kom jij elke dag bij je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ryannuh

Re: kom jij elke dag bij je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:41

Ik kom bijna elke dag. Voeren, sochtends buiten en savonds weer binnenzetten wordt gedaan, uitmesten moet ik zelf doen. Ik mest dus elke dag de stal van mn eigen paard en van mn verzorgpony uit. Sinds een tijdje heeft mijn verzorgpony zelf een verzorgstertje (lekker duidelijk haha).
Als zij komt doet ze ook mijn stal vaak wel dus hoef ik niet perse te komen.
Dus dan sla ik soms wel eens een dagje over! Maar dan komen ze sowieso de hele dag buiten. Zomers staan ze 24/7 op het weiland dus dan kom ik wel eens een dagje niet...
Maar ik vind het leuker om ze elke dag even te zien!
Verder vind ik, dat als je paard/pony buiten komt en een schone stal heeft dat het niet erg is om niet elke dag te gaan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 13:52

Ik kom er zo goed als elke dag als ik niet ga gaat mijn vriend, heb een eigne plekje dus moet wel anders word er niet uitgemest en gevoerd.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:02

Ik heb zelf geen paard, maar denk dat 't niet erg is als [hoe de situatie bij jou is kwa voeren en naar buiten enzo] je een dag niet komt Lachen

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:04

[***] schreef:
Ik heb de paarden thuis, dus ik zie ze de hele dag.

^^ Knipoog (heb het zelfde)

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:05

Ik ben er elke dag. Ik moet zelf mesten, beweging geven etc. dus ik vind dat ik dat gewoon verplicht ben aan mijn beestje. De paarden die ik voor een ander rijd, kan ik nog wel eens een dagje overslaan, maar die worden dan toch wel gedaan. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik een dag mijn paard niet zie ( stom hè ). Hij staat vanaf 1 oktober op stal en ik heb nog geen dag gemist. Misschien komt het nog, maar ik kan het me bijna niet voorstellen Haha!

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 17:06

Ik vind dat je ervoor moet zorgen dat je paard iedere dag z' box uitkomt (en voeren etc. natuurlijk Knipoog ), hoe en wie dat doet maakt niet uit, als hij z'n stal maar uitkomt.

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:59

Ik kom niet (meer) dagelijks, doordat het soms gewoon moeilijk te combineren valt met mijn rooster en mijn paard staat op 30 minuten reizen van huis.
Wel komt in dat geval mijn zusje. Elke dag is er minimaal 1 iemand van ons aanwezig, ook al wordt ze gevoerd en buitengezet.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:01

Ik kom elke dag. Paarden staan ook aan huis dus lekker makkelijk Lachen

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:03

De eigenaresse van Maris komt ook wel elke dag.

Ik kom zo vaak mogelijk om hem nog extra buiten te zetten. Kan de eigenaresse helemaal niet, dan mest ik ook enzo Ja

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:04

Nee niet elke dag.
Mijn paard word gevoerd, zijn stal word uitgemest en hij word losgelaten. Lachen
Ik probeer wel iedere dag te komen, maar soms heb ik veel huiswerk of andere dingen te doen, waardoor het er niet van komt.

Strepsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:05

Als je paarden aan huis staan moet je wel elke dag want je kan er niet omheen Knipoog haha
Maar als je paarden ergens anders staan kan je best een keertje overslaan hoor, als je goede afspraken kan maken met andere zodat je paardje wel buiten komt en gewoon eten krijgt is dat heus geen schande hoor.......
Maar ik zelf kan niet zonder........Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:07

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 29-02-24 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:52

Mijn paardje staat op een pensionstal,
Hij word daar uitgemest, gevoerd, en los gezet.
Ik probeer iedere dag erheen te gaan.
Maar soms lukt dat niet met me werk op zondag.
Dus dan regel ik altijd wel iets Haha!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 10:58

Heel soms ga ik een dagje niet. Maar als ik naar m'n werk fiets kom ik er langs, dus ik zie ze wel elke dag. Ze staan dag en nacht buiten, dus ze kunnen bewegen en eten zoveel ze willen

Soniador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 14:12

Mijn paard staat bij mijn thuis.
Een dag zonder paard is een dag niet geleeft voor mij.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 17:39

op de oude wei moesti k wel iedere dag als ik in het zieknhuis lag ging me stiefpap of me vriend , mmaar dan belde ik ze wel gek hoor ,
er staan daar ook paarden waar nog nooit iemand is geweest geloof ik ja een keer of 2 ,
maar nu op me nieuwe stal ben ik er wel iedere dag ook alleen als ik een keer niet kan voeren en mesten hun voor me maar is nog niet voorgekomen
zelfs als ik even geen vervoer heb me scooter was dood , brengt me moeder of haalt de stalbaas me hihi,
maar als je paardje op het land staat of zo dan zou ik iedere dag gaan en anders een ander laten gaan ze moeten daar ook water en voer hebben zeker nu nu er geen gras is

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:25

mijn pony's staan bij huis dus kom er elke dag Knipoog

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:33

Ik hoef niet elke dag naar mijn paard te gaan, hij wordt namelijk heeel goed verzorgd en ik hoef niet te voeren, niet te mesten etc. Maar ik kom wel vrijwel elke dag om te rijden.

dolor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 18:55

hoi
mijn paard staat op een pensionstal waar alles wordt gedaan, behalve uitmesten. ik kom echt iedere dag. ik ben nog nooit een dag niet geweest (behalve als ik op vakantie ben, maar dan wordt hij door een vriendin gedaan). ook als ik ziek ben of eigenlijk geen tijd heb vanwege huiswerk ga ik toch naar hem toe. ik kan dan ook geen dag zonder hem. als ik hem een dag niet gezien heb, voel ik me echt niet happy

ratjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:31

Ik kom er sowieso dagelijks, want mijn paardje staat gezellig aan huis!
Dat is weer een voordeel van buitenaf wonen Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:34

Ik kom niet meer elke dag bij mijn paard. Ze staan 300 meter verder op op een boederij waar een ander meisje ook haar paard stalt. We doen dus alles samen. Voorheen moest ik elke dag wel heen, meerdere keren per dag. Vond het niert erg hoor, in tegen deel. Maar vind het toch wel fijn om eventjes een dagje niet weg te hoeven. Meestal heb ik dan toch rugpijn en blijf ik liever zitten.

Als ik niet kom betekent het overgens niet dat ze niet buiten komen/eten krijgen enz.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:45

ik heb een eigen pony, staat niet aan huis, staat ook niet op een pensionstal/ manege. We moeten haar dus gewoon zelf voeren. Ik kom in principe elke dag 's ochtends, 's middags en 's avonds, gelukkig ligt het op weg huis naar school (anders had het me ook niks uitgemaakt hoor en was ik er alsnog vaak heengegaan Knipoog ). Als ik een keer ziek ben gaat mijn vader of moeder heen. Zijn we op vakantie of een keer laat thuis bellen wij mijn opa en die voert mijn pony dan. Maar ik probeer elke dag te komen. Ook als ik ziek ben... (wat me overigens lang niet altijd lukt omdat k dan niet naar buiten mag van me ouders Tong uitsteken)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 20:49

Ik heb een eigen pony, die niet thuis staat. Hij staat met nog een pony in een buitenstal. Wij huren dat van natuurmonumenten, dus we moeten alles zelf doen. Ik kom er 4 dagen in de week ( 3 keer in de ochtend, 1 keer in de middag). Wij hebben met 4 mensen een voerschema gemaakt, zodat de paarden 2 keer per dag gevoerd worden. Werkt ideaal!

Jamila_F

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 15:59

Ik kom elke dag bij mijn paard, maar ja, mijn paard staat ook achter mijn huis dus das lekker handig Haha!

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-07 16:03

Ik kom bijna elke dag bij mijn pony maar hoef dt niet.
Want als ik niet kan voert vriendin haar en ze staat nu nog 24-7 buiten.
En me verzorgpaard doe ik de ene x 3 dagen en de andere keer 5 dagen ligt er aan of ik in het weekend bij mijn vader ben.