Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
En mag ik ook precies weten waarom die longeerlijn zo super erg is? 
dorientjuh schreef:Even een paar reacties:
Sammy1: wat geef jij ongelooflijk kinderachtige reacties zeg! Dat je op niveau rijdt, wil absoluut niet zeggen dat je weet hoe paarden in elkaar zitten en hoe ze denken, dat blijkt dus ook wel uit jouw acties die ik hier lees. Denk jij inderdaad dat een paard het ook maar in zijn hoofd haalt om jou te schoppen of te slaan als jij een duidelijke leider bent? Nee. Dit doen ze alleen maar als jij ongeveer even hoog in rang staat of lager. Dus de paarden waar jij mee omgaat geven zelf het antwoord. Bovendien voegen reacties als: ''hahaha ik lach me hier dood'' niets toe aan dit topic, dus die kan je ook wel weglaten. Ik zeg dit allemaal niet om ruzie te maken, maar probeer eens op een normale manier te reageren in plaats van zo kinderachtig, je bent zelfs ouder dan ik, en ik kan het toch ook? Als jij niet tegen een andere visie kan dan die van jezelf lijkt het me geen goed idee om je vaker in zo'n discussie te mengen, jij maakt je alleen maar kwaad en het voegt dus niets toe.![]()
samantha21 schreef:lolaatje, ik denk niet dat ze bedoeld om echt te slaan. anders schrijft ze ook wel steeds harder sláán. Je moet eerst even kijken waar dit over gaat. Het is ook niet de bedoeling dit iedere keer te moeten doen. En op een enkele uitzondering na, hoef je helemaal niet harder te tikken, want na een paar kleine tikjes snappen ze het!
.
dorientjuh schreef:Inderdaad samantha!.
@ lolaaatjuh: heb je mijn edit bovenaan deze pagina al gelezen?
sorrie. Maar met die longeerlijn bedoel ik ook niet dat je er net zo hard aan meot gaan trekken dat hij vooruit loopt maa rhet is een mogelijkheid
lolaaatjuhh schreef:Als redelijk vaak geprobeert maar mijn paard en pony blijken ezels te zijn wand die luisteren daar niet naar

Ik heb Apple (moderator) er ff op af gestuurd, om sammy1 ff op haar nummer te zetten. Wat is dat kind vermoeiend zeg !!!

ik hou op met dit topic vordat ik dadelijk echt problemen krijg doei
Dit noemen ze trouwens desensibiliseren. dorientjuh schreef:Dan lijkt het me goed voor jouw pony dat hij eerst leert om niet bang te zijn voor de zweep. Dit kun je doen door je pony te gaan aaien met de zweep. Het beste kun je haar(?) aan een lang halstertouw houden, probeert ze weg te lopen/draaien, dan blijf je haar aanraken met de zweep. Staat ze stil, dan moet je meteen de zweep weg halen, en even later weer proberen. Zo leer je haar dat de zweep niet eng is. Dan moet je daarna natuurlijk niet met zweep als strafmiddel gaan rijden, maar dat snap je vast zelf ook wel.Dit noemen ze trouwens desensibiliseren.
en aanraken kan al redelijk ( ze laat het toe ) maaar ze hou dhaar ogen nog steeds wijd open en neus soms trillend zonder dat ik er iets mee doe
griebels schreef:sarahke schreef:bedankt allemaal voor de hulp! ik zal het eens proberen. als ik stil ga staan, loopt hij net zolang tot hij met zijn hoofd tegen mij loopt. ik probeer dan geen stap te verzetten en hem terug te duwen maar ik weet niet of dat juist is. hij is niet vals ofzo en zijn dominantie vormt ook geen rechtstreeks gevaar doordat hij probeert te bijten, ... Gelukkig! Ook verschiet hij nooit of slaat niet op hol, maar gaat gewoon rustig wandelend naar een lekker plekje gras en gaat grazen, wat je ook op zijn rug doet.
wat is een dually halster?
als jij vol vertrouwen vol op hem afloopt in een actief tempo, gaat hij dan achteruit voor jou of blijft hij staan?
als hij blijft staan staat hij boven jou!