Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

( als het op paarden aankomt
)
Citaat:Een klik creeer je niet,die is er of niet
Nashke schreef:Citaat:Een klik creeer je niet,die is er of niet
idd! dat bedoelde ik ook dus!

Lielle schreef:niet mee eens. Ik heb Raimaer het eerste jaar nooit leuk gevonden, vond het een lompe ezel. En nu kan ik ermee lezen en schrijven en zijn we echt maatjes, ze gaat voor me door het vuur.

Lielle schreef:Het onderscheid tussen verliefd zijn en houden van zeg maar? Dan doe mij maar die band ipv de klik.
Maar IMO betekent een klik dat je met je paard 'klikt', dat je elkaar begrijpt en met elkaar uit de voeten kunt. En dat kun je opbouwen, door open te staan voor je paard en je aan hem/haar aan te passen.

Meetje22 schreef:Een klik en een goede band ligt wel dicht bij elkaar.In beide gevallen is er wederzijds respect en vertrouwen tussen ruiter en paard.
Ik zie het altijd maar als met vrienden.
Sommige heb je een goede band mee of heb je geleerd er een band mee op te bouwen.
Maar er zijn ook vrienden waarmee je meteen een klik hebt.
Deze mensen hebben zoveel overeenkomsten en vanaf het eerste moment dat ze elkaar zagen of spraken wist je dat dit een echte vriend zou zijn.
En met mijn vorige paarden had ik een goede band,we vertrouwden elkaar na verloop van tijd.
Mijn nieuwe paard daarentegen lijkt te weten wat ik denk en voel,en vertrouwde me na een uur al.
Ze liep alleen maar achter me aan en als er iemand anders op rijd en ik sta aan de zijlijn verzet ze geen stap meer en wil ze alleen nog maar met me knuffelen.
Zowel met rijden als de verzorging zijn wij een geheel.
Je kijkt in haar ogen en je weet dat het goed zit.