Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Taat schreef:die van mij kan ook nooit in de wij alleen in een dichte paddock
want het is een hengst en dominant naar andere paaden dus de wei zit er niet echt in.
ik vind het niet zielig als je maar lekker veel naar bite metze gaat

z0rr0 schreef:ik vindt een paard moet zomers minimaal 3 uur op weide maar liefst de hele dag.
in de winter hoeft het van mij niet
liefiej schreef:Soet schreef:euh jowel dat is wel zielig. Een paard hoord in een weide, lekker kunnen rondlopen, kunnen grazen. En een bak is goed voor een weekje vervanging, maar voor altijd?? Néé, dan moet je maar geen paarden kopen..
dat vind ik onzin,
manegepaarden zien als ze geluk hebben!ook alleen maar in de zomer weiland, of helemaal niet!
Als we de paarden nu op het land zouden zetten, dan trappen ze alles kapot en ze staan tot aan hun enkels in de drek. 

WiDri schreef:Het paard van mijn zus die komt NOOIT op de wei. Hij kan namelijk niet op de wei. Hij word te vrolijk, waardoor die niet meer stopt met rennen. Of te wel.. Dank je wel baasjee! ZOEFFFF paard op je af..
merrieveulen schreef:Taat schreef:die van mij kan ook nooit in de wij alleen in een dichte paddock
want het is een hengst en dominant naar andere paaden dus de wei zit er niet echt in.
ik vind het niet zielig als je maar lekker veel naar bite metze gaat
ik begrijp dat jouw hengst altijd alleen staat, in die paddock? is hij een dekhengst? paarden horen imo niet alleen te staan, dat vind ik dus wél echt zielig.
verder ben ik het ook met karoliena eens. als er maar onbeperkt hooi is, om de normale 'graastijd' te vervangen. het is jammer dat de paarden dan niet lopend eten, maar imo worden ze er niet minder van. een mooi stuk grasland is het meest ideale, maar een fijne paddock met één of meer andere paarden en voldoende hooi volstaat ook.

Taat schreef:Vind je het zielig voor die van mij? hoezo?
nee het is geen denkhengst ook al denk hij van wel en hij zou het ook graag willen. VEILIGHEID gaat voor hij kan absoluut echt niet samen staan met een ander paard wand die trapt hij dood. met buiten rijden kan ik wel samen enzo. ja hij staat alleen in de paddock.
WiDri schreef:Het paard van mijn zus die komt NOOIT op de wei. Hij kan namelijk niet op de wei. Hij word te vrolijk, waardoor die niet meer stopt met rennen. Of te wel.. Dank je wel baasjee! ZOEFFFF paard op je af..
dus casteren heeft weinig zin. dus er is niks zieligs aan. je mag het ook wel komen uitproberen. maar dne niet dat jou paardje dat zo leuk gaatvinden. dus wij kiezen voor de VEILIGHEID. en hij kom veel buiten alleen niet samen. tis een KLOPhengst indd karoliena schreef:Inderdaad heel sneu, laat hem dan castereren als hij anders zn hele leven alleen moet staan, bah. Zelf mijn hengsten staan dag en nacht samen terwijl die ook dekken, kan echt prima, als ze maar goed opgevoed zijn zowel naar de mens toe als sociaal naar andere toe