wat is het kortste dat je een paard hebt gehad??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Re: wat is het kortste dat je een paard hebt gehad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:20

9 maanden. Toen hebben we hem moeten laten inslapen door cushing.

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 20:39

Ik heb 1 jaar kunnen uitproberen als verzorgpaardje en daarna gekocht. Ik ken hem nu al 11 jaar waavan 10 van mij. Heb hem nog steeds. Hij is nu 23. Het is mijn eerste paardje en blijft bij mij tot zijn dood.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 17:21

2 weken en 2 dagen, heb dr pas gekocht Vork Pling
Qua verzorgpaarden is het korste dat ik een paard heb verzorgt een jaartje. Eerst Lenteroos een jaar (verkocht), Tancreda een jaar (afgemaakt door ongeluk) en Genderose een jaar (afgemaakt). Vosje (nu van mij dus) ken ik sinds februari 2004, en is sinds 2 weken dus van mij.

Nayana

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 19:33

2 maanden, het klikte gewoon niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 21:57

Voor mij geldt dit voor verzorgpaarden; 2 minishetlanders waar het verder niet mee klikte; 2 weken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 22:13

7 maanden, mijn haflingerhengstje wat ik kocht als 3 maanden oud veulen, maar wat mede door de stalling tussen enkel merries zijn ei niet kwijt kon en dus agressief werd en gericht sloeg naar mij (de rest durfde zowiezo niet in de buurt te komen) ik heb hem verkocht aan mensen in de buurt en daar staat hij nu 5 jaar later nog steeds en hij is nu super braaf.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:28

zo'n 2 maand een verzorgshetje,,Na die vreselijk leuke twee maanden,,kwam de eigenaar er achter dat ze wormen had,, Verdrietig Ik kom er maar 1 keer per week dus ik wist er niets van,,tOen ik daar Op een wOensdag kwam,,kwam de eigenaar met het slechte nieuws,,het ging zo met Lumke (de shet),,:
Lumke was drachtig en zou over ong, twee weken een lief veulentje krijgen,,Ik had er zo'n zin in,,Want Lumke was zo'n klein lief shetje,,het leek wel mijn kindje,,maar plotseling had ze het veulentje uitgepoept, en heeft de eigenaar haar naar de paardenarts gebracht,,Daar is ze helaas gestorven,,ik heb er nog steeds heel veel verdiret van,,omdat ze mijn lieve schatje was! Ik mis haar zo!,, Huilen
Nu staat er weer een nieuwe,,Punkie,,maar die is lang zo lief niet,, Verdrietig

oOk had ik een verzorgshetje Rastja,,maar door leugens van een vriendin (?) Mag ik haar niet meer verzorgen,,ook zij was drachtig,, en staat nu niet meer bij de kudde,,ik wil weten wat er aan de hand is,,want Lumke kwam ook bij die kudde vandaan,,strax is Rastja ook dood! Huilen Huilen Ook haar mis ik heel erg,,en oOk zij was drachtig, en de shets uit die kudde worden niet ontwormd,,dus?,,

groetjes Jildau

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:34

jillie1994 schreef:
zo'n 2 maand een verzorgshetje,,Na die vreselijk leuke twee maanden,,kwam de eigenaar er achter dat ze wormen had,, Verdrietig Ik kom er maar 1 keer per week dus ik wist er niets van,,tOen ik daar Op een wOensdag kwam,,kwam de eigenaar met het slechte nieuws,,het ging zo met Lumke (de shet),,:
Lumke was drachtig en zou over ong, twee weken een lief veulentje krijgen,,Ik had er zo'n zin in,,Want Lumke was zo'n klein lief shetje,,het leek wel mijn kindje,,maar plotseling had ze het veulentje uitgepoept, en heeft de eigenaar haar naar de paardenarts gebracht,,Daar is ze helaas gestorven,,ik heb er nog steeds heel veel verdiret van,,omdat ze mijn lieve schatje was! Ik mis haar zo!,, Huilen
Nu staat er weer een nieuwe,,Punkie,,maar die is lang zo lief niet,, Verdrietig

oOk had ik een verzorgshetje Rastja,,maar door leugens van een vriendin (?) Mag ik haar niet meer verzorgen,,ook zij was drachtig,, en staat nu niet meer bij de kudde,,ik wil weten wat er aan de hand is,,want Lumke kwam ook bij die kudde vandaan,,strax is Rastja ook dood! Huilen Huilen Ook haar mis ik heel erg,,en oOk zij was drachtig, en de shets uit die kudde worden niet ontwormd,,dus?,,

groetjes Jildau

ik denk dat verzorgpony's niet mee tellen.

Ik heb nog nooit een paard weggedaan, mijn paard heb ik nu langer dan 4 jaar en hoop dat ik haar nog lang heb.

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:38

10 en half jaar Bloos dat was mijn allereerste pony ik was 5 jaar oud toen ik haar kreeg ze was toen 18, ze is hier op 29 jarige leeftijd ingeschreven

Birgitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 20:50

ik heb 1 paardje maar 5 minuten gehad. Dit paardje is bij ons geboren. de bevalling was zeer zwaar, het veulen leefde maar was erg zwak en is helaas na een kleine 5 minuten overleden. de merrie is er toen goed doorgekomen en die hebben we nog steeds.

we hebben in mei 2005 ook een paard moeten laten inslapen na 3 jaar aan koliek gepaard met een acute buikvliesontsteking. Dit paard had al voor de 11de keer koliek. deze keer was het een koliek aanval die erger was dan de voorgaande aanvallen. het paard is met veel pijnstillers naar de kliniek gebracht voor verder onderzoek en toen bleek dat er allemaal ontstekingen in zijn buik zaten en dat maakte de aanval zo erg en er was geen behandeling meer mogelijk. het paardje laten inslapen was de enigste manier om hem uit zijn lijden te verlossen. het paardje was net 3 jaar oud.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 21:42

2 weken.
Ik kocht mijn shetlander op een zondag en 2 weken later overleed ze

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 11:44

vier maanden

Euhm we waren niet echt een perfecte match en toen hij echt gevaarlijk ging doen en zelf mijn vriend er niet meer op wou en de meesten zeiden dat ik hem moest weg doen of dat ik me anders echt ging verongelukken hebben we hem verkocht aan een jongen die hem nu samen met zijn trainer volledig naar hun hand aan het zetten is.
Het was geen meisjespaard en al helemaal geen gemakkelijke. Ik heb nog veel contact met de nieuwe eigenaar en het gaat met ups & downs.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-07 15:48

Ongeveer 2 jaar.
Wij hadden hem toen verkocht omdat hij heel raar ging doen tijdens het rijden. We hebben hem op elk gebied onderzocht en niks kunnen vinden. Ook werd mijn zusje er een beetje te groot voor.

LauwtjuhLevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 09:36

kheb mijn paard nu bijna een maand en doe hem dus nooit weg! heb al zo´n band met dat beesje!!
En mijn verzorgpaarden 5 friezen heb ik 2,5 jaar verzorg.. en een fjordje 1 jaar, die is toen vehruist! en de ijslanders heb ik ruim 3 jaar verzorgt en ga ik nu nog afentoe heen!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:02

Iets van een 10 dagen, maar dan wel op proef.
Was een pony voor mij als kind bedoeld was. Toen ponylief echter me letterlijk zijn wei uit probeerde te trappen, was het eerste wat mijn vader deed de telefoon nemen. Of de eigenaar hem binnen de twee uur komt halen, anders zou hij hem zelf terugbrengen maar dan zou hij wel aan een vleeshaak hangen. Uurtje later was hij daar Clown .

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:05

Mijn eerste paard heb ik 9j gehad, ze is tot aan haar dood bij mij geweest.
Ik zit nu aan m'n 2de paard en nu in de zomer heb ik hem 2j.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 21:20

ik geloof iets minder als een jaar. Het was een shetlander waar ik niet echt veel mee deed. omdat ik druk was met de andere nu heeft mn nichtje hem Lachen

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:09

Het kortst dat ik een paard heb gehad is tevens het langst dat ik een paard heb gehad:2 jaar. En als het aan mij ligt blijft ie nog wel eventjes!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 09:13

Puck heb ik ongeveer 10 maanden gehad, toen is hij overleden. Hij was pas 15 en hij leek ook erg gezond, maar toch mocht het niet zo zijn Scheve mond

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 13:20

2jaar, maar heb hem nog steeds!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:35

7,5 jaar en nog steeds in mijn bezit Haha!

Het is mijn 1e en ik hoop voorlopig ook nog wel even mijn huidige paard Tong uitsteken

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 01:45

ik heb een verzorgshet maar die ging bij mij staan maar omdat de paarden van onze manegedit jaar vroeger aan zijn lukt dat dus neit en staat hij helemaal niet bij mij!

angelq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 11:26

2 en half jaar mijn lieve fjord OJ. toen ik hem had gekocht zei de vorige eigenaar niet dat hij zwaar zomereczeem had. ik had hem terug kunnen geven maar dat wilde ik niet was verkocht aan hem.
maar na 2 en half jaar kijken naar een pony die erg veel jeuk heb dat deed me erg veel pijn. van slopen stal,bak,rijbak,dekens enz bleef ik toch hoop houden op een middeltje dat zou helpen. maar toen ging het gewoon niet meer ik heb hem toen verkocht met duidelijkheid hij heb zomereczeem. sommige zeggen hij is naar de slacht en de eigenaar die hem heb gekocht zei ik heb hem weer door verkocht naar belgie. of dat waar is tja laten we dat maar zo houden. maar nu heb ik een schat van een trakhener en die gaat nooooooooooooit meer weg.

Otje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:46

Ik heb een haflingertje 3 dagen gehad.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 17:02

Mijn eerste paard heb ik 6 jaar gehad. Ze is in al die tijd kerngezond geweest, nooit eens een keertje ziek. Maar toen ze die avond koliek kreeg was het gelijk prijs...
Mijn huidige paard heb ik bijna 4 jaar. Mjin Shetje heb ik 2,5 jaar. Zij blijven allebei bij mij totdat het einde komt.