Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ponyzotje schreef:Wat doen jullie als hij maar blijft bijten? Mn Shetlandhengstje leert het maar niet af. Hij was al ouder toen ik met hem begon, maar er moet toch een manier zijn? Ik straf hem nu al maandenlang élke keer, maar hij schijnt het niet te snappen. Hij bijt in alles wat los en vast zit... In zijn touw, mij, staldeur, alles. Als ik hem straf, schrikt hij heel fel, maar de halve seconde erna doet hij het weer. Ik heb hem een periode geprobeerd te negeren, maar dat hielp niet eens een klein beetje... Tips?
Lowara schreef:expres bijten? dan gaan ze bij mij sterretjes zien. ik tolereer zulk gedrag niet, mijn bijna 2 jarige heeft het korte tijd gedaan, nou die heeft een paar flinke rammen tegen haar hoofd gekregen.
Slaan bijten zijn de 2 dingen dat ze van mij een schop of flinke ram krijgen, ongeacht de leeftijd of de reden van het geweld vanuit het dier.
Zulke paarden zijn in mijn ogen gewoon gevaarlijk en onbetrouwbaar, vooral rond kleine kinderen die ik hier vaak heb rondlopen. Maar gelukkig hebben de meeste dieren het hier snel in de gaten en doen ze het werkelijk nooit meer
KsVrPy schreef:Ons Shetlanderhengstje doet dat ook en werkelijk niets helpt. Hoe oud is hij? Wil je hem hengst houden? Anders zou je hem eventueel kunnen castreren dan is het gezeik grotendeels over.
Als ze bij mij bijten kunnen ze een flinke mep verwachten.
Als ze trappen krijgen ze een flinke trap onder hun hol terug.
Als ze op mijn teen gaan staan is het pijnlijk maar daar kunnen ze niks aan doen.

)
ponyzotje schreef:KsVrPy schreef:Ons Shetlanderhengstje doet dat ook en werkelijk niets helpt. Hoe oud is hij? Wil je hem hengst houden? Anders zou je hem eventueel kunnen castreren dan is het gezeik grotendeels over.
Als ze bij mij bijten kunnen ze een flinke mep verwachten.
Als ze trappen krijgen ze een flinke trap onder hun hol terug.
Als ze op mijn teen gaan staan is het pijnlijk maar daar kunnen ze niks aan doen.
Hij moet inderdaad hengst blijven, trouwens ik weet niet of het nog zou helpen, hij is zeker 10 jaar.
Terugbijten weet ik niet of het helpt, het is jammergenoeg niet alleen naar mij gericht maar gewoon naar alles. En al die andere dingen bijten niet terug helaas![]()
Als hij in zijn groep hengstjes staat dan staat hij ook gewoon te slapen, en ineens uit het niets, bijt hij een andere hengst. Tja, als die dan niets terugdoen leert hij het ook niet
Maar ik straf hem nog wel steeds als hij probeert naar mij te bijten. Dat leert hij af, maar in andere dingen bijten niet...
dankjewel voor je antwoorden. 
Shappiejj schreef:Lowara schreef:expres bijten? dan gaan ze bij mij sterretjes zien. ik tolereer zulk gedrag niet, mijn bijna 2 jarige heeft het korte tijd gedaan, nou die heeft een paar flinke rammen tegen haar hoofd gekregen.
Slaan bijten zijn de 2 dingen dat ze van mij een schop of flinke ram krijgen, ongeacht de leeftijd of de reden van het geweld vanuit het dier.
Zulke paarden zijn in mijn ogen gewoon gevaarlijk en onbetrouwbaar, vooral rond kleine kinderen die ik hier vaak heb rondlopen. Maar gelukkig hebben de meeste dieren het hier snel in de gaten en doen ze het werkelijk nooit meer
Hoe weet jij zo zeker dat je paard je 'expres' bijt?
een beetje grof uitgedrukt 'een paar flinke rammen tegen haar hoofd'.![]()
wat meestal goed helpt is in de bovenlip knijpen

Qimm schreef:Bij gericht happen en schoppen dan kan het paard een knal terug verwachten, daar ben ik niet van gediend. Op mijn tenen staan straf ik niet, aangezien ik nog nooit een paard moedwillig bij iemand op de tenen heb zien staan. Ik zie dat ook vaak meer als mijn eigen fout. Niet goed opgelet.

Qimm schreef:Met gericht bedoel ik dus dat er wordt gehapt om het happen. Dus als er geen enkele reden is om te happen en dan heb ik het niet over schoffiekrauwen.