Wandelen jullie ook met je pony paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MariekeVol

Re: Wandelen jullie ook met je pony paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:25

Ja.. als mijn zusje er een dag niet is, ga ik er mee wandelen (ben te groot om erop te rijden).
Je kan merken dat ze het leuk vind.. we gaan dan door het bos en over de hei, heuveltjes en plat.
En soms stukjes draven, dan merk ik weer hoe slecht mijn conditie momenteel is Tong uitsteken

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:29

ja regelmatig:) het is lekker voor de afwisseling en ook nog eens goed voor je eigen conditie Knipoog wat ik ook erg vaak doe en mijn pony helemaal geweldig vind is fietsen met mn pony ernaast, lekker hard zonder optoming, dan zie je hem helemaal genieten

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 15:31

Ik wandel regelmatig met allebei m'n pony's. Meestal dan 30 min tot 2 uur
M'n pony's vinden het geweldig en ik hou ook wel van een wandeling

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:44

Ik wandel soms wel eens met mijn pony Lachen ik vind het wel leuk en mijn pony gelukkig ook!

maks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 16:54

toen ik mijn paard net had ben ik begonnen met wandelen. eerst alleen met halster. dit was geen succes. het is namelijk een shire met een behoorlijke eigen wil. ik werd alle kanten op gesleurt. ook de lucht in. met hoofdstel in kan ik wel met hem wandelen hij luistert dan veel beter. ik wandel alleen niet graag met hem. hij heeft nogal grote voeten en hij kijkt nogal graag in het rond dus heb al vaak een blauwe hak en blauwe tenen opgelopen.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 17:59

Ik wandel soms. Kan het eigenlijk zo lang maken als ik zelf wil, wandel door een recreatiepark naast de deur. Ik kan ook naar een ander park gaan maar dan ben ik al hooguit 30/45 min. langer weg.
Soms ga ik met de fiets, ligt eraan of ik zin heb om te lopen of niet Clown.
Meestal wandel ik zo'n kleine 45 min.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:00

Ik wandel elke dag gemiddeld een uur, dat komt omdat me paardje aan de medicijnen zit en een losse knie heeft. Moet nu nog een paar weekjes afwachten en kijken of er verandering is.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:01

ik heb in de brugklas heeel erg veel met indy gewandeld, had twee redenen eigenlijk, 1 omdat zij nog niet klaar was voor echt rijden, en 2 omdat ik het nog niet was, vanwege mijn gezondheid.

ik doe het nu nog steeds weleens hoor, net zo vaak als ik andere dingen doe Haha! Knipoog en waarom? simpel, omdat ik daar zin in heb. en hoe lang ligt er nogal aan hoe lang ik tijd heb

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:07

Ik wandel dagelijks, vaak na het rijden nog 10 min na het rijden. En als hij vrije dag heeft, dan wandel ik een half uurtje.
Ik vind dat altijd super ontspannend, paardlief ook Ja

chickiej__c

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:08

heeej
tuurlijk wandel ik met mijn paardje wel is
ik ga alltijd gewoon door woonwijken of door de polder
ik doe het als ze een vrijedag heeft of gewoon na het rijden

xxx

Marritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:29

Ja, eigenlijk altijd als ik niet kan rijden. Het is misschien niet heel lang (soms een kwartiertje, andere keren een half uurtje), maar dan is ze er in ieder geval even lekker uit Lachen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:32

ja joor, soms een uur, maar soms als mijn pony bijvoorbeeld heel braaf was bij het rijden, gewoon even 10 min. als beloning

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 18:34

Ja, meestal 20/30 minuten en soms wat langer.Iik doe hem meestal wel een hoofdstel om, anders is hij bijna niet te houden.
Ik kan niet rijden, dus daarom wandel ik nu ongeveer 1/3 keer in de week. (Ligt aan het weer;) )

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 19:16

Ook ik ga regelmatig met m'n pony aan de wandel Ja Gewoon aan het halster lekker een half uur sjouwn, heerlijk. Meestal als ik geen tijd heb om te rijden of als ze vrij heeft gehad.

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-07 21:44

ik probeer ook regelmatig te wandelen, maar mijn pony is nog niet echt verkeersmak en dus verschiet ze heel vaak. maar we houden vol tot ze gewend is aan het verkeer

vicksytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 10:16

ik wandel ook redelijk veel maaar het probleem is dat mijn paard niet echt op honden kikt en het baasje ook niet want k ben al regelmatig achtervolgd geweest maar als ik geluk heb kan ik messchien deze zomer enzo beschikken over 4 hectare grond alleen hopen dat daar geen honden gaan zitten anders racet ie weg !! zoooeeeefffffff

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:48

CrystallFlow schreef:
hallo!
ik wilde even weten of jullie ook met je paard of pony wandelen (dan bedoel ik us echt een wandeling maken) hoelang wandelen jullie dan? en waarom (gezellig, omdat je niet kunt rijden e.d) en hoelang wandelen jullie dan met je paard oja en waar?
daar was ik wel benieuwd naar Knipoog

als ik geen ziin heb om te rijden. door het dorp wandelen we:P we hebben een rustige buurt met mooie plekjes of in het bos. en dat ongeveer ander half uur

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 18:49

ik wandelde eerst altijd met mijn pony. todat hij schrok en ik er dus keihard onderviel en hij op mijn knie heeft getrapt. en los is gebroken
dus ik wandel niet zoveel meer.

Grandmommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:07

laatste keer dat ik met mijn pony ging wandelen werd ze zenuwachtig en ik dacht net weer veilig terug te zijn op de manege toen ze achteruit stoof tegen mijn fiets, die daar geparkeerd stond, en zichzelf flink bezeerde. toen had ik wel even zoiets van ' ........... arrrrrr MUTS ' maar ik denk dat ik het, als carnaval weer heeeel ver weg is, en het weer goed is, weer eens ga proberen. maar dan wel eerst even een uurtje flink de pit eruit laten gaan.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 19:28

Ja ik wandel meestal met hem als het koud is of als hij zijn stal niet in kan door een reden. Ik vind het belangrijk om ook met je pony te wandelen, je krijgt er een goeie band mee. althans dat vind ik Knipoog Het varieert bij mij tussen een kwartiertje tot anderhalf uur Knipoog en dan meestal gwoon op het erf of in de bak. Soms ook wel door het dorp Knipoog

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:06

Ik wandel ook regelmatig.
Met mijn veulen ga ik nog niet zo vaak en niet zo ver, maar met mijn shet ben ik soms wel 2 uur weg. Dan ga ik lekker door duin en over strand.
Met mijn veulen ga ik meestal langs de weg om haar overal aan te laten wennen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 20:23

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 17:42

Heel af en toe, in het bos Ja gewoon gezellig, meestal met nog iemand erbij.. vaak zijn we het dan na 10 min. zat en springn we er zonder zadel, hoofdstel en cap op Nagelbijten / Gniffelen maar als we het volhouden is het meestal een half uurtje Lachen anders langer Knipoog

Rebecje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 18:56

Jazeker. en de wandelingen kunnen een hele tijd duren.
is zeer geod voor het vertrouwen. en weer eens wat anders Vork

chanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 19:33

IK wandel ook wel eens met de paarden. Met de 1 wat meer dan met de ander. Het ligt er wel eens aan hoelang en waar naar toe maar meestal wel iedere keer een ander rondje. Ik doe het gewoon eens voor de afwisseling hoeven ze niet elke dag te werken. En ej bent dan toch weer op een andere manier met je paarden bezig..