Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Caira schreef:dus omdat er hengsten zijn die niet goed gehouden worden moet iedereen maar kiezen om de ballen eraf te halen? Of heeft dat gewoon een beetje met je eigen angst en onkunde te maken?

runningkawa schreef:Vergeet niet dat op veel pensionplaatsen geen hengsten toegestaan zijn.
Zijn ze dat wel, mogen ze niet bij een ander naar buiten.
Dan moet je al zelf je eigen stukje landje hebben.

(bij ons op stal komt onze hengst elke dag naar buiten en heeft zijn eigen bostuin tot zijn beschikking, zodat hij vanuit daar "zijn" kudde in de gaten kan houden! En ondanks dat onze balleman een echt dekhengst is proberen we toch ervoor te zorgen dat hij een zo`n comfortabel leven kan leiden. arno8 schreef:runningkawa schreef:Vergeet niet dat op veel pensionplaatsen geen hengsten toegestaan zijn.
Zijn ze dat wel, mogen ze niet bij een ander naar buiten.
Dan moet je al zelf je eigen stukje landje hebben.
Tja, als je paard niet buiten kan staan, moet je geen paard nemen.
Ik zou ook dolgraag een Olifant willen hebben om te kijken of ik die kan trainen. Ik heb er plaats voor hoor. Dan stal ik hem in mijn achtertuintje van 5 bij 5 meter. Als hij lastig gaat stampen, snijd ik zijn benen af. Als hij dan met zijn slurf gaat irriteren, zet ik die gewoon vast met een bijzetteugel.
En iedereen die een olifant heeft en die de benen niet afsnijdt, is hartstikke fout bezig, je weet toch hoe gevaarlijk een olifant dan kan zijn!
Of zal ik gewooon accepteren dat het misschien toch niet zo'n goed idee is om een olifant te nemen?
Cassidy schreef:@ Caira. Kijk eens over de rand van je bord?
runningkawa schreef:
Op de stal waar ik eerst stond, kon alles naar buiten, hengsten waren niet toegestaan
Verschillende stallen in de buurt mag een hengst wel, maar niet los ivm de merries
Dan is castreren zo gek niet, want dan mag hij op die genoemde stallen de hele dag naar buiten.
Over de onzin van je olifant ga ik niet in, dat vergelijk slaat nerges op.