Wat te doen aan een dominant paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Re: Wat te doen aan een dominant paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:35

Ik zeg toch ook dat je eerst heel zacht moet beginnen. Niet meteen een klap! Zo'n paard is slim genoeg om dan achteruit te stappen, lang voordat je die tikjes tikken kunt noemen.

Edit: Bovendien heeft een paard bij deze manier een keuze, bij 'jouw' manier niet.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:37

whaah wie ben jij wel dan wil je mij even vertellen wat ik moet doen whahahahahaha ga maar lekker vol erop in heerlijk hoe mensen die zich ergeren

L_ola

Vorgens mij is mijn paard een ezel wand die luistert daar niet naar Knipoog En mag ik ook precies weten waarom die longeerlijn zo super erg is?

Maxielover

dorientjuh schreef:
Even een paar reacties:

Sammy1: wat geef jij ongelooflijk kinderachtige reacties zeg! Dat je op niveau rijdt, wil absoluut niet zeggen dat je weet hoe paarden in elkaar zitten en hoe ze denken, dat blijkt dus ook wel uit jouw acties die ik hier lees. Denk jij inderdaad dat een paard het ook maar in zijn hoofd haalt om jou te schoppen of te slaan als jij een duidelijke leider bent? Nee. Dit doen ze alleen maar als jij ongeveer even hoog in rang staat of lager. Dus de paarden waar jij mee omgaat geven zelf het antwoord. Bovendien voegen reacties als: ''hahaha ik lach me hier dood'' niets toe aan dit topic, dus die kan je ook wel weglaten. Ik zeg dit allemaal niet om ruzie te maken, maar probeer eens op een normale manier te reageren in plaats van zo kinderachtig, je bent zelfs ouder dan ik, en ik kan het toch ook? Als jij niet tegen een andere visie kan dan die van jezelf lijkt het me geen goed idee om je vaker in zo'n discussie te mengen, jij maakt je alleen maar kwaad en het voegt dus niets toe. Lachen

Amen !!! OK dan!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:38

@ sammy1: Ik geloof toch serieus dat degene die zich hier helemaal groen en geel ergert jij bent. Jammer dat je (hierover) niet kunt discussieren.
Maar ik laat je nu met rust, dan kun je in je eigen sop gaar koken. Lachen
Laatst bijgewerkt door dorientjuh op 23-01-07 14:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:38

lolaatje, ik denk niet dat ze bedoeld om echt te slaan. anders schrijft ze ook wel steeds harder sláán. Je moet eerst even kijken waar dit over gaat. Het is ook niet de bedoeling dit iedere keer te moeten doen. En op een enkele uitzondering na, hoef je helemaal niet harder te tikken, want na een paar kleine tikjes snappen ze het!

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:40

samantha21 schreef:
lolaatje, ik denk niet dat ze bedoeld om echt te slaan. anders schrijft ze ook wel steeds harder sláán. Je moet eerst even kijken waar dit over gaat. Het is ook niet de bedoeling dit iedere keer te moeten doen. En op een enkele uitzondering na, hoef je helemaal niet harder te tikken, want na een paar kleine tikjes snappen ze het!

Als redelijk vaak geprobeert maar mijn paard en pony blijken ezels te zijn wand die luisteren daar niet naar Knipoog

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:40

Inderdaad samantha! Ja.
@ lolaaatjuh: heb je mijn edit bovenaan deze pagina al gelezen? Lachen

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:42

dorientjuh schreef:
Inderdaad samantha! Ja.
@ lolaaatjuh: heb je mijn edit bovenaan deze pagina al gelezen? Lachen

Neej had ik nog niet gelezen Tong uitsteken sorrie. Maar met die longeerlijn bedoel ik ook niet dat je er net zo hard aan meot gaan trekken dat hij vooruit loopt maa rhet is een mogelijkheid Knipoog

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:43

het meissies ik ergeren je wil niet weten ik zit hier met eenvriendin en we doen het bijna inde broek van het lachen whahahahahahahahahahahahhahahahahaha

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:43

Hmm, ik vind het toch niet respectvol tegenover het paard. Je zei trouwens dat het bij jouw paarden niet lukte? Wanneer zet je ze dan achteruit en op welke manier doe je dat? Bij mij lukt het namelijk wel altijd vrij snel.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:44

lolaaatjuhh schreef:
Als redelijk vaak geprobeert maar mijn paard en pony blijken ezels te zijn wand die luisteren daar niet naar Knipoog

Hoe komt dat toch? Misschien omdat ze juist alleen maar harde hand gewend zijn? Dan luisteren ze in eens niet naar een zachte hand nee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:44

@sammy1: ik zie de lol er niet van in dat je dit topic - en het onderwerp - om zeep zit te helpen.
Als je geen interessante bijdrage hebt voor TS, ga dan een beetje "lol" trappen in een HK of chatbox. Kunnen wij weer on topic.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:45

Tjongejongejonge... Slapen Ik heb Apple (moderator) er ff op af gestuurd, om sammy1 ff op haar nummer te zetten. Wat is dat kind vermoeiend zeg !!! Boos!

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:46

nee hoor jullie gaan er toch op in hier word wat gevraagd van die meid uit en wat doen jullie gaan op mij in dusss ga ik er ook op in

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:47

is toch normaal ik bijt vanme af

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:47

Damn wat een koppig persoon!!Afbeelding
god meid, je ziet mijn pony hier gewoon totaal niet luisteren zonder bit, zonder zadel, zonder zweep, zonder enkele bijzetteugel of martingaal of wat het ook mag zijn , mijn paarden luisteren juist goed maar ze lijken wel bang te zijn voor de zweep! Daarom doe ik er niks mee geprobeert en ze werden alleenmaar banger! mijn paarden luisteren primá Knipoog
Edit: Sorrie dat ik even uit mijn vel schoot maar wat ik wil zeggen is dat paarden meestal beter luisteren zonder alle poespas etc. dan wel Knipoog ik hou op met dit topic vordat ik dadelijk echt problemen krijg doei Lachen

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:50

ja ik ook doei

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:51

Dan lijkt het me goed voor jouw pony dat hij eerst leert om niet bang te zijn voor de zweep. Dit kun je doen door je pony te gaan aaien met de zweep. Het beste kun je haar(?) aan een lang halstertouw houden, probeert ze weg te lopen/draaien, dan blijf je haar aanraken met de zweep. Staat ze stil, dan moet je meteen de zweep weg halen, en even later weer proberen. Zo leer je haar dat de zweep niet eng is. Dan moet je daarna natuurlijk niet met zweep als strafmiddel gaan rijden, maar dat snap je vast zelf ook wel. Clown Dit noemen ze trouwens desensibiliseren.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 14:53

dorientjuh schreef:
Dan lijkt het me goed voor jouw pony dat hij eerst leert om niet bang te zijn voor de zweep. Dit kun je doen door je pony te gaan aaien met de zweep. Het beste kun je haar(?) aan een lang halstertouw houden, probeert ze weg te lopen/draaien, dan blijf je haar aanraken met de zweep. Staat ze stil, dan moet je meteen de zweep weg halen, en even later weer proberen. Zo leer je haar dat de zweep niet eng is. Dan moet je daarna natuurlijk niet met zweep als strafmiddel gaan rijden, maar dat snap je vast zelf ook wel. Clown Dit noemen ze trouwens desensibiliseren.

Ik rijd nooit met zweep ze is er al bang van sins ik haar had ongeveer 4 jaar geleden Knipoog en aanraken kan al redelijk ( ze laat het toe ) maaar ze hou dhaar ogen nog steeds wijd open en neus soms trillend zonder dat ik er iets mee doe Knipoog

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:04

Moderatoropmerking:
Offtopic gaan en van je afbijten lijkt me hier niet echt de bedoeling. Graag weer ontopic verder zonder elkaar persoonlijk aan te vallen

crintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:12

Mijn paardje is ook erg dominant en ik ben vaak veelste lief voor haar ze weet precies hoever ze bij mij kan gaan en dat is dus redelijk ver. Sammy 1 is mijn aller beste vriendin en zij helpt mij altijd met haar ze heeft dan ook respect voor sammy en niet bang voor haar. En ik vind jullie hier erg kinderachtig om de moderator erbij tehallen jullie kwamen gewoon niet tegen haar op ze is gewoon de beste en daar kunnen jullie gewoon niet tegen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 15:14

hallo,
sorry dat ik me zo liet gaan maar er word gevraagd wat te doen ik zeg alleen hoe ik het doe en iedreen valt erover aan het is overdreven hoe ik het schreef ben ik eerlijk in ,
exuses

sarahke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 17:12

griebels schreef:
sarahke schreef:
bedankt allemaal voor de hulp! ik zal het eens proberen. als ik stil ga staan, loopt hij net zolang tot hij met zijn hoofd tegen mij loopt. ik probeer dan geen stap te verzetten en hem terug te duwen maar ik weet niet of dat juist is. hij is niet vals ofzo en zijn dominantie vormt ook geen rechtstreeks gevaar doordat hij probeert te bijten, ... Gelukkig! Ook verschiet hij nooit of slaat niet op hol, maar gaat gewoon rustig wandelend naar een lekker plekje gras en gaat grazen, wat je ook op zijn rug doet.

wat is een dually halster?

als jij vol vertrouwen vol op hem afloopt in een actief tempo, gaat hij dan achteruit voor jou of blijft hij staan?
als hij blijft staan staat hij boven jou!

hij blijft idd gewoon staan, jammer genoeg

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:17

Sarahke, en als je je lichaamshouding 'groter' maakt??? En je moet in je hoofd ook denken wat je wilt bereiken met je paard. Dan werkt je lichaam vaak ook mee qua houding. Het is echt een kwestie van je heel bewust zijn wat je overbrengt naar je paard. Paarden zijn erg sensitief en pakken vaak heel snel op wat je wilt, als je het ook echt wilt. Maar goed, ik begrijp dat dat niet makkelijk is, hoor.....

Ik vind het heel knap van je dat je het zo graag op een goede manier op wilt lossen en verder nadenkt over de oplossingen. Heel veel succes!!
Helaas sta je waarschijnlijk niet in mijn buurt, anders zou ik je zo willen helpen.