukkig niet raak, maar dat meisje durft haar niet meer aan te raken (en dus ook niet meer te slaan.)
ik zal dan ook niet andermans paard slaan,heb er zelf een hekel aan!

saskiakefie schreef:Het gaat me er niet om of het mijn eigen paard zou zijn of mijn verzorgpaard. (Als ik hem maar goed ken) Het gaat mij om het gedrag, als het paard een tik verdiend, dan doe ik dat ook, ook al staat de eigenaar erbij.
_rosita_ schreef:saskiakefie schreef:Het gaat me er niet om of het mijn eigen paard zou zijn of mijn verzorgpaard. (Als ik hem maar goed ken) Het gaat mij om het gedrag, als het paard een tik verdiend, dan doe ik dat ook, ook al staat de eigenaar erbij.
als ik als eigenaar daar bij zou staan, zou je van mij ook een flinke tik terug krijgen, die verdien je dan!
niemand slaat mijn paard, ik niet en dan zéker een ander niet!
.
als iemand anders bij mijn paard is (is alleen de staleigenaar) en hij kliert vind ik het logisch dat hij een tik krijgt. ze horen te luisteren, naar wie dan ook. dan heb je het zelf alleen maar een stukje makkelijker