Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
astrid23 schreef:zoek eerst de reden van het steigeren op. maar ik denk dat de meeste paardeneigenaren vaker naar hun dieren moeten kijken.
astrid23 schreef:dus achterover trekken vind ik niet zielig en het werkt wel degelijk.
en:
gewoon en ferme tik met zweep en een strenge stem en geen angst willen ook vaak goed werken. dus probeer eerst dat eens.
JoviBan schreef:Dus wanneer jij een goede leider voor je paard wilt zijn, ga je niet meppen, schreeuwen en je paard achterover trekken.
Noetanchamon schreef:De vraag is dan ook of een goede leider wel op de rug van het paard moet klimmen......![]()
Je leiderschap kun je het beste tonen vanaf de grond toch?
Wij, prooidieren, op de rug van een vluchtdier, is toch eigenlijk vreemd of niet
JoviBan schreef:Noetanchamon schreef:De vraag is dan ook of een goede leider wel op de rug van het paard moet klimmen......![]()
Je leiderschap kun je het beste tonen vanaf de grond toch?
Wij, prooidieren, op de rug van een vluchtdier, is toch eigenlijk vreemd of niet
Klopt!
Daarom is het ook goed om grondwerk met je paard te gaan doen. En veel te gaan wandelen met je paard. Zodat je op de grond een goede relatie, verstandhouding en vertrouwen opbouwt. Wanneer dat goed zit, zit het over het algemeen ook goed wanneer je op z'n rug zit.
JoviBan schreef:@ Urielle en astrid23 en johnnie:
Allereerst ben ik geen expert in ‘hoe los ik een steigerprobleem op’. Ook ben ik niet iemand die paarden van andere mensen rijdt.
appelbolfan schreef:Een mep tussen de oren geven vind ik anders geen slechte methode.. Tenminste; als het nodig is. Als je paard ergens van schrikt/iets eng vind/whatever dan vind ik het niet kunnen. Maar als hij dominant probeert te zijn kan hij van mij een tik krijgen. Ik pik veel, maar dat moet ik niet hebben. Er zullen vast wel betere methodes zijn voor dat soort momenten, maar die heb ik voor zover nog niet ontdektAls je er 1 weet; graag PB