andermans paard slaan ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ifever

Re: andermans paard slaan ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:15

het ligt denk ik ook heel erg aan het type paard, maar je merkt snel genoeg hoe een paard op een tik reageerd... en daar handel ik ook naar. als ik een bang achtig paard heb dan gebruikt ik eerst mijn stem, dit doe ik trouwens altijd eerst, maar werkt dit ga ik steeds een stapje verder, soms kan dreigen ook al genoeg zijn. Maar ik neem aan dat de 'meeste' mensen die in de paarden zitten het wel merken hoe ze moeten reageren. iemand die mijn paard iets onnodig aandoet, moet voortaan met zijn/haar tengels van mijn paard afblijven. maar is het terecht dan heb ik er geen problemen mee.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:46

Ilsiie schreef:
al zal ik een paard, bijv op de manege, pensionpaard dat even alleen staat, niet zomaar een tik geven maar eerst met m'n stem proberen op te lossen.. ik weet immers niet hoe de eigenaar het op zou lossen..

inderdaad, dat heb ik ook. Bij verzorgpony's treed ik wel op mijn manier op, en als dat werkt is het gewoon goed Lachen

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:12

Ilsiie schreef:
pfoeh..

als ik bij een paard sta en die gaat schrapen ofzo, is het 'HE nietdoen!' of 'KAPPEN daarmee!'

SOrry, maar dit vond ik wel een leuke woordspeling, is niet verkeerd bedoeld hoor Knipoog
maar als een paard staat te schrapen noemen ze dat hier ( weet niet of het bij jullie ook zo is) kappen.
Als ik mijn paard zeg: Kappen, dan gaat hij vrolijk door Tong uitsteken

Nayana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:15

hm.. ik weet niet. zelf zou ik het niet leuk vinden als iemand anders mijn paard zou slaan, maar als diegene mijn paard verzorgt ofzo, dan vind ik wel dat je een tik mag geven.
maar als iemand dr staat te aaien ofzo, en mn paard vind dat niet leuk en gaat happen, dan pik ik het niet als ze dr gaan slaan.
Ik vind alleen dat ze dr een tik mogen geven als ze haar en mij kennen. geen vreemden ofzo

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 11:41

Vjestagirl schreef:
Dat is wel waar, sommige dingen zijn idd niet op te lossen. Maar wel bijna alles... En zij heeft het overeen vervelend paard. Onder vervelend versta ik trekken aan het bit, niet mee willen werken, overal van schrikken... En dat kan je er prima uit rijden, over het algemeen...

Dat kan ook ja, maar je hebt er nog een aantal tussen zitten die daar niet van onder de indruk zijn...

@nayana: en als jouw paard zo maar ineens een trap geeft? En als hij zo maar ineens bijt? Mogen ze hem dan geen tik geven omdat ze jouw paard niet kennen?
Als een wildvreemdpaard mij zo maar ineens zou slaan of bijten zou hij een enorme knal krijgen Knipoog

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 14:52

marije86 schreef:
als mijn verzorgpaard zou bijten of slaan dan krijgt ie een dreun terug..maar aan de andere kant heb ik liever niet dat mensen mijn pony een tik gegeven straffen kan ik zelf(alleen wat op het moment als je der zelf niet bij bent)dus is een beetje dubbel

Krijgt jouw verzorgpaard een "dreun" als hij vervelend is?! Dat is wel erg overdreven! Mijn verzorgpony Jip bijt nogal vaak en op zo'n moment krijgt hij een kneepje in zijn neus en als hij loopt te schoppen met zijn voorbenen loop ik weg en ga wat anders doen. Denk je niet dat dit veel effectiever is?
Ik heb mijn verzorgpony Milan één keer een tik op z'n neus gegeven, omdat hij aan mijn vest hing en niet los wou laten Knipoog Maar dat is dan ook de enige keer dat ik hem heb 'geslagen'.. Meestal als Milan erg opdringerig wordt gooi ik mijn armen in de lucht. Niet dat dit helpt, hij loopt alleen maar 2x zo geïnteresseerd achter me aan, maar toch... Het is meer het idee dat hij weet dat hij het niet mag doen Knipoog

Veraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:18

ik vind dat echt niet kunnen, hoe gemeen dat paard ook mag zijn ik vind niet dat je het paard van een ander kunt/mag slaan

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 19:26

Veraa_ schreef:
ik vind dat echt niet kunnen, hoe gemeen dat paard ook mag zijn ik vind niet dat je het paard van een ander kunt/mag slaan

Dus als een paard ineens gericht een keiharde rotrap naar iemand geeft maar de eigenaresse is er niet bij en hij gaat maar door, maar je slaat hem niet omdat hij niet van jou is?
Lips are sealed

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:00

Ik probeer zo consequent mogelijk te zijn, dus ook bij andermans paarden.

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:02

oh als mijn vz pony bijt of iets dergelijks. krijgt ie net zo'n harde dreun terug. ik laat me niet bijten. en dat is zo eigenlijk bij elk paard. maar alleen als dat paard me echt pijn doet of iets dergelijks.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 20:07

Ik had is iemand mee naar Katinka die op dat moment nogal hengstig was...
Pony duwt haar neus bij meisje in dr jas, meisje was er niet van gedient dus geeft Katinka een vrij harde tik tegen dr neus. Maar Katinka kan van vreemden echt niets hebben als ze hengstig is, dus geeft een gil en haalt loeihard uit met haar voorbeen. Nagelbijten / Gniffelen Gelukkig niet raak, maar dat meisje durft haar niet meer aan te raken (en dus ook niet meer te slaan.)

Van mij mogen ze Katinka best een tik geven als ze écht vervelend loopt te doen (dus bijten of trappen o.i.d, wat ze gelukkig eigenlijk nooit doet en dus niet nodig is) en zelf geef ik andermans paard ook rustig een tik op de neus als hij/zij écht loopt te klöten.

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:49

mijn pony kan echt vervelend zijn en dan mag ze van mij een goeie tik krijgen. Ze moet naar iedereen luisteren en niet enkel naar mij.
maar ik zou niet snel iemand anders zijn paard een tik geven, tenzij hij echt te ver gaat.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 21:52

hey,enn corrigerende tik krijgt die af en toe als het ECHT...(haha)nodig is! Knipoog Clown
een verzorgster heb ik niet!(ja mn moeder haha!)omdat niet iemand denk ik goed genoeg voor haar zal zijn!(in mijn ogen dan he!)
Bloos Haha! ik zal dan ook niet andermans paard slaan,heb er zelf een hekel aan!
groetjes

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:10

Ik als verzorgsters heb wel eens de paarden een tik gegeven en zelfs wel eens een schp ofzo. Niet echt afspraken met de eigenaar over gemaakt, maar lijkt me in sommige gevallen meer dan logisch. Denk aan echt bijten, of gericht uithalen. Ik denk dat de eigenaar dan juist blij is dat ik ze afstraf om het af te leren.

Sinds kort dan een eigen paard, en mijn vriendin zorgt soms voor haar als ik niet kan. Omdat ze nog wel eens mutsterig kan doen, en opeens kan happen met poetsen, heb ik haar dan ook gezegt dat ze dan gewono een tik mag geven. Omdat het gewoon onacceptabel gedrag is. Ikzelf negeer dat gedrag altijd, maar omdat mijn vriendin niet zo vaak met mijn merrie omgaat moet zij er nog even aan wennen, wanneer en hoe ze dat kan doen. Ik ben eigenlijk altijd net buiten het bereikt. Helaas mn vriendin laatst (op haar 1e keer) verzorgen niet. Dan mag ze wiet zeker wel een tik verkopen omdat het gewoon nergens op slaat Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:13

Het gaat me er niet om of het mijn eigen paard zou zijn of mijn verzorgpaard. (Als ik hem maar goed ken) Het gaat mij om het gedrag, als het paard een tik verdiend, dan doe ik dat ook, ook al staat de eigenaar erbij.

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:15

Mijn verzorgpony heeft net een veulentje gehad; een hengstje. En die wil nog wel eens bijten of tegen me op steigeren ofzo, dan krijgt hij een tik, want tja het beestje moet toch worden opgevoed he?! Maar op zich sla ik nooit, behalve als er en goede reden voor is!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:16

saskiakefie schreef:
Het gaat me er niet om of het mijn eigen paard zou zijn of mijn verzorgpaard. (Als ik hem maar goed ken) Het gaat mij om het gedrag, als het paard een tik verdiend, dan doe ik dat ook, ook al staat de eigenaar erbij.

als ik als eigenaar daar bij zou staan, zou je van mij ook een flinke tik terug krijgen, die verdien je dan!
niemand slaat mijn paard, ik niet en dan zéker een ander niet!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:35

_rosita_ schreef:
saskiakefie schreef:

als ik als eigenaar daar bij zou staan, zou je van mij ook een flinke tik terug krijgen, die verdien je dan!
niemand slaat mijn paard, ik niet en dan zéker een ander niet!

Waar slaat dat nou weer op?? Geef je je paard nooit een corrigeertikje? Of hoe corrigeer je hem dan? En als De eigenaar even met iets anders bezig is, en het paard kliert erg, probeer ik het eerst met stem, daarna een tik!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 18:50

Hahaha ik zie mijn paard al in de wei naar een ander paard wat loopt uit te dagen "Hé foei, hou daar mee op !!" Clown.

Ik sla weinig tot nooit, maar mocht het nodig zijn krijgen ze een beuk hoor, élk paard.
En eigenaren van wie dat niet mag rijd ik het paard niet van.

Softijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 20:35

Ik heb geen verzorgster, maar als ik die zou hebben zou ik het niet plezierig vinden als die mijn pony écht zou slaan. Een corrigerende tik zou ik niet zo heel erg vinden, als mijn pony echt loopt te klooien. Maar ik heb het liever niet..

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 21:43

Ik zie hier soms echt staan dat mensen het liever niet willen hebben dat ie een knal krijgt.
Ik heb liever niet dat mijn paard zijn zin krijgt bij iemand anders en er niet voor gestrafd wordt, hij gaat er niet dood aan hoor Knipoog

angel_fire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:34

Ik heb het liever niet dat iemand anders mijn paard slaat dan wordt ik echt pissig

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:37

Onnodig slaan is inderdaad neit goed, maar als mn vzpony me bijt krijgt hij wel een tik op z'n neus. Geen harde klap of zo, maar gewoon even een teken dat ik dat niet pik. Als het om mn eigen paard ging zou ik het juist willen, anders krijg je een paard dat over je heen gaat lopen. Ik vind het eigenlijk heel normaal dat bijten of iets dergelijks neit getolereerd wordt, heb er nooi tover nagedacht of ik wel een tik mag geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:39

als ik met het paard van iemand anders bezig ben, en hij begint te etteren krijgt hij een tik, dat pik ik van geen enkel paard, mag dat niet? dan ga ik niet met dat paard bezig, ik laat niet over me heen lopen omdat het niet mijn paard is als iemand anders bij mijn paard is (is alleen de staleigenaar) en hij kliert vind ik het logisch dat hij een tik krijgt. ze horen te luisteren, naar wie dan ook. dan heb je het zelf alleen maar een stukje makkelijker

newfoundland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-07 14:50

al mijn pony zou bijten zou ik gewoon rustig blijven en vooral niet Slaan!